Komianos's Blog

Από το Κοπανάκι Μεσσηνίας Πολιτιστικά Δρώμενα.

ΓΕΛΑΤΕ ΓΙΑΤΙ ΧΑΝΟΜΑΣΤΕ!!! Αναδημοσίευση – ΑΝΕΚΔΟΤΟ:Να την βγάλω;….

 

ΓΕΛΑΤΕ ΓΙΑΤΙ ΧΑΝΟΜΑΣΤΕ
ΓΕΛΑΤΕ ΓΙΑΤΙ ΧΑΝΟΜΑΣΤΕ

ΑΝΕΚΔΟΤΟ:Να την βγάλω;…
Βάζει η δασκάλα εργασία για το σπίτι, να ρωτήσουν πως γίνονται τα παιδιά.
– Μαμά, μαμά, λέει ο Τοτός μόλις πήγε σπίτι, η δασκάλα μας είπε να σας ρωτήσουμε πως γεννιούνται τα παιδιά.
– Δεν μπορώ τώρα, καθαρίζω πατάτες, λέει η μαμά.
– Έλα, ρε μαμά, πες μου…
Τέλοσπάντων με τα χίλια ζόρια η μαμά του δείχνει μία πατάτα και του λέει:
– Την βλέπεις αυτήν; Από εδώ έρχονται τα παιδιά.
Εκστασιασμένος ο Τοτός βάζει την πατάτα στην τσέπη, και περιμένει πως και πως την επόμενη μέρα στο σχολείο.
Την άλλη μέρα στην τάξη, ρωτάει η δασκάλα:
– Μάθατε αυτό που σας είπα;

- Ναι!!! λένε όλα τα παιδάκια με μία φωνή.
– Για πες εσύ, Κωστάκη.
– Λοιπόν κυρία, λέει ο Κωστάκης τα παιδιά τα φέρνει ο πελαργός.
– Ουοουυυυυυυυυυυυ!!! Λάθος!! Λάθος!! άρχισε να φωνάζει ο Τοτός και ο Κωστάκης έβαλε τα κλάματα.
– Για πες μας εσύ, Ελενίτσα, λέει η δασκάλα.
– Τα παιδάκια τα φέρνει ο Θεούλης!! λέει η Ελενίτσα.
– Ουυυυυυυυυ!! Τι λέει η βλαμμένη, αναφωνεί ο Τοτός και κάνει και την Ελενίτσα να βάλει τα κλάματα.
Εκνευρισμένη η δασκάλα γυρνάει στον Τοτό:
– Για πες μας εσύ Τοτό, που τα ξέρεις όλα ;…
Ο Τοτός με ένα πονηρό χαμόγελο βάζει το χέρι στην τσέπη, πιάνει την πατάτα και λέει στην δασκάλα:
– Να την βγάλω έξω;;….
– Και βέβαια, όχι!!! Λέει η δασκάλα σοκαρισμένη.
– Βρε, να την βγάλω έξω; ξαναλέει ο Τοτός.
– Όχι, φυσικά!!
– Α, λέει ο Τοτός, δεν θέλεις να την βγάλω… Όταν την τρως όμως, καλά είναι, εεε;;;!!!!

Νοεμβρίου 26, 2014 Posted by | ΑΝΕΚΔΟΤΑ, Uncategorized | Σχολιάστε

ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ – Ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΠΠΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΤΣΑΡΟΥΧΙΑ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΗ ΚΑΡΑΜΠΕΛΑ (κατσουλόγιαννη) εργασία ΚΟΜΙΑΝΟΥ ΠΙΠΗ komianos.wordpress.com

Ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΠΠΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΤΣΑΡΟΥΧΙΑ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΗ ΚΑΡΑΜΠΕΛΑ (κατσουλόγιαννη) εργασία ΚΟΜΙΑΝΟΥ ΠΙΠΗ komianos.wordpress.com

ΚΑΠΠΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ ΘΟΔΩΡΑΚΗΣ (ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΟΣ) στο καφενείο του ΘΟΔΩΡΑΚΗ (Μανιαούρη) στην κεντρική πλατεία κοπανακίου Φωτογραφικό αρχείο ΚΟΜΙΑΝΟΥ ΠΙΠΗ
ΚΑΠΠΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ ΘΟΔΩΡΑΚΗΣ (ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΟΣ) στο καφενείο του ΘΟΔΩΡΑΚΗ (Μανιαούρη) στην κεντρική πλατεία κοπανακίου Φωτογραφικό αρχείο ΚΟΜΙΑΝΟΥ ΠΙΠΗ

