Komianos's Blog

Από το Κοπανάκι Μεσσηνίας Πολιτιστικά Δρώμενα.

ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ – ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΚΡΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΚΡΑΣΟΠΑΤΕΡΕΣ ΤΗΣ ΟΡΕΙΝΗΣ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ

ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ – ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΚΡΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΚΡΑΣΟΠΑΤΕΡΕΣ ΤΗΣ ΟΡΕΙΝΗΣ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ

ΒΑΡΕΛΙΑ ΣΤΟ ΚΑΤΩΪ, ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΚΑ,ΤΟ ΜΙΣΟΚΙΛΟ, ΤΟ ΦΗΜΙΣΜΕΝΟ ΚΑΤΟΣΤΑΡΑΚΙ, ΤΗΝ ΛΑΜΠΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ,ΤΙΣ ΚΑΡΕΚΛΕΣ, ΤΟ ΣΙΔΕΡΕΝΙΟ ΤΡΑΠΕΖΆΚΙ, ΤΟ ΒΑΡΕΛΑΚΙ ΤΟΥ ΚΟΝΙΑΚ Η ΤΟΥ ΤΣΙΠΟΥΡΟΥ, ΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΥΝΑ, ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ, ΤΗΝ ΤΣΙΦΥΛΙΑ, ΤΟ ΚΟΦΙΝΙ, ΤΟ ΠΙΘΑΡΑΚΙ ΓΙΑ ΠΑΣΤΟ, ΤΟ ΛΑΔΟΦΑΝΑΡΟ,ΤΗΝ ΞΑΝΘΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΝΑΚΑ ΤΗΣ. από το ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ του ΚΟΜΙΑΝΟΥ ΠΙΠΗ στο Κάτω Κοπανάκι. φωτογραφικό αρχείο του ιδίου.

ΒΑΡΕΛΙΑ ΣΤΟ ΚΑΤΩΪ, ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΚΑ,ΤΟ ΜΙΣΟΚΙΛΟ, ΤΟ ΦΗΜΙΣΜΕΝΟ ΚΑΤΟΣΤΑΡΑΚΙ, ΤΗΝ ΛΑΜΠΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ,ΤΙΣ ΚΑΡΕΚΛΕΣ, ΤΟ ΣΙΔΕΡΕΝΙΟ ΤΡΑΠΕΖΆΚΙ, ΤΟ ΒΑΡΕΛΑΚΙ ΤΟΥ ΚΟΝΙΑΚ Η ΤΟΥ ΤΣΙΠΟΥΡΟΥ, ΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΥΝΑ, ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ, ΤΗΝ ΤΣΙΦΥΛΙΑ, ΤΟ ΚΟΦΙΝΙ, ΤΟ ΠΙΘΑΡΑΚΙ ΓΙΑ ΠΑΣΤΟ, ΤΟ ΛΑΔΟΦΑΝΑΡΟ,ΤΗΝ ΞΑΝΘΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΝΑΚΑ ΤΗΣ. από το ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ του ΚΟΜΙΑΝΟΥ ΠΙΠΗ στο Κάτω Κοπανάκι. φωτογραφικό αρχείο του ιδίου.

Η παράδοση και ο τρόπος του τρύγου δεν είναι αποκλειστικότητα των χωριών της Ορεινής Τριφυλίας, έτσι γίνεται και στα περισσότερα μέρη της πατρίδας μας.Μετά το πάτημα των σταφυλιών αυτά που μένουν είναι τα τσίπουρα. Με την βοήθεια της «ΤΣΙΦΥΛΙΑΣ» ένα μηχάνημα που πιέζει τα τσίπουρα, τα στίβει και βγάζει και την τελευταία σταγόνα που έχει απομείνει στα τσίπουρα. Την λένε «ΛΑΓΓΕΡΗ» και με την σειρά της παίρνει το δρόμο της για… το βαγένι. Πριν το ρίξουμε στο βαγένι «ΓΡΑΔΑΡΟΥΜΕ» τον μούστο, μετράμε δηλαδή τους βαθμούς που έχει ο μούστος. Τον καιρό που δεν υπήρχαν γραδόμετρα, ένας πρακτικός τρόπος ήταν «Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΑΥΓΟΥ». πως γινόταν : Ρίχνανε στον μούστο ένα αυγό ωμό (άβραστο). Αυτό στεκόταν στην επιφάνεια, εάν ο μούστος το κάλυπτε ολόκληρο, τότε οι βαθμοί ήταν χαμηλοί και ο μούστος ήθελε βοήθεια. Εάν φαινόταν η κορυφή του σαν μία πεντάρα, τότε οι βαθμοί ήταν καλοί, γύρω στους 11,5 με 12. Εάν σηκωνόταν ψηλότερα τότε οι βαθμοι ήταν μεγαλύτεροι. Σαν ρίχνανε τον μούστο στο βαγάνι, μαζί πρόσθεταν και το ρετσίνι στα άσπρα κρασιά, στα κόκκινα δεν προσθέταν ρετσινι. Μετά με ανοικτό βαρέλι περίμεναν να πάρει «βράση». Μόλις έβραζε και πριν σφραγίσουνε το βαρέλι, προσθέτανε κονιάκ καλής ποιότητος, ή ποτό τριαντάφυλλο και το λέγανε «ΧΡΙΣΜΑ». στην συνέχεια περίμεναν 40 με 45 ημέρες να έρθει ο παππάς να ευλογήσει το νέο κρασί. Οι κυριώτερες ποικιλίες στην περιοχή της ορεινής Τριφυλίας ήταν : το Αυγουστιλίδι, φιλέρι, ροδίτις, κοκκινέλα (τουρκοπούλα), ροζακί, το μαυρούδι έβαζε τους περισσότερους βαθμούς, τώρα τελευταία προστέθηκαν και άλλες ποικιλίες όπως το Καπερνέ, το Κάρντεναλ κ.α. Το αποτέλεσμα της μίξης αυτών των ποικιλιών ήταν ένα εξαίρετο, εύγεστο και μεθυστικά μυρωδάτο κράσί. Ο πλέον γνωστός πανελλήνια σύλλογος φίλων του κρασιού, στον οποίο ήταν μέλος και ο θείος μου Κλέαρχος, ονομαζόταν «ΟΙ ΛΕΧΡΙΤΕΣ». Την ονομασία την είχαν πάρει από την σκνίπα που καθεται στην κάνουλα του βαρελιού και την λένε ο Λεχρίτις. Σύνθημά τους: «ΚΟΠΑΝΑΤΟ- ΚΟΠΑΝΑΤΟ ΚΑΙ ΜΗ ΦΟΒΟΥ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ». Τα τραγούδια τους εξυμνούν το κρασάκι, φωνές υπέροχες που συνοδεύονται από κιθάρα και ακορντεόν, καντάδες αξέχαστες!!! Ξέχασα να σας πω ότι τα κορίτσια επιστρέφοντας στο χωριό, έβαζαν επάνω επάνω στις «πούργες» τα καλύτερα τσαμπιά, σκεπασμένα με αμπελόφυλα και σε κάθε περαστικό ή γνωστό, τον φίλευαν έτσι για το

ΤΣΙΦΥΛΙΑ ΚΑΙ ΠΕΤΡΙΝΗ ΓΟΥΡΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΟΥ

ΤΣΙΦΥΛΙΑ ΚΑΙ ΠΕΤΡΙΝΗ ΓΟΥΡΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΟΥ

