Komianos's Blog

Από το Κοπανάκι Μεσσηνίας Πολιτιστικά Δρώμενα.

ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ Η ΚΥΡΑ ΜΗΤΣΟ – ΜΑΡΙΓΟΥΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΥΛΑΡΙ ΤΗΣ. Εργασία του : ΠΙΠΗ ΚΟΜΙΑΝΟΥ , komianos’s.wordpress.com

ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ – Η ΚΥΡΑ ΜΗΤΣΟ – ΜΑΡΙΓΟΥΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΥΛΑΡΙ ΤΗΣ

¨ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΠΑΖΑΡΙ- ΣΤΑ ΔΕΞΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΝΤΑ ΤΟ ΨΙΛΙΚΑΝΤΖΙΔΙΚΟ ΤΟΥ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ

¨ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΠΑΖΑΡΙ- ΣΤΑ ΔΕΞΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΝΤΑ ΤΟ ΨΙΛΙΚΑΝΤΖΙΔΙΚΟ ΤΟΥ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ

H συζήτηση γύρω από τα καλαμπούρια εκείνης της παλιάς υπέροχης εποχής. Την παρακάτω ανέκδοτη ιστορία μου έλεγε μεταξύ και άλλων ανεκδοτων περιστατικών ο οικογενειακός φίλος μπαρμπα – Τάσης Καπογιάννης. Μου έλεγε λοιπόν ότι την δεκαετία του 40, εγώ ήμουν μικρός η μάλλον αρκετά μεγάλος, για να θυμάμαι πολλά περιστατικά από την δράση των συγχωριανών μου κογιόνηδων στο χωριό. Τον καιρό εκείνο στο χωριό δεν υπήρχε τηλεόραση, ούτε καν ρεύμα. Ας ήταν καλά τα λαδολύχναρα και οι λάμπες πετρελαίου. Θυμάμαι τους κογόνηδες, μια ομάδα αποτελούμενη από πέντε με έξη νέους και αρκετά δραστήριους του χωριού και από τα γύρω χωρίά, έβρισκαν διάφορους τρόπους για να σπάζουνε την μονοτονία τους κάνοντας πλάκα εις βάρος των συγχωριανών τους. Ήταν να μην μυριστούν κάποιον αγαθιάρη, βλαμένο η τρελλό. Η καθημερινή τους σκέψη ήταν να κατεβάζουν ιδέες για γελάσουν εις βάρος τους, τον πιο τρελό του χωριού, ο τον λίγο η πολύ αγαθιάρη, τον αποτρέλεναν από τα πολλά καθημερινά η έκτακτα και έντονα πειράγματα.
Οι μπαγάσηδες αυτοί είχαν εντοπίσει ποιός η ποιά ήταν οι πιο ευκολόπιστοι η αγαθιάρηδες του χωριού, αλλά και των διπλανών χωριών της περιοχής της Ορεινής Τριφυλίας. Ήταν καλό να μην σε βάλουν στο μάτι, άμα σε έβαζαν στο μάτι σου δίναν την χαριστική βολή και σε αποτρέλεναν. Εκείνα τα χρόνια πριν οικοδομηθεί το Κοπανάκι είχαν δημιουργηθεί μικροοικισμοί από τα χωριά της περιφέρειας. Κάποια ημέρα παζαριότικη, από ένα κοντινό οικισμό κατέβηκε η Μητσο – Μαριγούλα για να αγοράσει ένα μουλάρι από την καθιερωμένη Κυριακάτικη ζωοπανήγυρη. Αμέσως οι κογιόνηδες κοινιτοποιηθικαναν, γιατί η κυρά Μήτσαινα ήταν μια αγαθή γυναίκα, και είχαν του χεριού τους. Αφού αγόρασε το μουλάρι η Μαριγούλα, το πήρε τραβώντας από την καπιστριάνα να το πάει στο σταύλο της. Στον δρόμο συναντά τον πρώτο της ομάδας, ο οποίος την καλημέρισε..
– Καλημέρα κυρά Μήτσαινα καλώς ήρθες στο χωριό μας. Τί καλές δουλειές σε φέραν στο χωριό;
– Να, ήλθα και αγόρασα το ζωντανό που βλέπεις.
– Καλόρίζικο κυρά Μήτσαινα!! Χμου… πολύ ωραίο και ζωϊρό το γαϊδούρι που αγόρασες!!!….
– Τί μου λες ρε ζωντόβολο; Δεν το βλέπεις ότι είναι μουλάρι;
– Όχι κυρά Μαριγούλα, εμένα για γαϊδούρι μου μοιάζει…μακάρι να κάνω λάθος…
– Δεν ξέρω τι μου λες ρε «μούσχαρε»… Εγώ μουλάρι αγόρασα…
Και τράβηξε το μουλάρι και προχώρησε Πάρακάτω,την περίμενε ο άλλος κογιόνης της ομάδας, και το δούλεμα της κυρά Μήτσαινας συνεχίζεται…
– Καλώς ΄τηνε την κυρά Μήτσαινα, πως απ’ τα μέρη μας; Γεροδεμένο και καλοτάϊστο το γαϊδούρι σου!!!.
– Να είσαι καλά παλικάρι μου, ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, αλλά εγώ μουλάρι αγόρασα. Δεν το βλέπεις; Για άνοιξε τα μάτια σου να δεις καλύτερα…
– Επειδή το βλέπω, είναι ένα ωραίο και καλοτάϊστο ζωντανό χωρίς αμφιβολία, αλλά εμένα μου φαίνεται ότι πρόκειται για γαϊδούρι..
Η Μήτσο – Μαριγούλα τράβηξε τον δρόμο της μουρμουρίζοντας. Είχαν αρχίσει οι αμφιβολίες να της τριβιλίζουν το μυαλό. Πάρακάτω την περίμενε ο άλλος κογιόνης συννενοημένος και αυτός, και το δούλεμα συνεχίζεται. μέχρι να πείσουν την κυρά μήτσαινα ότι αγόρασε γαϊδούρι αντί για μουλάρι…
Η αμφιβολίες της έγιναν βεβαιότητα,γυρίζει και πάει στον γύφτο που της είχε πουλήσει το μουλάρι και γίνεται ένας καυγάς τρικούβερτος έπαθε τον τάραχό του. Είδε και έπαθε ο γύφτος να καταφέρει να πείσει την Μήτσο – Μριγούλα, ότι δεν της είχε πουλήσει γαϊδούρι, αλλά μουλάρι, και ότι την κογιονάρανε ψιλό «γαζί» οι μάγκες του Κοπανακίου!!!!
Εργασία του : ΠΙΠΗ ΚΟΜΙΑΝΟΥ – komianos wordpress.com

Φεβρουαρίου 25, 2015 - Posted by | Uncategorized

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Σχολιάστε