Ημέρα Κυριακής και το καθιερωμένο Κυριακάτικο παζάρι είναι στο φόρτε του. Παρέα με τον Θανάση Κάππο, τον Δημήτρη Λυμπερόπουλο και τον Μήτρο Καράμπελα, απόλαμβάνοντας τα ουζάκια μας με μεζέ, στο καφέ του Νίκου Κούγια, μου μίλησε για τα παλιά…τότε που είχε νοικιάσει το καφενείο απο τον Θοδωράκη Λαμπρόπουλο (Μανιαούρη). Πιο παλιά το καφενείο το είχε ο μπάρμπα Γιάννης Αδαμόπουλος ο πατέρας του Θοδωράκη (Καπετανάκου). Εκεί ήταν το “φρουραρχείο” όπως το λέγαμε της δεξιάς παρατάξεως, Το “Στρατηγείο” του γέρο Αλέξη Καλατζάκου, Υπουργού της κυβερνήσεως επί σειρά ετών. Μετά τον Θοδωράκη (Καπετανάκο) το ανέλαβα εγώ και ο αδελφός μου, τότε ήταν το “στρατηγείο” του γιου του Αριστείδη Καλατζάκου, αργότερα Υφυπουργού κυβερνήσεως. Στο καφενείο μεταξύ των δεξιών πελατών έρχόταν και ο πεθερός σου ο μπάρμπα Γιώργης Καράμπελας (Κατσουλόγιαννης). Με το καπέλο του στραβά, το σακκάκι του ανάρηκτα στον ώμο και τη μαγκούρα στο χέρι, πίσω ερχόταν αχώριστος πάντα ο μπάρμπα Γιάννης (Κατσουλόγιαννης).Ο Κώστας Σκλάβος θαμώνας χρόνια, με είχε πληροφορήσει ότι ο μπάρμπα Γιώργης ήταν Καλατζακικός… Κάθε φορά που καθόταν ο Κατσουλόγιαννης, μου παράγγελνε ένα καφέ και ένα ποτήρι νερό από την βρύση όμως. Εγώ κάθε φορά που ερχόταν στο καφενείο, τον ρωτούσα αφού τον καλημέριζα. » Τι χαμπάρια μπάρμπα – Γιώργη; » και η καθηερωμένη απάντησή του ήταν… «ΣΤΕΝΑ ΤΑ ΚΑΛΑΠΟΔΙΑ ΛΕΒΕΝΤΗ ΜΟΥ !!! » Εγώ αντίθετα με την παραγγελία του, του πήγαινα τον καφέ αλλά με νερό παγωμένο, από το ψυγείο. Τότε τα ψυγεία ήταν του πάγου. Ο μπάρμπα Γιώργης διαμαρτυρώτανε, όμως εγώ επίτηδες συνέχιζα και του πήγαινα κρύο νερό από το ψυγείο. ” Τι έχεις πάθει ρε Θανάση! κουφός είσαι; Βάλθηκες να με πουντιάσεις;” Και εγώ του λέω: » Μπάρμπα Γιώργη θα σου πω το μυστικό….’Οταν δούλευα τσοπάνος στον Νίκο Τσολοντρέ στην Βανάδα, δεν είχα παπούτσια, να φαντασθείς πατούσα πρόκα και στράβωνε, η πατούσα μου είχε γίνει σκέτη σόλα. Βλέποντας την κατάστασή μου, ο Τσολοντρές με λυπήθηκε και μια μέρα μου έφερε δώρο ένα ζευγάρι τσαρούχια από ρόδα αυτοκινήτου, για να μην πληγώνω τις πατούσες μου. Τον ευχαρίστησα για το δώρο… Αλλά μόλις τα φόρεσα ήταν δύο ή τρία νουμερα μικρότερα. Τα δάκτυλα μπορεί να ήταν μέσα όμως οι φτέρνες ήταν έξω από τα τσαρούχια. Το αποτέλεσμα ήταν οι αγκορτσές, οι αφαλαρίδες και οι κοφτερές πέτρες, να μου πληγώνουν τις φτέρνες. Το τι αναθέματα σου είχα ρίξει, σαν έμαθα από ποιό μαγαζί τα είχε αγοράσει δεν λέγεται. Λες και έφταιγες εσύ και ο Γιάννης, που να ξέρατε το νούμερο του ποδιού μου. Δεν υπήρχαν και χρήματα για να αγοράσω άλλα. Πίστεψέ με αυτή ήταν και η αιτία που έφυγα από τον Τσολοντρέ, η ζωή με αυτά τα τσαρούχια είχε καταντήσει τυρανική. Όταν ήρθα εδώ ρώτησα και μου είπαν ποιος ήταν ο Γιώργη Κατσουλόγιαννης. Και το κρύο νερό που σου φέρνω, το κάνω για να σε εκδικηθώ για όσα μαρτύρια έχω περάσει με τα τσαρούχια σου!!! Γελώντας καλοσυνάτα όπως συνήθιζεμου απαντάει: ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΘΑΝΑΣΗ ΜΟΥ, ΕΙΚΟΝΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΕ ΚΑΝΕΙΣ…ΕΑΝ ΔΕΝ ΤΑ ΕΔΙΝΑ ΣΤΟ ΤΣΟΛΟΝΔΡΕ ΜΙΚΡΑ ΣΕ ΝΟΥΜΕΡΟ…ΑΚΟΜΑ ΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΒΑΝΑΔΑ ΘΑ ΕΦΥΛΑΓΕΣ.. ΚΑΨΕΡΕ ΜΟΥ..!!!
Συμπέρασμα: Ουδέν καλόν αμιγές κακού. Σήμερα ο Θανάσης Κάππος ζει και βασιλεύει. Δούλεψε με φιλότιμο και τιμιότητα. Η ζωή τον αντάμειψε πλουσιοπάροχα, χαρίζοντάς του μία οικογένεια ζηλευτή στην κοινωνία του τόπου μας. Αυτά τα άτιμα τσαρούχια και την γκλίτσα δεν γνωρίζω αν τα φυλάει ακόμα….
Ευχαριστώ τον Θανάση Κάππο για την ιστορία που μου διηγήθηκε. Περιμένω να ακούσω και τις δικές σας!!!
Με αγάπη ΚΟΜΙΑΝΟΣ ΠΙΠΗΣ komianos.wordpress.com

Νοεμβρίου 25, 2014 Posted by | ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ, Uncategorized | Σχολιάστε

ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ, ΝΤΕΛΑΛΗΣ – ΝΤΕΛΑΛΙΤΖΗΣ – ΔΙΑΛΑΛΗΤΗΣ – Ο ΓΙΩΡΓΗ – ΚΟΥΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΛΑΜΠΟΥΡΙΑ ΤΟΥ. εργασία ΚΟΜΙΑΝΟΣ ΠΙΠΗΣ, komianos.wordpress.com

 ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ, ΝΤΕΛΑΛΗΣ – ΝΤΕΛΑΛΙΤΖΗΣ – ΔΙΑΛΑΛΗΤΗΣ. Ο ΓΙΩΡΓΗΣ ΑΝΔΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ, (ΚΟΥΓΙΑΣ) ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΛΑΜΠΟΥΡΙΑ ΤΟΥ. Εργασία ΚΟΜΙΑΝΟΣ ΠΙΠΗΣ, komianos.wordpress.com