καλό και για… μια ευχή. Στον τρύγο την περισότερη δουλειά την τραβούσαν οι γυναίκες, έτσι στο πιώμα είχαν και αυτές ίσα «δικαιώματα». Δεν ήταν λίγες οι φορές που η μεγάλη επιθυμία τους για κρασάκι ήταν πολύ μεγάλη, τόσο που κατέβαιναν στο κατώϊ και το «κοπάναγαν» κατευθείαν με το…. κανάτι από το βαγένι. Έπειτα περνόντας τον ήλιο για φωτιά, «ΦΟΥΡΝΙΖΑΝ ΤΟ ΨΩΜΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΙ ΣΤΟ ΚΑΛΤΕΡΙΜΙ ΚΑΙ…..ΠΕΡΙΜΕΝΑΝ ΥΣΤΕΡΑ ΝΑ ΨΗΘΕΙ ΣΤΟ ΦΟΥΡΝΟ». Οι άνδρες δεινοί πότες, έβαζαν την «μπουγέλα» στη μέση και πίνανε «κούπα σου και κούπα μου», όσο βάσταγε ο καθένας!!! Ένα άλλο έθιμο ήταν το «κουπάρι». Από το πρωί ξεκίναγαν να πίνουν, μέχρι τις 11 με 12 το μεσημέρι ήταν νηφάλιοι και μπορούσες να κάνεις «νητερέσσο» μαζί τους, από τις 12 μέχρι την 1 βάσταγε ο παππας σαν πιο «εγκρατής».από το μεσημέρι και μετά έχαναν τον «μπούσουλα». Κάποτε είχανε μεθύσει οι αθεόφοβοι τον παπα-Βασίλη απο την Ολυμπία. Ανήμερα Σαββάτο ακόμα και τον Επερινό ξέχασε να κάνει. Το πρωί της Κυριακής, τάβλα στο μεθύσι δεν πήγε ούτε την καμπανα της εκκλησιάς να κτυπήσει. Του είχανε πάρει μέχρι και τα… παπούτσια. Με δανεικά πήγε αργότερα να λειτουργήσει, ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΤΟ ΈΝΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙ ΕΙΧΕ ΧΡΩΜΑ ΚΑΦΕ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΛΟ ΜΑΥΡΟ!!! Ένας ριζοχωρίτης μερακλής έλεγε: «ΟΥΛΑ ΤΑ ΦΑΔΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΨΩΜΙ ΣΤΙΜΟΝΙ- ΜΑ ΤΟ ΜΑΓΚΟΥΦΙ ΤΟ ΚΡΑΣΙ…ΟΥΛΑ ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΩΝΕΙ!!! «. Συνήθως τον Άϊ-Δημήτρη δοκιμάζουν τα κρασιά. Ο νοικοκύρης γεμίζει το ποτήρι και πρωτού δοκιμάσει , χύνει λίγο κρασί από το ποτήρι όπως οι αρχαίοι που κάνανε τις χόες στους θεούς και την γαία, για να την ευχαριστήσουν για τα αγαθά που τους πρόσφερε. Και αφού εύχεται να είναι καλά τα αμπέλια του, πίνει και προσπαθεί να καταλάβει με την γεύση εάν το κρασί έχει πετύχει και αν έχει καλό χρώμα. ΜΠΕΚΡΙΔΕΣ ΣΟΒΑΡΟΙ…..ΣΤΟΝ ΤΑΦΟ ΜΟΥ ΠΟΘΩ, ΕΝΑ ΒΑΡΕΛΙ ΟΡΘΟ ΝΑ ΣΤΗΣΕΤΑΙ ΓΕΜΑΤΟ. ΚΑΙ ΑΝ ΤΥΧΕΙ ΚΑΙ ΣΩΘΕΙ, ΝΑ ΡΙΧΝΕΙ Η ΞΑΝΘΗ, ΚΑΙ ΝΑ ΔΡΟΣΙΖΟΜΑΙ ΑΠΟ ΚΑΤΩ!!!

» Γεροσύνη», » Και αυτό θα περάσει» έτσι έγραφαν παλιά στα βαρέλια.

Άντε στην υγειά μας βρε παιδιά και άσπρο… πάτο. Φιλικά ΚΟΜΙΑΝΟΣ ΠΙΠΗΣ. komianos.wordpress.com

Μαΐου 14, 2016 Posted by | ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ, Uncategorized | Σχολιάστε

ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ το»ΕΝΑ ΛΕΠΤΟ ΚΡΕΜΥΔΙ», Εργασία : ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ, komianos’s wordpres’s,com

ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, το «ΕΝΑ ΛΕΠΤΟ ΚΡΕΜΥΔΙ» , Εργασία : ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ, komianos’s wordpres’s.com

ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ 1Γειά σας καλά μου διαδυκτιακά φιλαράκια, κλείστε τα μάτια και ας ξεκινήσουμε για μια φορά ακόμη, νοσταλγικό ταξίδι στα παιδικά μας ανέμελα χρόνια. Αυτή τη φορά θα ξαναθυμηθούμε το : «ΕΝΑ ΛΕΠΤΟ ΚΡΕΜΥΔΙ, ΓΚΕΟ ΒΑΓΚΕΟ». Σε εκείνη την εποχή την όχι πολύ μακρινή, που τα παιδιά έπαιζαν στις αλάνες, στα χωματένια στενοσόκακα της γειτονιάς,, με παιχνίδια αυτοσχέδια, ανέξοδα φτιαγμένα με υλικά παλιά ξεχασμένα, παραπεταμένα, παιχνίδια που είχαν τα περισσότερα τις ρίζες τους από τα χρόνια τα παλιά και μας έρχονταν μέσω της παράδοσης και από στόμα σε στόμα. Τότε το γέλιο και οι παιδικές φωνούλες έδιναν ένα ιδιαίτερο χρώμα στς ψυχές μας και την γειτονιά. Τότε τα Σαββατοκύριακα οι γιόρτες και οι σχόλες ντυνόντουσαν τα γιορτυνά τους.

 

 

ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΑΣ ΚΥΡΑ ΜΑΡΙΑ ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΤο παραδοσιακό παιχνίδι «ΕΝΑ ΛΕΠΤΟ ΚΡΕΜΥΔΙ ΓΚΕΟ ΒΑΓΚΕΟ» ήτα ένα πάρα πολύ αγαπημένο παιχνίδι από τα παιδιά και των δύο φύλλων. Για να παιχτεί απαιτούσε τουλάχιστον 10 με 12 παιδιά ήλικίας από 6 έως 10 ετών. Τα οποία χωριζόντουσαν σε δύ ομάδες που πιανόντουσαν με τα χέρια σταυρωτά σαν αλυσίδα. σε ευθεία γραμμή και στεκόντουσαν αντικριστά από την αντίπαλη ομάδα σε απόσταση έως 10 βήματα. Αφού έπαιρναν θέση  τότε η μία ομάδα αρχίζει να τραγουδά και προχωρεί προς την άλλη ομάδα περπατώντας με ρυθμό τρία βήματα μπροστά κα μετα τρία πίσω λέγοντας τα ακόλουθα στιχάκια, γεμίζοντας με τις χαρούμενες φωνούλες τους τις γειτονιές της πέρα και πάνω Ρούγας Κοπανακίου Ορεινής Τριφυλίας και τις αλάνες της ιδιαίτερης πατρίδας μου του Ναυπλίου.

