Komianos's Blog

Από το Κοπανάκι Μεσσηνίας Πολιτιστικά Δρώμενα.

ΑΝΕΚΔΟΤΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ – Ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΠΠΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΤΣΑΡΟΥΧΙΑ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΗ ΚΑΡΑΜΠΕΛΑ (κατσουλόγιαννη) εργασία ΚΟΜΙΑΝΟΥ ΠΙΠΗ komianos.wordpress.com

Ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΠΠΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΤΣΑΡΟΥΧΙΑ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΗ ΚΑΡΑΜΠΕΛΑ (κατσουλόγιαννη) εργασία ΚΟΜΙΑΝΟΥ ΠΙΠΗ komianos.wordpress.com

ΚΑΠΠΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ ΘΟΔΩΡΑΚΗΣ (ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΟΣ) στο καφενείο του ΘΟΔΩΡΑΚΗ (Μανιαούρη) στην κεντρική πλατεία κοπανακίου Φωτογραφικό αρχείο ΚΟΜΙΑΝΟΥ ΠΙΠΗ
ΚΑΠΠΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ ΘΟΔΩΡΑΚΗΣ (ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΟΣ) στο καφενείο του ΘΟΔΩΡΑΚΗ (Μανιαούρη) στην κεντρική πλατεία κοπανακίου Φωτογραφικό αρχείο ΚΟΜΙΑΝΟΥ ΠΙΠΗ