ΤΕΛΑΛΗΣ

ΤΕΛΑΛΗΣ

 Καφενείο του Νίκο – Κούγια. Παρέα με συντοπίτες Κοπανακαίους, πίνωντας τα σχετικά ουζάκια μας και απολαμβάνωντας τους εκλεκτούς μεζέδες του. Ο Νίκος Ανδριανόπουλος (Κούγιας), Βλέποντας το ενδοιαφέρον μου να γράψω για το επάγγελμα του ντελάλη, μου άνοιξε την κουβέντα για τον παππούλη του, τον μπάρμπα Γιώργη Ανδριανόπουλο (Κούγια), ήταν και αυτός Ντελαλιτζής εκείνης της εποχής στον τόπο μας. Η ζωή του ήταν λιτή και μετρημένη. Για να ζήσει έκανε τον ντελαλιτζή, δηλαδή έβγαινε στις ρούγες και στα γύρω χωριά, όπου ήταν ανάγκη και διαλαλούσε τα νέα εμπορεύματα που επρόκειτο να φέρουν οι έμποροι, οι πραματευτάδες και οι μεταπράτες. Διαλαλούσε ευχάριστα ή δυσάρεστα νέα, αναγγελίες θανάτου, γεννήσεις, γάμους, καλλεστήρια κ.α. Ο ντελαλιτζής έπρεπε να έχει δυνατή και καθαρή φωνή και, κυρίως τον τρόπο να παρουσιάζει και να διαφημίζει τα προϊόντα ή τα νέα. Αυτή η εργασία τους έκανε γνωστούς και σεβαστούς στους κατοίκους. Όλοι έτρεχαν να μάθουν τα νέα στο Κοπανάκι και τα γύρω χωριά. Άλλες φορές η κοινότητα άμα ήθελε να ενημερώσει τους χωρικούς, για θέματα που αφορούσαν την κοινωνία το ανέθετε στους ντελάλιδες. Η αμοιβή τους κυρίως σε είδος, κανένα πιάτο φαϊ η κανένα κέρασμα με κρασάκι η ποτό, συνήθης μεζές καμιά ρέγγα, στουμπιστό κρεμύδι, παστή σαρδέλα, καμιά ελιά…. Ο Γιώργη – Κούγιας για να επιβιώσει, όταν δεν είχε δουλειά σαν ντελάλης έκανε επιπλέον και την εργασία του καστανά. Το στέκι του στο πεζοδρόμιο έξω από το καφενείο του σταθμού του τραίνου, ή σε κάποια απαγερή γωνιά έστηνε το σκαμνάκι του, την φουφού του, την ζέσταινε με ξυλοκάρβουνα, χάραζε τα κάστανα, χωνάκια από εφημερίδες και περίμενε την πελατεία του. Διαλαλούσε τα νέα του χωριού,και ενδιάμεσα έκανε και τα χωρατά του ή τα πειράγματά του. Καταγώταν από την “Ποντιά” Μάλθη. Γυναίκα του η κυρά Ελένη από το σόϊ των Καραβιδαίων στο “Βαρυμπόμπι” Μοναστήρι. Την ζήτησε, δεν του την δωσανε και αυτός την έκλεψε και την παντρεύτηκε. Το να κλέψεις γυναίκα εκείνη την εποχή ήταν παληκαριά, ήταν ανδριλίκι και μαγκιά. Απέκτησε πέντε αγόρια και ένα κορίτσι. Εκτός από ντελάλης έκανε και άλλες δουλειές του ποδαριού, μεταφορές, σκαψιμο κ.α. Για να μεγαλώσεις εκείνη την εποχή μια τέτοια φαμίλια, επτά στόματα δεν χορταίνουνε με τα ψέματα. Μου έλεγε ο Νίκο Κούγιας ότι η πληρωμή ήταν ένα τάλαρο, ίσως και λιγώτερα για κάθε ντελάλημα. Άμα γινόταν γάμος, καλέσματα, χαρές, αγοραπωλησίες “τράμπες”, εάν επρόκειτο να έλθουν με το τραίνο τρόφιμα π.χ. πατάτες για πούλημα, εάν είχε χάσει κάποιος ένα ζώο…γύριζε όλα τα χωριά και το διαλαλούσε. Αν δεν είχε τίποτα άλλο να διαλαλήσει στα ενδιάμεσα αμόλαγε και τα καλαμπούρια του…» ΕΔΩ ΤΑ ΚΑΣΤΑΝΑ.. ΚΑΛΑ ΜΑΡΟΝΙΑ!!!….ΤΗΣ ΜΠΑΖΙΝΟΥΣ ΤΑ ΒΡΑΚΟΖΟΝΙΑ….!!! ή ” ΑΚΟΥΣΑΤΕ.. ΑΚΟΥΣΑΤΕ.. ΟΙ ΚΟΥΓΑΙΟΙ ΜΑΛΩΝΑΝΕ !!..ΠΟΤΕ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΜΟΥΝΙΩΝΑΝΕ!!!… και άλλα τέτοια. Ή «ΟΙ ΚΟΥΓΑΙΟΙ ΤΑ… ΒΡΑΖΑΝΕ, ΠΟΤΕ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΕΜΟΥΝΙΑΖΑΝΕ!!! «. Τα παρακάτω ανέκδοτα περιστατικά μεταξύ άλλων, μου εξιστορούσαν οι παριστάμενοι θαμώνες, στο γνωστό μου στέκι της κυρά – Σπυρούλας Σοφού στο καφενείο της Κάτω Ρούγας. Κάποτε συνάντησε ο παππάς του χωριού Μπέρεκλα της Αμπελιώνας, τον μπάρμπα Γιώργη (Κούγια) και του λέει : » Άκου Γιώργη τέκνον μου, επειδή κάποιοι καλοθελητές ζωοκλέφτες, κλέψανε την γελάδα του μπατζανάκη μου του Μήτσο –  Νικολάκη, θέλω να κάνεις γνωστό στα γύρω χωριά της Ορεινής Τριφυλίας ότι: Στην περασμένη Κυριακάτικη Θεία Λειτουργία, τιμώρησα με αφορεσμό, τους κατοίκους του Μπέρεκλα, του Κακαλέτρι και τους μισούς όμως, κατοίκους της Αμπελιώνας… Πάρε και αυτά τα ψιλά και  ξεκίνα το ντελαλίκη, να μαθευτεί η από Θεού Τιμωρία. Ο Γιώργη – Κούγιας που είχε πληροφορηθεί τι είχε συμβει, άρχισε αμέσως την ενημέρωση των κατοίκων… » ΧΩΡΙΑΝΟΙ…, ΚΑΙ ΠΕΡΑΧΩΡΗΤΕΣ… ΑΚΟΥΣΑΤΕ – ΑΚΟΥΣΑΤΕΕΕΕΕΕ!!! ΑΦΟΡΗΣΜΕΝΟ ΝΑ΄ΝΑΙ ΤΟ ΜΠΕΡΕΚΛΑ, ΑΦΟΡΗΣΜΕΝΟ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΚΑΛΕΤΡΙ, ΑΦΟΡΗΣΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΜΙΣΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΑΜΠΕΛΙΩΝΑΣ, ΓΙΑΤΙ ΚΛΕΨΑΝΕ  ΤΗΝ ΓΕΛΑΔΑ ΤΟΥ ΜΗΤΣΟ – ΝΙΚΟΛΑΚΗΗΗΗΗΗ!!! «  Και γυρίζωντας δήθεν απορημένος, ρωτάει τον παππά… » ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΑΦΟΡΗΣΕΣ ΜΟΝΟ ΤΟΥΣ ΜΙΣΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΑΜΠΕΛΙΩΝΑΣ, ΠΑΠΠΑ ΜΟΥ…; « Και του απαντάει ο παππάς : » ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΜΙΣΟΙ ΕΙΝΑΙ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΜΟΥ, ΡΕ ΜΟΥΣΧΑΡΕ!!!! « Κόκκαλο ο μπάρμπα – Γιώργης. (Συμπέρασμα, μάλλον είχε γευθεί και Ο παππάς από το «κλέφτικο». βλέπετε ο παππάς, πάντα ευλογεί τα γένια του…) Δίπλα του ήταν και η Νικολάκαινα, είχε κατέβει με την πραμμάτειά της στο παραδοσιακό ζωοπάζαρο του Κοπανακίου. Την προηγούμενη εβδομάδα της είχαν κλέψει κάτι κογιόνηδες, το κρεμασμένο στη φράχτη του σπιτιού της, πορτοκαλί εσσώρουχό της. » ΜΗΝ ΜΕ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΝΑ ΤΗΝ ΦΤΩΧΗ ΠΑΠΠΑ ΜΟΥ… ΠΟΥ ΜΟΥ ΚΛΕΨΑΝΕ ΤΟ «ΡΟΥΧΟ…» Τι να κάνει και ο παππάς, λέι στον μπάρμπα – Κούγια: » ΑΝΤΕ ΤΕΚΝΟΝ ΜΟΥ ΓΙΩΡΓΗ, ΤΕΛΑΛΗΣΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΦΟΡΙΣΜΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΕΨΙΜΟ ΤΟΥ ΕΣΣΩΡΟΥΧΟΥ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΚΑΙΝΑΣ.» Άρχισε και ο μπάρμπα Κούγιας το τελαλιλίκι… Με τον μοναδικό τρόπο που μόνο αυτός ήξερε. » ΑΚΟΥΣΑΤΕ – ΑΚΟΥΣΑΤΕ!!! ΠΑΖΑΡΙΩΤΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΡΙΑΝΟΙ!!! ΑΦΟΡΕΣΜΕΝΟΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΟΓΙΟΝΗΔΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥ ΜΠΕΡΕΚΛΑ, ΠΟΥ ΚΛΕΨΑΝΕ ΤΗΝ ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΠΟΡΤΟΚΑΛΗ ΒΡΑΚΑ ΑΠΟ ΤΗ ΦΡΑΧΤΗ ΤΗΣ ΚΥΡΑ ΜΗΤΣΟ –  ΝΙΚΟΛΑΚΑΙΝΑΣ!!!! ΟΠΟΙΟΣ ΤΗΝ ΒΡΕΙ, ΧΕΣΜΕΝΗ… Η ΑΧΕΣΤΗ… ΚΑΤΟΥΡΗΜΕΝΗ Η ΑΚΑΤΟΥΡΗΓΗ, ΘΑ ΠΑΡΕΙ  ΠΛΟΥΣΙΟ ΡΕΓΑΛΟ!!!! » Το γέλιο που έπεσε αλλά και τα πειράγματα δεν είχαν προηγούμενο. Δεν εμεινε τραπέζι ουτε και καρέκλα όρθια, στα  γύρω από την πλατεία καφενεία.