ΟΜΑΣ -Α : ΕΝΑ ΛΕΠΤΟ ΚΡΕΜΥΔΙ ΓΚΕΟ ΒΑΓΚΕΟ,
ΕΝΑ ΛΕΠΤΟ ΚΡΕΜΥΔΥ ΦΡΑΝΞΕ ΒΑΓΚΕΟ!
(Η πρώτη ομάδα κάνει τρία βήματα μπροστά και γυρίζει πίσω).
ΟΜΑΔΑ -Β : ΤΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΩ ΤΟ ΛΕΠΤΟ ΓΚΕΟ ΒΑΓΚΕΟ,
ΤΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΩ ΤΟ ΛΕΠΤΟ, ΦΡΑΝΞ ΒΑΓΚΕΟ                                                                                                         (Η δεύτερη ομάδα : (κανει τρία βήματα μπροστά και γυρίζει πίσω)
Α- Μ’ ΑΥΤΟ ΤΟ ΈΝΑ ΤΟ ΛΕΠΤΟ ΠΑΝΤΡΕΥΟΥΜΕ ΤΗΝ ΝΙΚΗ,
(Επιλλέγουν ένα από τα κορίτσια της ομάδας)
Β- ΚΑΙ ΠΟΙΟΝ ΘΕ ΝΑ ΤΗΣ ΔΩΣΕΤΕ ΓΚΕΟ ΒΑΓΚΕΟ,
ΚΑΙ ΠΟΙΟΝ ΘΕ ΝΑ ΤΗΣ ΔΩΣΕΤΕ ΦΡΑΝΞΕ ΒΑΓΚΕΟ !
Α- ΤΗΣ ΔΙΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΝΑΥΤΗ ΠΟΥ ΟΛΟ ΜΥΓΕΣ ΧΑΥΤΗ,
ΤΗΣ ΓΙΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΝΑΥΤΗ ΠΟΥ ΟΛΟ ΜΥΓΕΣ ΧΑΥΤΗ !
Β- ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΧΑΡΙΣΜΑ ΣΑΣ ΣΤΑ ΜΟΥΤΡΑ ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ !
ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΧΑΡΙΣΜΑ ΣΑΣ ΣΤΑ ΜΟΥΤΡΑ ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ !
Α- ΤΗΣ ΔΙΝΟΥΜΕ ΜΠΑΚΑΛΗ ΠΟΥ ΤΡΩΕΙ ΕΛΙΕΣ ΚΑΙ ΛΑΔΙ,
ΤΗΣ ΔΙΝΟΥΜΕ ΜΠΑΚΑΛΗ ΠΟΥ ΤΡΩΕΙ ΕΛΙΕΣ ΚΑΙ ΛΑΔΙ !
Β – ΑΥΤΟΝ ΔΕΝ ΤΟΝ ΕΘΕΛΟΥΜΕ ΓΚΕΟ ΒΑΓΚΕΟ,
ΑΥΤΟΝ ΔΕΝ ΤΟΝ ΕΘΕΛΟΥΜΕ ΦΡΑΝΞΕ ΒΑΓΚΕΟ !
Α – ΣΑΣ ΔΙΝΟΥΜΕ ΣΑΣ ΔΙΝΟΥΜΕ ΦΛΟΥΡΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑΤΟ,
Β-  ΜΑΣ ΔΙΝΕΤΕ ΜΑΣ ΔΙΝΕΤΕ ΒΑΡΕΛΙ ΔΙΧΩΣ ΠΑΤΟ !
Α – ΣΑΣ ΔΙΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΠΡΙΓΚΙΠΑ ΠΟΥ’ ΧΕΙ ΒΡΑΚΙ ΧΕΣΜΕΝΟ. (δυς)
Β – ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΔΕΛΦΟΣ ΣΑΣ ΣΤΟ ΓΑΜΟ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ !
Α – ΣΑΣ ΔΙΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΓΕΡΟ ΠΟΥ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΝΕ ΞΕΡΩ,                                                                              Β – ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΧΑΡΙΣΜΑ ΣΑΣ ΣΤΑ ΜΟΥΤΡΑ ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ !                                                                              Α – ΣΑΣ  ΔΙΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΙΑ ΜΕ ΔΩΔΕΚΑ ΚΟΡΩΝΕΣ,                                                                             Β – ΑΥΤΟΝΕ ΤΟΝΕ ΘΕΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ !                                                                  ΤΟΙΜΑΣΤΕ ΤΑ ΠΡΟΙΚΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΧΑΛΚΩΜΑΤΑ ΤΗΣ (δυς)                                                                      ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΧΑΙΡΟΠΗΡΟΥΝΑ Τ’ΑΣΗΜΟΚΟΥΤΑΛΑ ΤΗΣ !

Με τον τελευταίο στίχο το κοριτσάκι, που λέγεται ΝΙΚΗ, πηγαίνει αντίκρυ στην άλλη ομάδα, τότε η δεύτερη ομάδα  πηγαίνει προς την πρώτη ομάδα (πάντοτε τραγουδώντας και κάνοντας τρια βήματα μπροστά και άλλα τρια πίσω με την σειρά τους, λέγοντας τα εξής στιχάκια:

Β- ΣΑΣ ΠΗΡΑΜΕ ΣΑΣ ΠΗΡΑΜΕ ΜΙΑ ΟΜΟΡΦΗ ΚΟΠΕΛΑ,
Α- ΜΑΣ ΠΗΡΑΤΕ ΜΑΣ ΠΗΡΑΤΕ ΜΙΑ ΠΑΛΙΟΚΑΤΣΙΒΕΛΑ !
Β- ΣΑΣ ΠΗΡΑΜΕ ΣΑΣ ΠΗΡΑΜΕ ΦΛΟΥΡΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑΤΟ,
Α- ΜΑΣ ΠΗΡΑΤΕ ΜΑΣ ΠΗΡΑΤΕ ΒΑΡΕΛΙ ΔΙΧΩΣ ΠΑΤΟ !
ΒΣΑΣ ΠΗΡΑΜΕ ΣΑΣ ΠΗΡΑΜΕ ΕΝΑ ΤΣΟΥΒΑΛΙ ΛΙΡΕΣ,                                                                               Α- ΜΑΣ ΠΗΡΑΤΕ ΜΑΣ ΠΗΡΑΤΕ ΕΝΑ ΤΣΟΥΒΑΛΙ ΨΕΙΡΕΣ !

Εδώ δεν τελειώνει το παιχνίδι αλλά συνεχίζεται με τα ιδια ή με άλλα στιχάκια ανάλογα τον τόπο και προτείνωντας διαφορετικούς γαμπρούς ή νυφούλες. Τελειώνει μόνο αν μείνουν ελάχιστα παιδιά ή και κανένα και στις δύο ομάδες.

Εργασία : ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ, komianos’s wordpres’s,com

Μαΐου 13, 2016 Posted by | ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ, Uncategorized | Σχολιάστε

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΠΑ ΣΕ ΜΙΑ ΥΠΕΡΟΧΗ ΑΙΣΘΗΣΙΑΚΑ ΗΔΟΝΙΚΗ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ. Αναδημοσίευση από ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ, komianos’s word

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΠΑ ΣΕ ΜΙΑ ΥΠΕΡΟΧΗ ΑΙΣΘΗΣΙΑΚΑ ΗΔΟΝΙΚΗ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ. Αναδημοσίευση από ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ, komianos’s word

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΠΑ : ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΣΕΜΝΗ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ. ΜΙΛΑΕΙ ΜΕ ΕΝΑ ΥΦΟΣ ΠΑΡΘΕΝΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΚΑΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΞΕΧΑΣΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ. ΕΚΧΕΙΛΙΣΜΑΤΑ ΤΡΥΦΕΡΑΔΑΣ, ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΡΩΤΙΚΟΥ ΠΑΘΟΥΣ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ.

Καλησπέρα συνταξιδιωτες μου!!! Αφιερωμένο με ειληκρινή αγάπη και αισθήματα στους φίλους και επισκέπτες του ιστότοπου που με φιλοξενεί.

Κατερίνα Παπα μαζί με Ανυπόταχτη Ψυχή Μαρία Χασπερίδου και 47 ακόμη.

