Komianos's Blog

Από το Κοπανάκι Μεσσηνίας Πολιτιστικά Δρώμενα.

ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ Ο ΠΑΠΑ – ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΚΑΙ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΦΛΕΜΙΝΓ

ΕΛΕΞΑΝΤΕΡ ΦΛΕΜΙΝΓΚ

ΕΛΕΞΑΝΤΕΡ ΦΛΕΜΙΝΓΚ

Ο Κώστας Τζώρτζης από το Ριζοχώρι (Λάπι), Μου έλεγε το παρακάτω ανέκδοτο περιστατικό, για τον παπά – Κόκκινο, απολαμβάνοντας τα υπέροχα εδέσματα και το κρασάκι μας στο προαύλιο της Παναγιάς κατά την εορτή στην μνήμη της μάχης των επτά Λαπαίων. Είναι Κυριακάτικη λειτουργία, μετά την ανάγνωση του αγίου ευαγγελίου και πριν το χειρουβικό, ο παππάς γυρνώντας προς τον ψάλτη του λέει… » Νικόλα τέκνο μου για να μη το ξεχάσω, μετά την λειτουργιά θα πάμε για ουζάκι !!! Άντε τώρα συνέχα…». Ο δε Δημήτρης Αραμπατζής και αυτός από το χωριό Λαπη, μου έλεγε ότι τον τρέλαινε στην κυριολεξία η μυρωδιά του μπαρουτιού. Την ημέρα της Αναστάσεως, του έλεγε, «ευλογημένε μου να έχεις υπ΄όψην ότι έχω αφήσει την πορτα του Ιερού ανοικτή, πέστο και στους άλλους. Ρίξτε και κανενα βαρελότο μεσα στην εκκλησιά να μυρίσει και λίγο μπαρούτι». Τόσο του άρεσε η μυρωδιά του καμμένου μπαρουτιού. «Παπά, θα ‘ρθείς για κυνήγι μετά την λειτουργιά;». «Οχι ευλογημένε μου, δεν θα ‘ρθώ! σήμερα ειναι Κυριακή, ημέρα Άγια». Ούτε στις γιορτές κυνηγούσε ήταν αμαρτία. Ωραία πράγματα, ανθρώπινα. Απλοϊκός παπάς που δεν τον είχε χαλάσει η πόλη. Στα χωριά ο παπάς είναι και αγρότης, και αμπελουργός, και κτηνοτρόφος, και ξυλοκόπος, και φαμελίτης, και πότης γερός όταν το καλεί η περίσταση. Και τα χρυσαφικά που βλέπει είναι αυτά της εκκλησίας. Και τους πύρινους λόγους τους αφήνει για τους «μορφωμένους» δεσποτάδες. Και ο «δικός» μας ο παπάς ο παπά – Κόκκινος έτσι ήταν και παράμεναι. Ανθρώπινος, με τα καλά και τα κακά που κουβαλάμε όλοι μας. Ο παπα Τάκης, ένας απλοϊκός και ταπεινός ιερουργός από το Λατζουνάτου Τριφυλίας το Γκρέκα, ή αλλοιώς Παπα κόκκινος επειδή ήταν κοκκινοπρόσωπος, ζωσμένος με τα φυσικλίκια του στη μέση και την άλλη ζώνη με τα φυσίγγια περασμένη από τον ώμο, με τη μπροσθογεμή εφεδρική του καραμπίνα κρεμασμένη στον ώμο και τα ράσσα του να ανεμίζουν στον αέρα. με το που τον έβλεπες στο μυαλό σου περνούσε η σκέψη ότι «έπεσα σε αντάρτη». Μου έλεγε ο Κώστας Τζώρτζης «τον συνάντησα ένα απογευματινό που είχα στήσει καρτέρι περιμένοντας πίσω από κάτι φραγκοσυκιές, στη θέση Βελανίδι στο χωριό Ριζοχώρι (Λάπι), μήπως και φανεί κανένα πετούμενο. Μπροστά μου ήταν μια μάντρα και πίσω της ο παπά Κόκκινος είχε στήσει καρτέρι μήπως και φανεί καμιά μπεκάτσα ή καμιά τσιχλα. Σε μια στιγμή σικώθηκε να ξεπιαστεί. Πρώτα εμφανίστικε το καλιμαύκι κατάμαυρο και ύστερα η φιγούρα του. Όπως έπεσε η ματιά μου επάνω του, μου έδωσε την εντύπωση μέσα στο μισοσκόταδο, απόκοσμης παρουσίας! Παπάς ή διάβολος, ήταν κάτω στο πεζούλι; αναρωτήθηκα…Και φωνάζω «Παππούλι!!!» Και μου απαντάει: Εδώ πάνω είσαι και συ ευλογημένε μου; Που να ήξερε ότι εγώ είχα σταυρωσει το βόλι μου, και είμουν έτοιμος να του την μπουμπουνήσω. Δεν γνωρίζω ποιος έβαλε φόλες στην περιοχή και του δηλητηρίασε το αγαπημένο κυνηγόσκυλο. Το αποτέλεσμα όμως της εγκληματικής αυτής πράξης είχε θύμα το αθώο σκυλί. Αυτό δεν γίνεται και σήμερα από ορισμένους κακόβουλους; Θυμάμαι κατέβηκα πιο κάτω κάθησα στην φυλάκτρα με τον παππά περιμένομτας μπας και εμφανισθεί κανένα πετούμενο η κανένας λαγός. Εκείνη την ώρα ακούσαμε πάλι τις καμπάνες των εκκλησιών όλης της Ορεινής Τριφυλίας να βαρούνε λυπητερά, από το μεσημέρι σταματημό δεν είχαν, ήταν 11-3-1955. Αναρωτιώμουν και εγώ και ο παππάς πώς κάποιος σπουδαίος θα είχε αφήσει τον μάταιο τούτο κόσμο, αλλά ποιός;… Κατά σύμπτωση επέστρεφε ο Δημήτρης Αλεβιζόπουλος από τα προικώα κτήματα στο λάπι και τους λέει » Πως και δεν μάθατε τα νέα.. Πάει μας άφησε χρόνους, ο μεγάλος σωτήρας και εφευρέτης της Πενικιλινης, ο Αλέξανδρος Φλέμινγκ !!! «. Και ο παππά – Κόκκινος… » Ας πάει στα συχώρια ο μαυρούλης, από τότε που ανακάλυψε, αναθεμά τον, την πενικιλίνη έχουν σταματήσει να κτυπούν πένθημα οι καμπάνες από το Λάπη μέχρι και το Σουλιμά, Μόνο την Μεγάλη Εβδομάδα ακούγονται !!!! «.

Αυτό είναι που λένε, ο θάνατός σου, η επιβίωσή μου !!!

Μαρτίου 22, 2015 - Posted by | ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ, Uncategorized

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Σχολιάστε