 Ήρθε όμως η πρόοδος και η τεχνολογία, οι μικροφωνικές εγκαταστάσεις, τα μεγάφωνα, οι εφημερίδες, το ραδιόφωνο , οι τηλεοράσεις, οι ανακοινώσεις στα κεντρικώτερα σημεία του Κοπανακίου και των γύρω χωριών είχε σαν αποτέλεσμα το επάγγελμα του ντελάλη ή ντελαλιτζή, σιγά σιγά να μαραζώσει… και οι συμπαθητικές φιγούρες τους να ξεχαστούν και να ξεθωριάσουν τελείως.

Εργασία του ΚΟΜΙΑΝΟΥ ΠΙΠΗ. komianos.wordpress.com

Νοεμβρίου 20, 2014 Posted by | ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ, ΤΕΛΑΛΗΣ - ΝΤΕΛΑΛΗΣ, Uncategorized | Σχολιάστε

ΒΛΕΠΩ ΠΩΣ ΤΑ ΣΗΚΩΝΕΤΕ ΤΑ ΚΑΛΑΜΠΟΥΡΙΑ ΚΑΛΑ ΜΟΥ ΦΙΛΑΡΑΚΙΑ. ΕΝΑ ΚΑΛΑ ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΦΤΟΙΑΞΕΙ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ…

ΒΛΕΠΩ ΠΩΣ ΤΑ ΣΗΚΩΝΕΤΕ ΤΑ ΚΑΛΑΜΠΟΥΡΙΑ ΚΑΛΑ ΜΟΥ ΦΙΛΑΡΑΚΙΑ. ΕΝΑ ΚΑΛΑ ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΦΤΟΙΑΞΕΙ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ…

ΨΑΡΡΑΣΟ ΨΑΡΑΣ ΜΕ ΤΟ ΚΑΛΑΜΙ ΚΑΙ ΤΟ ΤΟΥΒΛΟ“Είναι ένας μπάρμπας στην παραλία, στο ένα χέρι κρατάει καλάμι και στο άλλο ένα τούβλο. περνάει μια γκόμενα τον βλέπει και ρωτάει:

- Καλά, με το καλάμι ψαρεύεις, το τούβλο όμως τι το θέλεις;

- Α, αν μου κάτσεις θα σου πω, απαντάει ο ψαράς.

Η γκόμενα δεν δέχεται και φεύγει. Μετά από λίγο γυρνάει και του λέει:

- Θα σκάσω αν δεν μου πεις. Εντάξει θα σου κάτσω.

Την πηδάει ο μπάρμπας, τελειώνει και τον ξαναρωτάει η γκόμενα για το τούβλο:

- Κοίτα να δεις, με το καλάμι δεν έπιασα ούτε ένα ψάρι, ενώ με το τούβλο είσαι η 4η που πήδηξα!!!!!

Να έχετε μια όμορφη και ζεστη καλημερα και μακρυα από καλάμια….

Νοεμβρίου 17, 2014 Posted by | ΑΝΕΚΔΟΤΑ, Uncategorized | Σχολιάστε

Αμφίπολη: Δεν έχει καμία σχέση ο σκελετός με τον τάφο; – Άλλος τάφος κάτω από τον τάφο στο λόφο Καστά; ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ – Πηγή : newsit.gr

Αμφίπολη: Δεν έχει καμία σχέση ο σκελετός με τον τάφο; – Άλλος τάφος κάτω από τον τάφο στο λόφο Καστά;

Διαδώστε το:

ΤΑΦΟΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ
ΤΑΦΟΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ

- Τα στοιχεία που ανατρέπουν τα δεδομένα και μιλούν για ξεχωριστό τάφο
– Τι αποκαλύπτουν οι ανακοινώσεις της ομάδας που κάνει την ανασκαφή στην Αμφίπολη
– Βρέθηκαν δύο τάφοι και όχι ένας λένε οι αρχαιολόγοι
Πλέον τα ερωτήματα είναι δεκάδες και δεν αφορούν στο τι και το ποιος ήταν ο νεκρός του μνημείου στο λόφο Καστά της Αμφίπολης, αλλά και στο ποιοι και γιατί επιδιώκουν με μισές αλήθειες ή δια της αποφυγής διευκρινήσεων επιδιώκουν να προκαλέσουν σύγχυση…

Με δέος εδώ και μήνες παρακολουθούμε τις ανακαλύψεις στην Αμφίπολη, όμως οι καρδιές κυριολεκτικά έσπασαν όταν κυκλοφόρησε η πληροφορία πως εντοπίστηκαν τα οστά του ανθρώπου που ετάφη και τιμήθηκε με αυτό το μοναδικό από κάθε άποψη μνημείο…

Όμως εντοπίστηκαν τα οστά αυτού του νεκρού ή κάποιου άλλου; Τα οστά που εντοπίστηκαν ανήκουν στον νεκρό που τιμήθηκε με το μνημείο με τις Σφίγγες, τις λεγόμενες Καρυάτιδες και το ψηφιδωτό;

Κάποιοι αρχαιολόγοι σημειώνουν κάποιες λέξεις που στους “κοινούς θνητούς”, στο ευρύ κοινό δηλαδή που δεν γνωρίζει την ορολογία, δεν λένε και πολλά.

Τις λέξεις “μακεδονικός” και “κιβωτιόσχημος” που συνοδεύουν τη λέξη τάφος στις ανακοινώσεις γύρω από την Αμφίπολη.

Η ορολογία μιλά από μόνη της. Είναι άλλο πράγμα ο μακεδονικός τάφος και άλλο πράγμα ο κιβωτιόσχημος τάφος. Διαφορετικού τύπου ταφή σε διαφορετικές χρονικές περιόδους.

Δώστε προσοχή στην ανακοίνωση του υπουργείου την ημέρα που αποκαλύφθηκε ότι εντοπίστηκε ο σκελετός:
“Σε βάθος 1,60μ. από τους σωζόμενους λίθους του δαπέδου, αποκαλύφθηκε μεγάλος κιβωτιόσχημος τάφος, κατασκευασμένος από πωρόλιθους”

Δηλαδή κάτω από τον τάφο που μέχρι εκείνη τη στιγμή ανασκάπτονταν εντοπίστηκε άλλος τάφος, διαφορετικής τεχνοτροπίας σε βάθος λίγο πάνω από ενάμισι μέτρο.
Στην ίδια την ανακοίνωση φαίνεται να γίνεται διαχωρισμός του ενός μνημείου από το άλλο καθώς γίνεται σαφής αναφορά σε τάφο και όχι για θέση ενταφιασμού ή χώρο εναπόθεσης οστών κλπ που να δείχνει ότι πρόκειται για το ίδιο μνημείο.
Όμως στην ίδια ανακοίνωση λίγο πιο κάτω το… μπέρδεμα συνεχίζεται:
“Πιθανότατα, πρόκειται για μνημείο αφηρωϊσμένου νεκρού, δηλαδή, θνητού στον οποίον αποδόθηκαν λατρευτικές τιμές από την κοινωνία της εποχής του. Ο νεκρός ήταν εξέχουσα προσωπικότητα, καθώς μόνον έτσι εξηγείται η κατασκευή αυτού του μοναδικού ταφικού συγκροτήματος.”
Ενώ γίνεται αναφορά σε άλλο τάφο, γίνεται ταυτόχρονα περιγραφή ενός αφηρωισμένου νεκρού… πιθανότατα βασισμένη στα ευρήματα του μακεδονικού τύπου τάφου και κάπως έτσι όλοι εύκολα καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι τα οστά που εντοπίστηκαν στον κιβωτιόσχημο τάφο ανήκουν σε αφηρωισμένο νεκρό που τιμήθηκε με το μοναδικό μνημείο που εντοπίστηκε περίπου ενάμιση μέτρο ψηλότερα απ’ τον τάφο όπου εντοπίστηκαν τα οστά.