Στάθηκες μπροστά σε κείνο τον παλιό καθρέφτη να λάμψουν άφησες οι κρυφές αντανακλάσεις σου επίδειξη θέας και ευρύτητα κίνησης,

αισθησιασμός κρυμμένος σαν επτασφράγιστο μυστικό. Τα χέρια χάιδεψαν το στήθος ύστερα κατρακύλησαν πιο κάτω, –
ροή ενάντια στο ρεύμα μιας κάποιας ξεπερασμένης ηθικής –
στην κοιλιά, στους γλουτούς, χάθηκαν ανάμεσα στα πόδια σου.

Τα βλέμματα συναντήθηκαν χαμόγελα ήρεμα, και ο χρόνος παραμένει ακίνητος.
Τα ρούχα ελευθέρωσαν το κορμί σου, γυμνή πια προσπαθείς να εστιάσεις το λιγοστό φως του δωματίου πάνω σου.
Στο κρεβάτι απολαμβάνοντας ξάπλωσες την λευκότητα των σεντονιών.

Έγειρα πάνω σου αφήνοντας κατά μέρος προσωπικές μυθολογίες και στόχους, μ’ ακούμπησες, έκλεισες τα μάτια και απόλαυσες την επαφή αφήνοντας με ν’ αλώσω το κορμί σου. «Πάρε με μαζί σου, είμαι το κύμα σου… κράτησέ με και πες πως είσαι το όνειρό μου».

Ρόγες σκληρές δέχονται το φιλί τα στεγνά χείλη η γλώσσα σαλιώνει και η αναπνοή θεριεύει βαριά.
Ελευθερώνοντας ανθισμένη μυρωδιά, σου ψιθύρισα λέξεις όπως αγάπη, έρωτας, καύλα, συνθέτοντας στοίχους απώλειας και μνήμης. Μέσα σου με πήρες αναστενάζοντας μοιράζοντας μαζί μου τους παλμούς της καρδιάς αφήνοντας το σήμερα να χαθεί σ’ ένα μεταγενέστερο και συνολικό χθες.

Παγίδευση σε ηδονικές αναζητήσεις αργά, υποβλητικά, εκτυλίσσονται διατρέχοντας την ραχοκοκαλιά, το πρόσωπο, τα μάτια, σημαδεύοντας τα θέλω μας.
Φιλιά αναζητούν την γύμνια των σωμάτων συνδέουν γέφυρες ανάμεσα σε καταγεγραμμένα όνειρα και αστρικές γεύσεις.
Τελειώνω περνώντας τις άκρες του φάσματος.
Ο οργασμός εκκρεμές που άφησε το αποτύπωμά του σε χρόνο απροσδιόριστο συνέχισε το ατελείωτο πήγαινε έλα σε άγνωστους χωροχρόνους……………

Καλημέρα συνταξιδιώτες μου

 

Φωτογραφία της Κατερίνα Παπα.

Pipis Komianos «ΣΤΟ ΘΡΟΪΣΜΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΝΟΙΩΘΕΙΣ ΛΙΓΟΘΥΜΙΑ,ΜΑΓΕΙΑ,ΤΡΟΜΟ ΤΟΥ ΕΡΩΤΙΚΟΥ ΠΑΘΟΥΣ, ΠΕΙΝΑΣΜΕΝΕΣ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ, ΓΙΝΕΣΑΙ ΚΑΤΙ ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΟ ΑΠΟ…. ΔΥΟ ΜΑΖΙ. ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΕΡΩΤΙΚΟ !!!!!! ΥΠΕΡΟΧΗ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΟΥ ΚΑΛΗ ΜΟΥ ΣΥΝΤΑΞΙΔΙΩΤΙΣΣΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ, ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ

 

Φωτογραφία του Pipis Komianos.

 

 

 

Μαΐου 11, 2016 Posted by | ΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΠΑ, ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ, Uncategorized | Σχολιάστε

ΤΡΕΛΙΑΡΙΚΟ ΞΗΜΕΡΩΜΑ ΤΟΥ ΠΙΠΗ ΚΟΜΙΑΝΟΥ

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ ΔΙΑΔΥΚΤΙΑΚΑ ΦΙΛΑΡΑΚΙΑ, ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΤΕΤΑΡΤΗ. ΣΗΜΕΡΑ ΣΗΚΩΘΗΚΑ ΜΕ ΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ, ΑΝΑΖΗΤΗΣΑ ΠΑΡΤΑΙΝΕΡ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΥΡΙΣΚΑ. ΠΙΑΣΤΗΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΥΡΤΙΝΑ, ΕΓΩ ΜΠΡΟΣΤΑΡΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΙΞΑ ΣΤΟ ΜΕΤΣΟΒΙΤΙΚΟ ΤΗΝ ΤΡΕΛΑ ΜΟΥ ΜΕΣΑ !!!!! GOOD MOORNING EVERYBODY ΤΡΕΛΙΑΡΙΚΑ ΦΙΛΑΡΑΚΙΑ ΜΟΥ, ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ

 

Μαΐου 11, 2016 Posted by | ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ, ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ, Uncategorized | Σχολιάστε

ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ, ΤΟ «ΚΥΝΗΓΗΤΟ» και το «ΚΟΚΚΑΛΟ – ΧΕΚΟΚΚΑΛΟ» Εργασία : komianos’s wordpres’s.com

ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΟ «ΚΥΝΗΓΗΤΟ» – «ΚΟΚΚΑΛΟ ΞΕΚΚΟΚΑΛΟ», Εργασία : ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ, komianos’s wordpres’s.com

ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ 1Γειά σας καλά μου διαδυκτιακά φιλαράκια, κλείστε τα μάτια και ας ξεκινήσουμε για μια φορά ακόμη, νοσταλγικό ταξίδι στα παιδικά μας ανέμελα χρόνια. Σημερινό θέμα μας το παιχνίδι «ΚΥΝΗΓΗΤΟ» – «ΚΟΚΚΑΛΟ-ΞΕΚΚΟΚΑΛΟ».Σε μια εποχή όχι πολύ μακρινή, τότε που τα παιδιά έπαιζαν μες’ την τρελή χαρά στις γειτονιές, στις αλάνες, στα χωματένια στενοσόκκακα της πανω και πέρας ρούγας του Κοπανακίου και του αγαπημένου μου Ναυπλίου, με παιχνίδια αυτοσχέδια και κυρίως ανέξοδα. Τότε που οι γειτονιές δονούνταν από τα γέλια και τις παιδικές φωνούλες και οι σχόλες ντυνόντουσαν τα γιορτινά τους !