Ημέρα Κυριακής και το καθιερωμένο Κυριακάτικο παζάρι είναι στο φόρτε του. Παρέα με τον Θανάση Κάππο, τον Δημήτρη Λυμπερόπουλο και τον Μήτρο Καράμπελα, απόλαμβάνοντας τα ουζάκια μας με μεζέ, στο καφέ του Νίκου Κούγια, μου μίλησε για τα παλιά…τότε που είχε νοικιάσει το καφενείο απο τον Θοδωράκη Λαμπρόπουλο (Μανιαούρη). Πιο παλιά το καφενείο το είχε ο μπάρμπα Γιάννης Αδαμόπουλος ο πατέρας του Θοδωράκη (Καπετανάκου). Εκεί ήταν το “φρουραρχείο” όπως το λέγαμε της δεξιάς παρατάξεως, Το “Στρατηγείο” του γέρο Αλέξη Καλατζάκου, Υπουργού της κυβερνήσεως επί σειρά ετών. Μετά τον Θοδωράκη (Καπετανάκο) το ανέλαβα εγώ και ο αδελφός μου, τότε ήταν το “στρατηγείο” του γιου του Αριστείδη Καλατζάκου, αργότερα Υφυπουργού κυβερνήσεως. Στο καφενείο μεταξύ των δεξιών πελατών έρχόταν και ο πεθερός σου ο μπάρμπα Γιώργης Καράμπελας (Κατσουλόγιαννης). Με το καπέλο του στραβά, το σακκάκι του ανάρηκτα στον ώμο και τη μαγκούρα στο χέρι, πίσω ερχόταν αχώριστος πάντα ο μπάρμπα Γιάννης (Κατσουλόγιαννης).Ο Κώστας Σκλάβος θαμώνας χρόνια, με είχε πληροφορήσει ότι ο μπάρμπα Γιώργης ήταν Καλατζακικός… Κάθε φορά που καθόταν ο Κατσουλόγιαννης, μου παράγγελνε ένα καφέ και ένα ποτήρι νερό από την βρύση όμως. Εγώ κάθε φορά που ερχόταν στο καφενείο, τον ρωτούσα αφού τον καλημέριζα. » Τι χαμπάρια μπάρμπα – Γιώργη; » και η καθηερωμένη απάντησή του ήταν… «ΣΤΕΝΑ ΤΑ ΚΑΛΑΠΟΔΙΑ ΛΕΒΕΝΤΗ ΜΟΥ !!! » Εγώ αντίθετα με την παραγγελία του, του πήγαινα τον καφέ αλλά με νερό παγωμένο, από το ψυγείο. Τότε τα ψυγεία ήταν του πάγου. Ο μπάρμπα Γιώργης διαμαρτυρώτανε, όμως εγώ επίτηδες συνέχιζα και του πήγαινα κρύο νερό από το ψυγείο. ” Τι έχεις πάθει ρε Θανάση! κουφός είσαι; Βάλθηκες να με πουντιάσεις;” Και εγώ του λέω: » Μπάρμπα Γιώργη θα σου πω το μυστικό….’Οταν δούλευα τσοπάνος στον Νίκο Τσολοντρέ στην Βανάδα, δεν είχα παπούτσια, να φαντασθείς πατούσα πρόκα και στράβωνε, η πατούσα μου είχε γίνει σκέτη σόλα. Βλέποντας την κατάστασή μου, ο Τσολοντρές με λυπήθηκε και μια μέρα μου έφερε δώρο ένα ζευγάρι τσαρούχια από ρόδα αυτοκινήτου, για να μην πληγώνω τις πατούσες μου. Τον ευχαρίστησα για το δώρο… Αλλά μόλις τα φόρεσα ήταν δύο ή τρία νουμερα μικρότερα. Τα δάκτυλα μπορεί να ήταν μέσα όμως οι φτέρνες ήταν έξω από τα τσαρούχια. Το αποτέλεσμα ήταν οι αγκορτσές, οι αφαλαρίδες και οι κοφτερές πέτρες, να μου πληγώνουν τις φτέρνες. Το τι αναθέματα σου είχα ρίξει, σαν έμαθα από ποιό μαγαζί τα είχε αγοράσει δεν λέγεται. Λες και έφταιγες εσύ και ο Γιάννης, που να ξέρατε το νούμερο του ποδιού μου. Δεν υπήρχαν και χρήματα για να αγοράσω άλλα. Πίστεψέ με αυτή ήταν και η αιτία που έφυγα από τον Τσολοντρέ, η ζωή με αυτά τα τσαρούχια είχε καταντήσει τυρανική. Όταν ήρθα εδώ ρώτησα και μου είπαν ποιος ήταν ο Γιώργη Κατσουλόγιαννης. Και το κρύο νερό που σου φέρνω, το κάνω για να σε εκδικηθώ για όσα μαρτύρια έχω περάσει με τα τσαρούχια σου!!! Γελώντας καλοσυνάτα όπως συνήθιζεμου απαντάει: ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΘΑΝΑΣΗ ΜΟΥ, ΕΙΚΟΝΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΕ ΚΑΝΕΙΣ…ΕΑΝ ΔΕΝ ΤΑ ΕΔΙΝΑ ΣΤΟ ΤΣΟΛΟΝΔΡΕ ΜΙΚΡΑ ΣΕ ΝΟΥΜΕΡΟ…ΑΚΟΜΑ ΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΒΑΝΑΔΑ ΘΑ ΕΦΥΛΑΓΕΣ.. ΚΑΨΕΡΕ ΜΟΥ..!!!
Συμπέρασμα: Ουδέν καλόν αμιγές κακού. Σήμερα ο Θανάσης Κάππος ζει και βασιλεύει. Δούλεψε με φιλότιμο και τιμιότητα. Η ζωή τον αντάμειψε πλουσιοπάροχα, χαρίζοντάς του μία οικογένεια ζηλευτή στην κοινωνία του τόπου μας. Αυτά τα άτιμα τσαρούχια και την γκλίτσα δεν γνωρίζω αν τα φυλάει ακόμα….
Ευχαριστώ τον Θανάση Κάππο για την ιστορία που μου διηγήθηκε. Περιμένω να ακούσω και τις δικές σας!!!
Με αγάπη ΚΟΜΙΑΝΟΣ ΠΙΠΗΣ komianos.wordpress.com

Νοέμβριος 25, 2014 - Posted by | ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ, Uncategorized

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Σχολιάστε