Η αρχαιολογική ομάδα στο λόφο Καστά σε παλιότερη ανακοίνωσή της έχει αποκαλύψει ότι έφτασε, σε ότι αφορά στον τάφο με τις Σφύγγες, τις Καρυάτιδες και το ψηφιδοτό ως τα θεμέλειά του:
“Αποκαλύφθηκε η θεμελίωση των πλαϊνών τοίχων. Η έδραση των τοίχων γίνεται επί τεχνητής επίχωσης, από καλά συμπυκνωμένο αμμοχάλικο με άργιλο, πάχους περίπου 0,40μ. Η επίχωση αυτή πατά πάνω στο φυσικό έδαφος του λόφου Καστά, το οποίο εμφανίζεται επιφανειακά ως εδαφοποιημένος-κερματισμένος σχιστόλιθος”

Η ανακοίνωση αυτή δεν αφήνει κανένα περιθώριο παρερμηνείας. Στον τελευταίο θάλαμο, λίγο κάτω από το πάτωμα εντοπίστηκαν και τα θεμέλεια του τάφου. Εντοπίστηκε δηλαδή ο χώρος από τον οποίο οι αρχαίοι ξεκίνησαν να κατασκευάζουν (προς τα πάνω) τον περίλαμπρο τάφο. Από κει και κάτω ό,τι κι αν υπάρχει δεν μπορεί να έχει σχέση με το μνημείο. Αυτός προφανώς είναι και ο λόγος για τον οποίο στην επόμενη ανακοίνωση οι αρχαιολόγοι μετά τον εντοπισμό των οστών μιλούν για “τάφο” και μάλιστα “κιβωτιόσχημο” θέλοντας προφανώς να ξεκαθαρίσουν ότι πρόκειται για διαφορετικό μνημείο.

Άλλωστε όπως λένε αρχαιολόγοι με μεγάλη ανασκαφική εμπειρία λένε ότι είναι “νόμος” στην αρχαιολογία πως στον ίδιο χώρο μπορεί να συνυπάρχουν μνημεία ή γενικά ευρήματα που ανήκουν σε πολλές διαφορετικές χρονικές περιόδους σε διάφορα επίπεδα… Δηλαδή όσο προχωρά κανείς σε βάθος τόσο πιο βαθιά στο χρόνο προχωράει και κάπως έτσι αφήνουν να εννοηθεί πως ο σκελετός ανήκει σε νεκρό παλιότερης εποχής, που ετάφη σε μνημείο παλαιότερης τεχνοτροπίας για τον χώρο της Μακεδονίας.

Βέβαια οι αρχαιολόγοι έχουν πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού τους τον άγραφο νόμο της αρχαιολογίας που λέει ότι το λογικό δεν είναι και το αληθινό. Ο κιβωτιόσχημος τάφος, τουλάχιστον απ’ τις φωτογραφίες που έχουν δημοσιευτεί, μοιάζει “κεντραρισμένος” ως προς τον θάλαμο που εντοπίστηκε από πάνω και αυτό δημιουργεί ερωτήματα…

Ανοίγουν ωστόσο διάπλατα θέματα που πρέπει να απαντηθούν με ξεκάθαρο τρόπο και όχι μέσω ορολογίας… Εάν δηλαδή πρόκειται για δυο διαφορετικά μνημεία, αν ο σκελετός και ο κιβωτιόσχημος τάφος ανήκουν σε μια άλλη εποχή σε σχέση με το μνημείο που βρέθηκε στο λόφο Καστά… Πηγή : newsit.gr -

Για περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό, ανατρέξατε στο προαναφερόμενο Ιστολόγιο.

Νοεμβρίου 17, 2014 Posted by | ΤΑΦΟΣ ΑΜΦΙΠΟΛΙΣ, Uncategorized | Σχολιάστε

«Ο τύμβος της Αμφίπολης έχει κατασκευαστεί με εντολή του Μ. Αλεξάνδρου» – ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ Από : newsbeast.gr

Ντόροθι Κινγκ: Γελοίο ότι η Αμφίπολη δεν είναι ελληνική

ΑΠΕΙΚΟΝΗΣΗ ΤΑΦΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ

ΑΠΕΙΚΟΝΗΣΗ ΤΑΦΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ

«Η Αμφίπολη είναι στη Μακεδονία, η Βεργίνα είναι στη Μακεδονία και η Μακεδονία είναι στην Ελλάδα. Το να υποστηρίζει κανείς το αντίθετο είναι τόσο γελοίο όσο το να υποστηρίζεις ότι ο Ιησούς πήγε στην Αμερική».

Με αυτά τα λόγια η γνωστή αρχαιολόγος, και καλή γνώστης των αρχαιολογικών χώρων της Ελλάδας, Ντόροθι Κινγκ, απορρίπτει τους ισχυρισμούς των Σκοπιανών και άλλων που διεκδικούν μέρος από το μεγαλείο της ανακάλυψης της Αμφίπολης.

Η αρχαιολόγος, σε αποκλειστική συνέντευξη που έδωσε στο «Έθνος της Κυριακής» επιμένει στη θέση της ότι η ανασκαφή στον τύμβο στο λόφο Καστά, ξεπερνάει σε αξία οποιαδήποτε άλλη αρχαιολογική ανασκαφή έχει γίνει μέχρι σήμερα στην Ελλάδα.

Επιμένει στην άποψη της πως ο τάφος της Αμφίπολης κατασκευάστηκε υπό την εντολή του ίδιου του Μεγάλου Αλεξάνδρου και πως το πιο πιθανόν είναι να ανήκει στον Ηφαιστίωνα. Η ίδια δηλώνει έτοιμη να προσφέρει τη βοήθεια της αν της ζητηθεί, εκφράζοντας, παράλληλα, τη σιγουριά της ότι οι αρχαιολόγοι στην Αμφίπολη «θα συνεχίσουν να κάνουν σπουδαίες αποκαλύψεις».

Πηγή : newsbeast.gr – Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία ή φωτογραφικό υλικό, αποτρέξατε στο προαναφερόμενο Ιστολόγιο.

Νοεμβρίου 16, 2014 Posted by | ΤΑΦΟΣ ΑΜΦΙΠΟΛΙΣ, Uncategorized | Σχολιάστε

Ντόροθι Κινγκ: «Ποτέ τα Σκόπια δεν τα έλεγαν Μακεδονία» – «Ο Έλγιν άθελά του έκανε καλό στην Ελλάδα!». ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ – Πηγή: newsit.gr

Ντόροθι Κινγκ: «Ποτέ τα Σκόπια δεν τα έλεγαν Μακεδονία» – «Ο Έλγιν άθελά του έκανε καλό στην Ελλάδα!»

Διαδώστε αυτό το άρθρο

ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΙ ΡΟΔΑΚΕΣ
ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΙ ΡΟΔΑΚΕΣ

- Λίγες ώρες πριν τις νέες ανακοινώσεις για την Αμφίπολη η Ντόροθι Κινγκ βάζει τέλος στις διεκδικήσεις των Σκοπιανών
– «Ο Μέγας Αλέξανδρος κατέκτησε και το σύγχρονο Ιράν και το Αφγανιστάν και καμία από αυτές τις χώρες δεν ισχυρίστηκε ότι υπήρξε τμήμα της Αρχαίας Μακεδονίας!»
– «Τα Γλυπτά του Παρθενώνα που ο Έλγιν έφερε στο Λονδίνο, ήταν η καλύτερη απόδειξη ότι τα ρωμαϊκά γλυπτά δεν ήταν ανώτερα των αρχαίων ελληνικών αλλά απλά αντίγραφά τους»

Η αρχαιολόγος Ντόροθι Κινγκ, ξαναχτυπά. Και μάλιστα βάζει με τον τρόπο της ταφόπλακα σε όσα ισχυρίζονται οι γείτονές μας στα Σκόπια με λίγες λέξεις.