ΚΥΝΗΓΗΤΟ – ΚΟΚΚΑΛΟ ΞΕΚΟΚΚΑΛΟ

ΚΥΝΗΓΗΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΑΙΔΙΚΟ

Ένα πάρα πολύ απλό και ζωντανό παιδικό παιχνίδι. Για να το παίξουμε χρειαζόταν αρκετά παιδιά, πάνω από 8 με 10, Και κυρίως  ανοιχτούς χώρους, αλάνες, πλατείες, προαύλια των σχολείων, στην Αμάκα του Ναυπλίου, στην πάνω και πέρα ρούγα του Κοπανακίου της Ορεινής Τριφυλίας και όχι μόνον. Από όλα τα παιχνίδια που παίζαμε εκείνη την εποχή, το κάθε ένα είχε και ξεχωριστή θέση στο καθημερινό μας πρόγραμμα. Όμως όταν  βαριόμασταν σαν παιδιά, η σκέψη μας πήγαινε αμέσως στο «κυνηγητό». Εγώ προσωπικά δεν το είχα και σε μεγάλη υπόληψη και ο λόγος ήταν ότι τα άλλα παιδιά ήσαν πιο γρήγορα στο τρέξιμο και εγώ ο δυστυχής ήμουν από τους πρώτους πρώτους που έπιαναν, η «τσαντίλα» μου δεν λέγεται… θύμωνα, ξεφυσούσα όμως  μου περνούσε και ξανάπαιζα. Πρί να ξεκινήσει το παιχνίδι έπρεπε να βγάλουν ποιος θα γινόταν «ΚΥΝΗΓΟΣ»». τα παιδιά σχημάτιζαν ένα κύκλο και ένα αναλάμβανε να πει το ακόλουθο στιχάκι, τραγουδιστά και με μέτρο, σε κάθε συλλαβή έδειχνε με το χεράκι του και ένα παιδί από δεξιά προς τα αριστερά :

ΑΝΕΒΗΚΑ Σ’ ΕΝΑ ΧΩΡΙΟ ΚΑΙ ΕΙΔΑ ΕΝΑ ΓΟΥΡΟΥΝΙ,

ΤΟ ΚΟΙΤΑΞΑ ΚΑΛΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΜΟΥ’ ΦΑΓΕ ΤΗΝ ΜΟΥΡΗ.

ΓΩ, ΓΩ, ΓΩ, ΣΥ, ΣΥ, ΣΥ. ΤΟ ΓΟΥΡΟΥΝΙ ΕΙΣΑΙ ‘ΣΥ.

Το κυνηγητό, είναι ένα παιχνίδι που απαιτεί μεγάλη ταχύτητα, επιδεξιότητα και αντοχή στο τρέξιμο. Χαράζουν μία γραμμή και εκεί παίρνει θέση ο «κυνηγός», τα υπόλοιπα παιδιά σκορπίζουν και ο κυνηγός αρχίζει να τρέχει με σκοπό να πιάσει κάποιο από τα παιδιά και κυρίως ένα παιδί που είναι του χεριού του στο τρέξιμο και την ευεληξία. Τα άλλα παιδιά που γνωρίζουν ότι ειναι πιο γρήγορα από τον κυνηγό, προσπαθούν να του αποσπάσουν την προσοχή και να τον κάνουν να τα κυνηγήσει με σκοπό να γλυτώσουν τον παίχτη  ή την παίχτρια που έχει βάλει στο μάτι ο κυνηγός. Όποιο παιδί πιάσει, αμέσως αλλάζει θέση και από κυνηγημένο γίνεται κυνηγός και το παιχνίδι συνεχίζεται με γέλια , φωνές, τσιρίγματα, γέλια και τσακωμούς. Πόσες φορές δεν είχαμε γδάρει άσχημα πέφτοντας τα πόδια και τα χέρια μας, μοναδικό θεραπευτικό επίθεμα σάλιο και χώμα, για αντισηπτικό το …. κατούρημα ! Όλα αυτά από το δημοτικό μέχρι και την τελευταία τάξη του παλιού γύμνασίου. Και όσο τρέχεις προσπαθώντας να ξεφύγεις από τον κυνηγό, καρτερικά περιμένεις να σε ακουμπήσει και να αλλάξουν οι ρόλοι από κυνηγημένος σε κυνηγός ….

ΚΟΚΚΑΛΟ ΞΕΚΚΟΚΑΛΟ

ΚΟΚΚΑΛΟ ΞΕΚΚΟΚΑΛΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Μία άλλη παραλλαγή είναι το «κοκκαλο ξεκκόκαλο». Ο τρόπος  και οι κανόνες του παιχνιδιού είναι οι ίδιοι, με την διαφορά ότι εάν ο παίχτης καταλαβαίνει ότι ο κυνηγός ρίναι ταχύτερος ή ότι τον εγκαταλείπουν οι δυνάμεις του, τότε φωνάζει «ΚΟΚΚΑΛΟ» και στέκεται ακίνητο, μέχρι να έρθει κάποιο άλλο παιδί και ακουμπώντας το να το ξελευτερώσει λέγοντάς του «ΞΕΚΚΟΚΑΛΟ», οπότε ο κυνηγός στρέφεται σε άλλο παίχτη. Το παιδί που θα ποιάσει είναι και αυτό που θα γίνει ο επόμενος κυνηγός. Το παιχνίδι συνεχίζεται….

Εργασία : ΚΟΜΙΑΝΟΣ ΠΙΠΗΣ – komianos’s wordpres’s.com

 

 

Μαΐου 10, 2016 Posted by | ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ | Σχολιάστε

ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΤΑ «ΒΑΡΕΛΑΚΙΑ» ή «ΓΑΪΔΟΥΡΑΚΙΑ», Εργασία : ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ, komianos’s wordpres’s.com

ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΤΑ «ΒΑΡΕΛΑΚΙΑ» ή «ΓΑΪΔΟΥΡΑΚΙΑ», Εργασία : ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ, komianos’s wordpres’s.com

ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ 1Παιχνίδια μιας κοντινής αλλά και τόσο μακρυνής εποχής, που πήγαζαν μέσα από την ανάγκη την φτιώχια και την οικονομική αδυναμία. Φτιαγμένα με υπερβολική αγάπη και καλλιτεχνική ευαισθησία. Δίνοντας στο κάθε παιχνίδι την προσωπική του ταυτότητα και το κυριώτερο χωρίς να ξοδέψει χρήματα για να το αγοράσει από κάποιο κατάστημα. Σήμερα θα σας θυμήσω το παιχνίδι «ΒΑΡΕΛΑΚΙΑ» ή «ΓΑΪΔΟΥΡΑΚΙΑ».

 Παρακαταθήκη γνώσης για τις επερχόμενες γενιές πως ζούσαν και επαιζαν οι πρόγονοι και γεννήτορές τους. Βοηθήστε, καταγράφτε σχετικές πληροφορίες, για να μπορέσουμε ΜΑΖΙ να συγκεντρώσουμε απαραίτητες πληροφορίες για τα παλιά παιχνίδια μας, που κινδυνεύουν να ξεχαστούν ακόμη και από εμάς τους ίδιους, από το χρόνο και την..τεχνολογία . ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ !!!!!!!!

ΒΑΡΕΛΑΚΙΑ – ΓΟΥΡΟΥΝΑΚΙΑ

PD*27931996

Ένα παιδικό παιχνίδι ξεπετάχτικε μέσα από μακρινές ΑΝΑΠΛΙΩΤΙΚΕΣ αναμνήσεις, εικόνες ξεθωριασμένες, ξεχασμένες, στις γειτονιες, στα στενοσόκακα, στην αμάκα και στο προαύλιο του Δημοτικού μας σχολείου. Πόσα χρόνια με γυρίσαν πίσω ! Το λέγαμε «ΒΑΡΕΛΑΚΙΑ» ή «ΓΟΥΡΟΥΝΑΚΙΑ» κάτι παρόμοιο με την «μακρυά γαϊδούρα», έχει μεγάλη πλάκα και συνδιάζει το παιχνίδι με την γυμναστική και την ομαδική άμιλλα. Με μια διαφορά ότι ναι μεν  χρειάζεται 5 – 8 παιδιά αλλά οι παίχτες στέκουν σε ευθεία γραμμή και σε απόσταση 2 μέτρων το ένα από το άλλο. Ο πρώτος παίχτης  πηγαίνει σε απόσταση περίπου 3 – 4 μέτρων, σκύβει κρατώντας τα γόνατά του και με το κεφάλι πολύ σκυφτό για να αποφύγει κανένα ατύχημα (κατά λάθος ή εξεπίτηδες). Η υπόλοιποι παίρνουν φόρα και ακουμπώντας τα χέρια τους στην πλάτη του «ΒΑΡΕΛΙΟΥ» πηδάει με τα πόδια σε διάσταση και χωρίς να τον ακουμπήσει ή να τον καβαλήσει, στην συνέχεια παίρνει θέσει σε απόσταση περίπου 2 μέτρων  πέρνοντας την ίδια στάση. Το ίδιο κάνει και ο επόμενος παίχτης. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να πηδήξει και ο τελευταίος. Στο μυαλό μου έρχοντε οι στίχοι από ένα τραγουδάκι που το λέγαμε πηδώντας και τρέχοντας με ρυθμό :

ΓΟΥΤΣΟΥ – ΓΟΥΤΣΟΥ ΓΟΥΡΟΥΝΑΚΙ ΜΗΝ ΚΟΥΝΙΕΣΑΙ ΒΑΡΕΛΑΚΙ

ΝΑ ΠΗΔΗΞΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΑΚΙ

ΚΑΤΣΕ ΗΣΥΧΟ ΣΤΗΡΙΞΟΥ, ΜΗΝ ΚΟΥΝΙΕΣΑΙ ΘΑ ΣΕ ΡΙΞΩ

ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΒΑΡΕΛΑΚΙ, ΠΕΡΑΣΑ ΣΑΝ ΤΟ ΠΟΥΛΑΚΙ

ΕΙΝΑΙ ΕΜΠΟΔΙΟ ΜΕΓΑΛΟ, ΔΥΣΚΟΛΟ ΚΟΥΡΑΣΤΙΚΟ,

ΣΑΝ ΠΕΡΑΣΩ ΤΗΝ ΒΑΡΕΛΑ, ΕΙΜΑΙ ΠΡΩΤΟ ΚΑΙ ΤΡΑΝΟ !!!!

Οπότε το παιχνίδι επαναλαμβάνεται και το παιχνίδι δεν τελειώνει ποτε. Μόνο που τώρα αυτός που ξαναρχίζει ναι μεν βέβαια πηδάει το «ΒΑΡΕΛΑΚΙ» Αλλά δεν έχει μεγάλη απόσταση για να πάρει φόρα και πρέπει να αρκεστεί στο 1 με 1,5 μέτρο. Εγώ προσωπικά δεν σταματούσα αλλά συνέχιζα την φόρα μου να περάσω και τον επόμενο αλλά και πόσες φορές δεν προλάβαινα με αποτέλεσμα να τον παρασύρω και να φάμε τα μούτρα μας! Οποιος δεν τα καταφέρει ή χάσει την ισορροπία του τότε «χάνει», βγαίνει από το παιχνίδι και συνεχίζει ο επόμενος. Σε άλλες περιοχές τα παιδιά αντί να πιάνουν τα γόνατά τους σκύβουν και ακουμπάνε τα χέρια τους στο έδαφος οπότε το πήδημα είναι πιο εύκολο, δύσκολη θέση όμως για τα υπόλοιπα παιδιά (ιδίως τα εύσωμα). ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ !!!!!

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΛΑ ΜΟΥ ΦΙΛΑΡΑΚΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΠΟΥ ΜΟΥ ΧΑΡΙΖΕΤΑΙ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ ΜΟΥ.

Εργασία : ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ, komianos’s wordpres’s.com

 

 

 

 

 

 

 

Μαΐου 6, 2016 Posted by | ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ, Uncategorized | 1 σχόλιο

Το ήξερες; – Τι δείχνει το κάθε χρώμα στα τριαντάφυλλα. ΑΞΙΟΠΕΡΙΕΡΓΑ- Πηγή: timeliness.gr

Το ήξερες; – Τι δείχνει το κάθε χρώμα στα τριαντάφυλλα

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΑ ΧΡΩΜΑΤα χρώματα των τριαντάφυλλων που στέλνετε στους ανθρώπους έχουν τη σημασία τους και αν δεν θέλετε να παρεξηγηθεί… η κίνησή σας ποικιλοτρόπως, διαβάστε τα παρακάτω για να γνωρίζετε πλέον τι χρώμα λουλούδια θα πρέπει να δωρίσετε σε ποιον και τι μήνυμα θα στείλει η ανθοδέσμη σας στο συγκεκριμένο πρόσωπο.Κόκκινο: αγάπη και ρομαντισμός Τα κόκκινα τριαντάφυλλα είναι ένα από τα παγκόσμια σύμβολα αληθινής αγάπης και ρομαντικής διάθεσης. Εμφανίζονται επίσης καθ” όλη τη διάρκεια της ιστορίας και σε διάφορους πολιτισμούς αποτελώντας και θρησκευτικό και πολιτικό σύμβολο. Είναι ιδανικά για να κάνετε ευτυχισμένη τη γυναίκα της ζωής σας! Κίτρινο: φιλία, χαρά, ανάρρωση Διαχρονικά, το κίτρινο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τον ήλιο, γεγονός που κάνει τα κίτρινα τριαντάφυλλα το καλύτερο δώρο για να δώσετε χαρά σε κάποιον. Τα κίτρινα τριαντάφυλλα στέλνουν το μήνυμα της ευγνωμοσύνης και της πλατωνικής αγάπης χωρίς το ρομαντικό περιεχόμενο και την υπόνοια των τριαντάφυλλων σε άλλο χρώμα. Επίσης, το κίτρινο αντιπροσωπεύει τον ενθουσιασμό και την ευτυχία. Χρώμα της λεβάντας (απαλό μοβ): απόλαυση, μεγαλείο, κεραυνοβόλος έρωταςΤο απαλό μοβ χρώμα της λεβάντας σχετίζεται παραδοσιακά με τη μεγαλοσύνη και το μεγαλείο. Με αυτή την έννοια, οι αποχρώσεις αυτού του τριαντάφυλλου υποδηλώνουν έναν αέρα μεγαλειώδη και υπέρμετρο. Είναι ιδανικά για να δώσετε κουράγιο στο αφεντικό σας και να τονώσετε τον εγωισμό του ενόψει μιας προαγωγής. Ροζ: αγάπη, ευγνωμοσύνη, εκτίμηση Το ροζ είναι ένα χρώμα που σχετίζεται με τη χάρη και την κομψότητα, όπως και τη γλυκύτητα και τον ποιητικό ρομαντισμό. Τα σκούρα ροζ τριαντάφυλλα είναι σύμβολα ευγνωμοσύνης και εκτίμησης και είναι ένας παραδοσιακός τρόπος να πει κανείς «ευχαριστώ». Τα τριαντάφυλλα σε απαλό ροζ χρώμα συνδέονται με την ευγένεια και το θαυμασμό και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να εκφράσουν τη συμπόνια. Λευκό: αγνότητα, αθωότητα, συμπόνια και πνευματικότητα   Η παράδοση παλιότερα συνέδεε τα λευκά τριαντάφυλλα με την έννοια του πραγματικού έρωτα, ένας συσχετισμός που αργότερα θα γινόταν με τα κόκκινα τριαντάφυλλα. Είναι επίσης γνωστά ως τα νυφικά τριαντάφυλλα, καθώς είναι ένα τυπικό λουλούδι που χρησιμοποιείται πολύ συχνά σε γάμους. Σε μια τέτοια περίσταση, τα λευκά τριαντάφυλλα υποδηλώνουν την ενότητα, την αγνότητα και την αρετή μιας καινούργιας αγάπης που ξεκινά με το γάμο. Σχετίζονται ακόμα με την τιμή και το σεβασμό, κάτι που τα κάνει ιδανικά όταν θέλουμε να αποχαιρετήσουμε κάποιον αγαπημένο μας που φεύγει από τη ζωή, γι” αυτό κι είναι από το χρώμα που κυριαρχεί και στις κηδείες, εκτός από τους γάμους! Πορτοκαλί: επιθυμία, ενθουσιασμός, πάθος Μια κυριολεκτική μίξη κίτρινου και κόκκινου, τα πορτοκαλί τριαντάφυλλα θεωρούνται μια γέφυρα ανάμεσα στη φιλία που συμβολίζεται με τα κίτρινα τριαντάφυλλα και στην αγάπη που αντιπροσωπεύεται από τα κόκκινα ρόδα. Μπορεί να είναι μια έκφραση ενθουσιασμού ή ένα δώρο για να πει κανείς «είμαι περήφανος για σένα» και να το δείξει εμπράκτως.