Στο μπλόγκ της, το οποίο διαβάζουμε καθημερινά, η κα Κινγκ αναφέρεται στην προπαγάνδα που γίνεται σε διάφορες χώρες, μεταξύ των οποίων και στην ΦΥΡΟΜ και καταρρίπτει με τον πιο απλό και επιστημονικό τρόπο όλα όσα ισχυρίζονται οι ηγέτες και οι κάτοικοι αυτής της χώρας σε σχέση με την Μακεδονία και τον Μέγα Αλέξανδρο.

Γράφει μεταξύ άλλων:

«Τα Σκόπια είχαν διάφορες ονομασίες κατά την αρχαιότητα αλλά το όνομα Μακεδονία δεν ήταν ποτέ καμία από αυτές. Ομολογουμένως οι αρχαίοι Μακεδόνες κατέκτησαν την περιοχή, όμως ο Μέγας Αλέξανδρος κατέκτησε επίσης το σύγχρονο Ιράν και το Αφγανιστάν και καμία από αυτές τις χώρες δεν ισχυρίστηκε ότι υπήρξε τμήμα της Αρχαίας Μακεδονίας!»

Η κα Κινγκ αναφέρεται και σε μια άλλη μεγάλη διαμάχη που υπάρχει για τα Γλυπτά του Παρθενώνα αλλά και για τους αρχαίους Ρωμαίους σε σχέση με τους Αρχαίους Έλληνες.

Γράφει:

«Τα Γλυπτά του Παρθενώνα που ο Έλγιν έφερε στο Λονδίνο, ήταν η καλύτερη απόδειξη υπέρ του ελληνικού λαού ότι τα ρωμαϊκά γλυπτά δεν ήταν ανώτερα των αρχαίων ελληνικών αλλά απλά αντίγραφά τους! Ο ελληνικός πολιτισμός ο οποίος ήταν «κρυμμένος» από τα 400 χρόνια σκλαβιάς από τους Οθωμανούς, έγινε αντικείμενο θαυμασμού και οδήγησε σε ένα μεγάλο φιλελληνικό κίνημα το οποίο οδήγησε και στην απευλευθέρωση των Ελλήνων από τους Τούρκους. Ανεξάρτητα από όσα σκεφτόμαστε σήμερα για τον Έλγιν, εκείνη την συγκεκριμένη χρονική στιγμή οι πράξεις του – άθελά του φυσικά – οδήγησαν τον τότε δυτικό κόσμο να βοηθήσει τους Έλληνες να αγοράσουν όπλα και να απελευθερώσουν την πατρίδα τους από τους Οθωμανούς».

Πηγή: newsit.gr – Για περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό ανατρέξατε στο προαναφερόμενο Ιστολόγιο.

Νοεμβρίου 12, 2014 Posted by | ΤΑΦΟΣ ΑΜΦΙΠΟΛΙΣ, Uncategorized | Σχολιάστε

ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΑΠΡΙΛΙΟΣ Ο ΜΗΝΑΣ ΠΟΥ ΦΥΤΕΥΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΚΗΠΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΖΑΡΖΑΒΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΚΥΡΑ – ΠΡΟΚΟΠΑΙΝΑΣ εργασία: ΚΟΜΙΑΝΟΥ ΠΙΠΗ komianos.wordpress.com

ΑΠΡΙΛΙΟΣ Ο ΜΗΝΑΣ ΠΟΥ ΦΥΤΕΥΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΚΗΠΟΥΣ KAI ΤΑ ΖΑΡΖΑΒΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΚΥΡΑ ΠΡΟΚΟΠΑΙΝΑΣ. εργασία: ΚΟΜΙΑΝΟΥ ΠΙΠΗ

ΦΥΤΕΥΜΑ ΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ ΦΩΤΟ από kikirikoy.blog

ΦΥΤΕΥΜΑ ΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ ΦΩΤΟ από kikirikoy.blog