Πηγή: timeliness.gr

Μαΐου 5, 2016 Posted by | ΑΞΙΟΠΕΡΙΕΡΓΑ, Uncategorized | Σχολιάστε

ΑΣΗΜΙΝΑ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ Η ΠΡΩΤΗ ΑΝΕΡΧΟΜΕΝΗ ΕΡΕΥΝΗΤΡΙΑ ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΙΣΣΑ ΜΑΣ, ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ από : ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ

ΑΣΗΜΙΝΑ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ Η ΑΝΕΡΧΟΜΕΝΗ ΕΡΕΥΝΗΤΡΙΑ ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΙΣΣΑ ΜΑΣ, ΣΤΟ INSTITUTE PERIMITER ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ από : ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ

Asimina (Mina) Arvanitaki. (Perimeter Institute)

Asimina (Mina) Arvanitaki. (Perimeter Institute)

ΤECH & SCIENCE Η Ελληνίδα φυσικός Ασημίνα Αρβανιτάκη επιλέχθηκε ως η πρώτη καθηγήτρια στο διάσημο Ινστιτούτο Perimeter Θεωρείται μία από τις κορυφαίες στον κόσμο ανερχόμενες ερευνήτριες στο πεδίο της θεωρητικής Φυσικής και θα είναι η πρώτη γυναίκα που θα έχει ερευνητική έδρα 3.5.2016 | 10:58 Tweet Email SHARES 3026 ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ Η Ελληνίδα φυσικός Ασημίνα Αρβανιτάκη επιλέχθηκε ως η πρώτη καθηγήτρια στο διάσημο Ινστιτούτο Perimeter Η Ελληνίδα φυσικός Ασημίνα Αρβανιτάκη, η οποία θεωρείται μία από τις κορυφαίες στον κόσμο ανερχόμενες ερευνήτριες στο πεδίο της θεωρητικής Φυσικής, επιλέχθηκε να είναι η πρώτη κάτοχος της νέας έδρας «Αρίσταρχος» στο διάσημο Ινστιτούτο Perimeter στον Καναδά, το οποίο βρίσκεται στην αιχμή των αναζητήσεων στη Φυσική παγκοσμίως. Η κα Αρβανιτάκη θα είναι η πρώτη γυναίκα που θα έχει ερευνητική έδρα (Stavros Niarchos Foundation Aristarchus) στο Perimeter, το οποίο ιδρύθηκε το 1999 και σήμερα θεωρείται το μεγαλύτερο και πιο προχωρημένο ερευνητικό κέντρο θεωρητικής φυσικής στον κόσμο. Το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος θα χρηματοδοτήσει με 4 εκατ. ευρώ την έρευνα της Αρβανιτάκη στο Perimeter, ενώ άλλα τόσα χρήματα θα διαθέσει στο ίδιο το καναδικό Ινστιτούτο, το οποίο αποτελεί πρότυπο συνεργασίας ιδιωτικού και δημόσιου τομέα (εκτός από ιδιωτικά κεφάλαια, ενισχύεται από τις κυβερνήσεις του Καναδά και του Οντάριο). Στόχος είναι αφενός να υποστηριχθεί η πρωτοποριακή έρευνα της Ελληνίδας φυσικού πάνω στη φύση του σύμπαντος και αφετέρου να ενισχυθούν οι δεσμοί του Ινστιτούτου με την Ελλάδα στο επίπεδο της έρευνας και της εκπαίδευσης-επιμόρφωσης νέων επιστημόνων. «Η Ασημίνα είναι μια εξαιρετική και πολύ ασυνήθιστη φυσικός, οι ιδέες της οποίας ‘γεφυρώνουν’ τη θεωρία και το πείραμα με νέους και δημιουργικούς τρόπους. Έχει ένα σπάνιο ταλέντο, που είναι σήμερα περισσότερο αναγκαίο από ποτέ, καθώς βρισκόμαστε στο κατώφλι επαναστατικών εξελίξεων. Χάρη στη νέα επένδυση από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, η Ασημίνα θα έχει ευκαιρίες για σημαντικές ανακαλύψεις», δήλωσε ο διάσημος διευθυντής του Ινστιτούτου Perimeter, φυσικός Νιλ Τούροκ, σε εκδήλωση για την ανακοίνωση της συνεργασίας με το Ίδρυμα Σ. Νιάρχος, όπου παρευρέθηκε και η υπουργός Επιστήμης του Καναδά Κίρστι Ντάνκαν. Η Ελληνίδα φυσικός Ασημίνα Αρβανιτάκη επιλέχθηκε ως η πρώτη καθηγήτρια στο διάσημο Ινστιτούτο Perimeter Η Αρβανιτάκη άρχισε τη συνεργασία της με το Perimeter το 2014, έχοντας προηγουμένως αποφοιτήσει από το Πανεπιστήμιο Αθηνών και έχοντας πάρει το διδακτορικό της από το Πανεπιστήμιο Στάνφορντ της Καλιφόρνια, όπου διεξήγαγε έρευνα στο Ινστιτούτο Θεωρητικής Φυσικής, σε συνεργασία με έναν άλλο διακεκριμένο Έλληνα, τον καθηγητή Σάββα Δημόπουλο. Η ίδια έχει περιγράψει το έργο της ως ευρύ και διεπιστημονικό, αναπτύσσοντας θεωρίες πέρα από το Καθιερωμένο Πρότυπο στη Φυσική, ασχολούμενη με την υπερσυμμετρία, τη σκοτεινή ύλη, τις επιπλέον διαστάσεις κ.ά. «Το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος μάς έχει δώσει την ευκαιρία να ασχοληθούμε με ορισμένα από τα μεγάλα ερωτήματα της φυσικής και θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να βοηθήσουμε στο να βρεθούν οι απαντήσεις. Αυτή η δωρεά θα μας επιτρέψει να ενισχύσουμε τους δεσμούς της έρευνας και της εκπαίδευσης με την Ελλάδα, όπου υπάρχει μεγάλο αναξιοποίητο δυναμικό», δήλωσε η Αρβανιτάκη. «Το μόνο που μπορώ να πω, ως κάποια που κατάγεται από ένα μικρό χωριό της Ελλάδας, είναι ότι αυτό είναι κάτι που ποτέ δεν είχα ονειρευθεί. Αποτελεί επίσης τιμή για μένα να είμαι μέλος μιας ομάδας που προσπαθεί να βοηθήσει την Ελλάδα σ’ αυτή την εποχή της ανάγκης», πρόσθεσε. Αντίθετα με τη φυσική υψηλών ενεργειών που απαιτεί μεγάλους επιταχυντές όπως του CERN, για να κάνει συγκρούσεις σωματιδίων, η έρευνα της Αρβανιτάκη εστιάζει στο λεγόμενο «σύνορο ακριβείας». Πρόκειται για πειράματα που αναζητούν μια νέα Φυσική μέσω κβαντικών μετρήσεων υψηλής ακριβείας, που αποκαλύπτουν οριακές αποκλίσεις και οι οποίες δεν απαιτούν μεγάλες ερευνητικές υποδομές, αλλά μπορούν να γίνουν στο εργαστήριο. Χρησιμοποιώντας τεχνολογίες και μεθόδους από άλλα πεδία της Φυσικής, η Αρβανιτάκη σχεδιάζει τέτοια πρωτότυπα πειράματα, που θα μπορούσαν να ανοίξουν νέους δρόμους για την κατανόηση των μυστηρίων της ύλης και του σύμπαντος. Συνοπτικά, έχει χαρακτηρίσει το έργο της ως «σωματιδιακή φυσική χωρίς επιταχυντές». «Ως Ίδρυμα αναγνωρίζουμε τη σημασία της βασικής έρευνας και την ανάγκη για τη στήριξή της. Επιπλέον το έργο της Ασημίνας είναι σημαντικό και με τρόπους που υπερβαίνουν την επιστήμη και την έρευνα. Ως νεαρή επιστήμονας, θα αποτελέσει μεγάλη πηγή έμπνευσης για τους νέους στην πατρίδα της, την Ελλάδα, οι οποίοι επιδιώκουν να εκπληρώσουν τα όνειρά τους εν μέσω της τρέχουσας κρίσης», δήλωσε η Εύα Πολυζωγοπούλου, συντονίστρια των δωρεών παιδείας του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Η έδρα της Αρβανιτάκη φέρει το όνομα του Αρίσταρχου, του αρχαίου Έλληνα μαθηματικού και αστρονόμου, ο οποίος πρώτος πρότεινε το ηλιοκεντρικό μοντέλο του ηλιακού μας συστήματος. πηγή: Πηγή: www.lifo.gr