Τον Απρίλιο μεταξύ των άλλων αγροτικών εργασιών, είναι και το φύτευμα των ζαρζαβατικών, στους κήπους, η στους μπαξέδες όπως λένε. Δεν υπάρχει νοικοκυριό που να μη φυτέψει τις ντομάτιές, (ντοματάκια ιταλικά, ντοματίνια, ντομάτες κανονικές και αλλων τύπων), αγγουριές, κολοκυθιές, (ιβρύδια, κομπίσιες), φασολιές (τα πηχιάρικα ή φιδοφάσουλα, τα τσαουλιά, τα μπαρμπούνια κ.α. ανάλογα με τα γούστα του καθενός. Μετά έρχονται οι αγγουριές, οι μελιτζανιές (μακρόστενες, οι τσακώνικες, οι φλασκες κ.α.), οι πιπεριές (πράσινες, κόκκινες, κίτρινες, μακρόστενες ή κέρατα, πράσινες, κόκκινες διαφόρων ονομασιών και τύπων), οι μπάμιες, τα βλίτα. Απαραίτητο και το φύτευμα του βασιλικού ανάμεσά τους για να γίνονται πιο αρωματικά τα “ζαρζαβατικά”. Προσοχή την ημέρα της μεσοπεντηκοστής, οι αγρότες απόφευγαν να ασχολούνται με τις αγροτικές εργασίες, ιδιαίτερα αυτή την ημέρα και την ημέρα της πεντηκοστής την φιλαγαν σαν τα μάτια τους, όπως και ορισμένες ημέρες της εβδομάδας. Η εργασία της προετοιμασίας είχε ιδιαίτερη σχολαστικότητα. Πριν να αρχίσουν το σκάλισμα, επιλέγαν την περιοχή και είχαν ένα γνωμικό: ” ΟΠΟΥ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΦΤΕΡΗ ΜΗ ΤΗ ΣΚΑΦΤΕΙΣ, ΤΡΑΒΑ ΧΕΡΙ, ΑΜΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΒΑΤΟ, ΕΙΝ’ ΤΟ ΧΩΜΑ ΤΟΥ ΒΑΡΒΑΤΟ.” Πραγματικά εκεί που φυτρώνει το βάτο έχει πλούσιο χώμα, ενώ εκεί που φυτρώνει η φτέρη το χώμα είναι φτωχό. Πρίν αρχίσει οποιαδήποτε εργασία, ο γεωργός έκανε το σταυρό και την προσευχή του, να μην πάθουν τίποτα κακό αυτά που επρόκειτο να φυτέψει . Από το Νοέμβριο μάζευαν σε μικρούς σωρούς τις κοπριές,τις σκεπάζανε με χώμα και με την βροχή “εχώνευε”. Τον Απρίλιο ήταν έτοιμη, για άπλωμα και ανακάτωμα στους μπαξέδες. Ακολουθούσε το σκαψιμο και ανοίγανε τις “γράνες”. Εκεί φύτευαν τα ζαρζαβατικά τους και έκαναν το πρώτο πότισμα. Δίπλα στο μπαξέ στο χώμα ή σε γλάστρες οι νοικοκυρές, φυτεύανε τη ματζουράνα, τη λεβάντα, τον δυόσμο, το δενδρολίβανο και άλλα αρωματικά φυτά, απαραίτητα για το μαγείρεμα. Αυτές τις δουλειές είχαν αναλάβει οι γυναίκες, (όπως και τις περισσότερες εργασίες του σπιτιού). Θυμάμαι τα λόγια της νουνάς της γυναίκας μου, της Χριστίνας συζ. Ι. Καράμπελα, την φωνάζανε το “ματάκι”, “Σπύρο μου”, μου έλεγε: ” Ο δουλευτής ποτέ δεν πεινάει, Η ΠΕΙΝΑ ΠΕΡΝΑΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΤΩΦΛΙ ΤΟΥ ΔΟΥΛΕΥΤΗ, ΑΛΛΑ…..ΜΕΣΑ ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΕΙ” λόγια σοφά, που δεν ξεχνιούνται. οι μπαξέδες θέλουνε δουλειά, σκάλισμα, ξεβοτάνισμα, ράντισμα με βορδιγάλιο πολτό (γαλαζόπετρα με ασβέστι), ανάλογα με τις βροχές και την υγρασία του καλοκαιριού. Μεγάλος μπελάς η αρρώστια της μελίγκρας, ακολουθεί το θειάφισμα. Την μεγαλύτερη ευτυχία την αισθανεται ο αγρότης, σαν έρχεται η στιγμή που αρχίζουν να αποδίδουν οι κόποι του, την μοσχοβολιά και νοστιμιά τους. Την παρακάτω ανέκδοτη στορία, διηγιόταν ο πεθερός μου Γιώργης Δημ.Καράμπελας (Κατσουλόγιαννης), στης γειτονιάς το καφενείο, στην κάτω ρούγα. ” Αρμονικά ζούσαν ο Μπάρμπα “καρβελάς”, ένας πονηρός και κογιόνης γείτωνας, και η κυρά “Προκόπαινα” χήρα με την κόρη της, την Κανέλλα μία ζουμερή, όμορφη, ευκολόπιστη και αγαθιάρα κοπέλα. Το σπίτι του “καρβελά” ήταν πέτρινο, στενόμακρο, χαμώϊο με χαμηλό πορτάκι μονόφυλλο. Της “Προκόπαινας” το σπίτι και αυτό πετρινο και μέσα ούλο και ούλο μια καμαρούλα δύο κρεβάτια με την”πυρογωνιά” το (τζάκι) δηλαδή. Και οι δύο χήροι. Δίπλα – δίπλα τα σπίτια τους, μπροστά είχανε και τους μπαξέδες τους. Έβλεπε την Κανέλλα την κόρη της «Προκόπαινας» ο «Καρβελάς» και την λιμπιζότανε. Η Κανέλλα έβλεπε πως οι ντομάτες του γείτονάς της ήταν πολύ –  πολύ ζουμερές και κόκκινες, ενώ οι δικές της παρέμεναν…. άγουρες και πράσινες. Μεγάλο μαράζι το είχε η καϋμένη Κανελλίτσα… Μια μέρα δεν βαστήκτικε και ρώτησε τον γείτονά της. Κυρ – “καρβελά” πώς γίνεται ενώ τις φυτέψαμε τον ίδιο καιρό, οι δικές σου να είναι κόκκινες-κόκκινες και οι δικές μας ακόμα πράσινες; Της λέει λοιπόν ο κογιόνης «Καρβελάς». «Ντρέπομαι βέβαια, αλλά θα σου πώ το μυστικό:  Άκου λοιπόν Κανελλίτσα μου, αλλά μην το πεις σε κανένα ούτε στη μάνα σου γιατί δεν θα «πιάσει» … Κάθε πρωί πουρνό-πουρνό πριν βγούν οι γειτόνοι ή κανένας περίεργος περαστικός, βγαίνω στο μπαξέ χωρίς να φορώ το υφασμένο στον αργαλειό από “δίμητο πανί” βρακί μου. Μόλις με βλέπουν οι ντομάτες από ….την ντροπή τους κοκκινίζουν!!! “Ωστε έτσι;” του λέει, η ευκολόπιστη Κανέλλα. “Έτσι όπως στα λέω, κάνε και συ το ίδιο, και δεν θα πιστεύεις στα μάτια σου!!!”. Την άλλη μέρα η Κανελλίτσα πριν καλά ξημερώσει, με τον φόβο μήπως και την δει κανένα μάτι, βγήκε στον κήπο φορόντας μόνο τα τσουράπια και την πόλκα της, χωρίς “βελέσι”, μισοφόρι και χωρίς… βρακί. Στάθηκε πάνω από τις ντοματιές της και άρχισε την περατζάδα. Το επανέλαβε το επόμενο πρωϊ και τις επόμενες ημέρες, όμως οι ντόμάτες χρώμα δεν είχαν πάρει ακόμα. «Βρε “καρβελά”, έκαμα ότι ακριβώς κάμεις και εσύ κάθε πρωί, αλλά οι ντομάτες ακόμα πράσινες παραμένουν». «ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΤΡΕΛΑΘΗΚΑΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ…. ΑΓΓΟΥΡΙΑ !!!».

Πώς να μην τρελαθούν τα καϊμένα αγγούρια, με τα κάλη που έβλεπαν να βολτάρουν από πάνω τους!!!!
Με αγάπη ΚΟΜΙΑΝΟΣ ΠΙΠΗΣ komianos.wordpress.com

Νοεμβρίου 10, 2014 Posted by | ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ, Uncategorized | Σχολιάστε

ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ ΤΟ ΚΤΗΡΙΟ ΠΟΥ ΣΤΕΓΑΣΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ – ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ από, Πηγή: tro-ma-ktiko.blogspot.gr -

Σάββατο, 8 Νοεμβρίου 2014
ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΟ ΚΤΗΡΙΟ ΠΟΥ ΣΤΕΓΑΣΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣΣ

ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΜΠΟΝΙΦΑΤΙΟΥ ΜΠΟΝΑΦΙΝ, ΝΑΥΠΛΙΟΕγκρίθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση η απ’ ευθείας εκποίηση στο Δήμο Ναυπλιέων, έναντι ελαχίστου τιμήματος 570.000 ευρώ του ιστορικού διατηρητέου κτιρίου, κατασκευής του 19ου αιώνα, που στέγαζε το πρώτο φαρμακείο του ελεύθερου ελληνικού κράτους, ιδιοκτησίας του Μπονιφατίου Μποναφίν, στο οποίο ταριχεύθηκε, ο Ιωάννης Καποδίστριας, μετά τη δολοφονία του.Το κτίριο, που αποτελεί σημαντικότατο μνημείο της ιστορίας του Ναυπλίου, αλλά και της νεώτερης Ελλάδας, πρόκειται να αξιοποιηθεί από το Δήμο ως πολιτιστικός χώρος, αφιερωμένος στον πρώτο Κυβερνήτη της Ελλάδας.

Σχολιάζοντας την απόφαση της εκποίησης, ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Γιώργος Διδασκάλου, ανέφερε:

«Οι υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, έχοντας πλήρη επίγνωση της σημαντικότητας για την πόλη του Ναυπλίου, αλλά και την πολιτιστική μας κληρονομιά της αξιοποίησης και διατήρησης του ιστορικού κτιρίου του φαρμακείου του Μπονιφατίου Μποναφίν, έδρασαν άμεσα μόλις έγιναν αποδέκτες του σχετικού αιτήματος του Δημοτικού Συμβουλίου Ναυπλίου και των Ιερών Ναών στους οποίους ανήκε το κληροδότημα.