 

ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ KOMIANOS’S WORDPRES’S, COM ΣΥΓΧΑΙΡΕΙ ΤΗΝ ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΙΣΣΑ ΜΑΣ ΑΣΗΜΙΝΑ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΠΑΝΤΑ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ. ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ

Μαΐου 3, 2016 Posted by | ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, ΑΣΗΜΙΝΑ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ, Uncategorized | Σχολιάστε

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΑΠΟ ΜΕΝΑ ΓΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΓΑΠΕΣ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΑΝ, ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΑΠΟ ΜΕΝΑ ΓΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΓΑΠΕΣ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΑΝ, ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ

ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΙΣ ΠΑΛΙΕΣ ΓΝΗΣΙΕΣ ΑΓΑΠΕΣ. ΜΕΤΑΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ, ΠΟΤΕ ΜΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΞΕΧΜΑΜΕ ΟΤΙ ΚΑΠΟΤΕ ΑΓΑΠΗΣΑΜΕ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗΘΗΚΑΜΕ. » ΟΜΩΣ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΖΕΙ ΦΙΛΑΡΑΚΙΑ ΜΟΥ, ΜΕ ΧΘΕΣΙΝΟ ΦΙΛΙ » !!!!!!! ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ. ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ

Μαΐου 2, 2016 Posted by | ΑΦΙΕΡΩΣΕΙΣ, Uncategorized | Σχολιάστε

ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Η «ΤΥΦΛΟΜΥΓΑ» ή «ΚΑΤΤΟΜΥΓΑ» ή «ΧΑΛΚΗ ΜΥΪΑ» ή «ΨΗΛΑΦΙΔΑ» Εργασία : komianos’s wordpres’s.com

ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ 1ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Η «ΤΥΦΛΟΜΥΓΑ» ή «ΚΑΤΤΟΜΥΓΑ» ή «ΧΑΛΚΗ ΜΥΪΑ» ή «ΨΗΛΑΦΙΔΑ», Εργασία : komianos’s wordpres’s.com

Γειά σας καλά μου διαδυκτιακά φιλαράκια, κλείστε τα μάτια και ξεκινήστε νοσταλγικό ταξίδι στα παιδικά σας  ανέμελα χρόνια. Θυμόσαστε το παιχνίδι της «ΤΥΦΛΟΜΥΓΑΣ»; Που σου κλείνουνε τα μάτια με μαντίλι σφιγκτά κι απλώνεις χέρια ερευνητικά, σχεδόν παρακλητικά σαν παιδί;;….’Ολες οι λοιπές αισθήσεις, αφή, ακοή σε εγρήγορση. Πολλές φορές ενεργώντας και  παραπλανητικά..Πάντως μην ξεχάσετε ποτέ σας την «τυφλόμυγα». Μάθημα ζωής ! Ποτέ δεν ξέρεις τι πιάνεις ή τι αφήνεις. Όταν σου κλείνουν τα μάτια, αναγκαστικά ακονίζεις αισθήσεις και μυαλό.

Η «ΤΥΦΛΟΜΥΓΑ» ή «ΚΑΤΤΟΜΥΓΑ» ή «ΨΗΛΑΦΙΔΑ» ή «ΧΑΛΚΗ ΜΥΪΑ»

ΤΥΦΛΟΜΥΓΑ ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Η τυφλόμυγα παίζεται από τέσσερα παιδιά και παραπάνω, κορίτσια και αγόρια. Στην αρχή όλοι τραβάνε έναν κλήρο για να δούνε ποιος θα τα φυλάει. Η κλήρωση γίνεται από ένα παιδί, που σπάζει ξυλαράκια στο ιδιο περίπου μέγεθος και ένα πολύ κοντύτερο από τα άλλα. Τα κρατάει στην χούφτα του έτσι ώστε να προβάλουν οι άκρες τους ομιόμορφα, όλα τα παιδιά τραβάνε από ένα ξυλαράκι, στο τέλος αυτός που έχει το μικρότερο τα «ΦΥΛΑΕΙ». και κάνει την «ΤΥΦΛΟΜΥΓΑ» Με ένα μαντίλι του κλείνουν τα μάτια σφίγκοντάς το  γερά ώστε να μη βλέπει. Τον βάζουν στο κέντρο του χώρου και αρχίζουν να τον γυρίζουν σαν την σβούρα με σκοπό να χάσει τον προσανατολισμό του, με μέτρο πάντα μην ζαλιστει και πέσει. Την ίδια στιγμή σχηματίζουν κύκλο και φωνάζοντας το όνοιμά του αλλάζουν θέσεις, αρχίζουν να το κτυπούν ελαφριά βέβαια με ενα μαντιλάκι στο οποίο εχουν δέσει κόμπο την άκρη του, η ακουμπάνε με την παλάμη τους την πλάτη του, η χρησιμοποιώντας ενα κομματάκι ξύλο. Η «τυφλόμυγα» όποιο παιδί πιάσει πρέπει να καταλάβει ποιο είναι και πως το λένε ψάχνοντας από τα εξωτερικά χαραχτηριστικά του προσώπου του, ή αν έχει μακρυά μαλιά, κορδέλα η φιόγκο, αν τα μαλια του είναι κοντά ακόμη και απο τα ρούχα (χωρίς βέβαια άσεμνο ψαξιμο)…. Αν το αναγνωρίσει τότε αυτό το παιδί κάνει την «τυφλομυγα» και το παιχνιδι συνεχίζεται.

«ΚΑΤΤΟΜΥΓΑ»

ΤΥΦΛΟΜΥΓΑ 1 ΠΑΙΔΙΚ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Μαθαίνεις να δίνεις αξία ή να απαξιώνεις τους ανθρώπους στις καλές και κακές τους προθέσεις. Στη σημασία της γειτονιάς, της ομάδας, της κοινότητας, του κοινού συνόλου. Έτσι γνωρίζεις πως είσαι κρίκος της αλυσίδας του συνόλου.

Εργασία : ΚΟΜΙΑΝΟΣ ΠΙΠΗΣ, komianos’s wordpres’s.com

 

 

Μαΐου 2, 2016 Posted by | ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ, Uncategorized | Σχολιάστε