Σε λιγότερο από ένα μήνα, ολοκληρώσαμε τις διαδικασίες γνωμοδότησης από το Περιφερειακό Συμβούλιο Κοινωφελών Περιουσιών της Α.Δ. και τελικά εγκρίναμε την απ’ ευθείας εκποίησή του στο Δήμο Ναυπλιέων».

tro-ma-ktiko.blogspot.gr

Νοεμβρίου 10, 2014 Posted by | ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΜΠΟΝΙΦΑΤΙΟΥ ΜΠΟΝΑΦΙΝ- ΝΑΥΠΛΙΟ, Uncategorized | Σχολιάστε

ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ – ΤΟ ΓΥΦΤΑΚΙ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΑΙΘΡΙΟ “ΚΑΤΟΥΡΟΧΕΣΙΜΟ ” – Εργασία : ΠΙΠΗ ΚΟΜΙΑΝΟΥ – komianos.wordpreess.com

ΤΟ ΓΥΦΤΑΚΙ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΑΙΘΡΙΟ ” ΚΑΤΟΥΡΟΧΕΣΙΜΟ “
ΓΥΦΤΟΜΑΧΑΛΑΣΕνώ η φρασεολογία μας είναι φτωχή όσων αφορούν αυτή την αξιόλογη μα και συμπαθητική, γύφτικη γεννιά, αντιθέτως είναι πολύ πλούσια σε παροιμίες, ανέκδοτες ιστορίες και φράσεις για γύφτους, Για παράδειγμα, λέμε “είδε ο γύφτος τη γενιά του κι αναγάλλιασε η καρδιά του”, επίσης συνηθίζουμε να λέμε “όλοι οι γύφτοι μια γενιά είναι”. Βάση του μύθου, που είχανε οι παλαιοί ακούσει, ότι τάχα προήλθε από τότε που οι μουσουλμάνοι γύφτοι ζήτησαν από στον σουλτάνο να εξαιρεθούν από το χαράτσι, όπως ανέφερε το φιρμάνι. Τότε ο σουλτάνος μάζεψε όλους τους γύφτους της Πόλης και διέταξε , τους μουσουλμάνους να πάνε στην δεξιά μεριά και όσοι ήταν αλλόθρησκοι να πάνε στην αριστερή μεριά, έτσι και έκαναν. Τότε τους ανακοίνωσε ότι επρόκειτο να βγάλει καινούργιο φιρμάνι. Διέταξε τον τελάλη να το διαλαλήσει : “ Ακούσατε – ακούσατε…!!! Όλοι οι γυφτο – μουσουλμάνοι, θα πληρώνουν από σήμερα και εμπρός, διπλό χαράτσι….!!!!”, οπότε, όπως λέει ο μύθος, οι μουσουλμάνοι φύφτοι, πονηρά σκεπτόμενοι, ξαναπήγαν με τους άλλους, τους αλόθρησκους, λέγοντας ότι: “εμείς οι γύφτοι όλοι μια γενιά είμαστε, πολυχρονεμένε μας σουλτάνε και σε παρακαλούτμε να μη μας ξεχωρίζεις.” Γνωρίζουμε βέβαια ότι οι γύφτοι ήρθαν από την Ινδία στην Τουρκία και την Ρωσία, από εκεί διασκορπίσθηκαν στον υπόλοιπο κόσμο. Όμως, την εποχή εκείνη πιστεύανε ότι οι γύφτοι ήρθαν στα βαλκάνια από την Αίγυπτο. Η λέξη Γύφτος εμφανίζεται στα μεσαιωνικά ελληνικά, και κατάγεται από το εθνωνύμιο “Αιγύπτιος”. Σε ένα απόσπασμα του Μάζαρι (1416) που αναφέρεται στους Αιγύπτιους στα εφτά έθνη που κατοικούσαν τότε την Πελοπόννησο, εξ΄ού και η ονομασία Γύπτιος – Γύπτος – Γύφτος. Όμως οι γύφτοι της ανέκδοτης ιστορίας μας, ήρθαν να εγκατασταθούν στα περίχωρα του Κοπανακίου από κάποιο κοντινό χωριό της Μεσσηνίας. Σε οικόπεδο που τους χάρισε το κράτος, έκτισαν σπίτια με τσιμεντόλιθους, προχειροκτισμένα και με στέγη από τσίγγους ή νάϋλον, χωρίς τουαλέττα ή μπάνιο και από έξω το απαραίτητο παραδοσιακό γύφτικο τσαντήρι. Φτωχοί άνθρωποι που να βρουν χρήματα για τουαλλέτες και μπάνια… Πολυτέλειες. Για να κάνουν μπάνιο ή μπουγάδα, (αν και πότε ), έπρεπε να ανάψουν φωτιά για να ζεστάνουν νερό. Οι περίοικοι είχαν φρίξει από την βρώμα. Κάποτε ένας γείτονας, βλέποντας ένα γυφτάκι “να τα κάνει” κάτω από τις ελιές, δεν κρατίθηκε και αγανακτισμένος του λέι : ” Ρε ΜΑΥΡΟΚΑΤΖΙΒΕΛΕ!!! Τι κάνεις εκεί; Εσύ και η όμοιοί σου, έχετε καταβρωμήσει ρε ούλο τον τόπο, με τα κατρουλιά και τα χεσίματά σας.! Μέχρι το λάδι και οι ελιές μας, βρωμάνε κατουρλήλας!!! ”. Και τον ρωτάει το γυφτάκι : ” Και τι τα κάνει, αφεντικό ; ” και του λέει ο γείτονας : ” Να φτοίξετε ένα ” ΑΠΟΠΑΤΟ” μέσα στο σπίτι σας. Να τα κάνουτε. Πανάθεμα σ΄αυτόν που σας έφερε εδώ “. Και του απαντάει ετοιμόλογα το γυφτάκι, με την ιδιόμορφη γύφτικη προφορά : ” ΤΙ ΛΕΕΙ ΡΕ ΜΑΣΤΟΡΑ; ΣΟΒΑΡΑ; ΤΟ ΓΥΦΤΟΙ ΜΕΣΑ ΤΟ ΠΙΤΙ ΜΑΣ ΝΤΕΝ ΚΕΖΟΥΜΕ, ΤΑ ΚΕΖΟΥΜΕ ΕΝΤΩ ΚΑΤΩ ΣΤΙ ΕΛΙΕΣ, ΚΑΙ ΣΥ ΤΑ ΒΛΕΠΕΙ ΚΩΛΟ ΜΑΣ !!! ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΡΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΜΟΛΟΧΑ!!!… Κουνώντας το κεφάλι του με νόημα, Και ο γείτονας, έμεινε….
Το Σώβρακο

ΓΕΛΑΤΕ ΓΙΑΤΙ ΧΑΝΟΜΑΣΤΕ
ΓΕΛΑΤΕ ΓΙΑΤΙ ΧΑΝΟΜΑΣΤΕ

Ο γιός του γύφτου θα έβγαινε το πρώτο ραντεβού και ζητάει από τον πατέρα του να του δανείσει το σώβρακο του, μην πάει έξω ξεβράκωτος στην γυφτοπούλα. Βγάζει ο γύφτος το σώβρακο, το παίρνει ο μικρός, το γυρνάει απο»δω, το γυρνάει απο»κει…δεν ήξερε πως το βάζουμε.
– Α βρε βλάκα του λέει ο γύφτος, δεν ξέρεις πως να το φορέσεις? Το κίτρινο μπροστά, το καφέ πίσω!!
Περισσότερα αστεία: http://www.anekdotakias.gr/anekdoto-to-sobrako/#ixzz3HfAHppvd

Νοεμβρίου 2, 2014 Posted by | ΑΝΕΚΔΟΤΑ, ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ, Uncategorized | Σχολιάστε

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.