Komianos's Blog

Από το Κοπανάκι Μεσσηνίας Πολιτιστικά Δρώμενα.

ΤΖΑΒΕΛΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ e/mail ΠΡΟΣ karkom@otenet.gr – ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ θέμα:ΟΔΟΣ ΠΥΡΓΟΥ – ΤΣΑΚΩΝΑΣ

Αγαπητέ Σπύρο,
Αγαπητέ Δημήτρη,
Σας παρακαλώ να ενημερώσετε τους αναγνώστες των δημοφιλών blog σας ότι σήμερα επικοινώνησα τηλεφωνικά με την κ. Οικονόμου της Γενικής Γραμματείας Συγχρηματοδοτούμενων Δημοσίων Έργων (αρ. τηλ. 2106992208) και την ρώτησα για την εξέλιξη της φημολογουμένης δημοπράτησης του αυτοκινητόδρομου “Πύργος-Τσακώνα”. Μου απάντησε ότι στην άμεση προτεραιότητα της Υπηρεσίας της είναι η δημοπράτηση του αυτοκινητόδρομου “Πάτρα-Πύργος”, η οποία επίκειται και ότι η Υπηρεσία της δεν έχει ασχοληθεί ακόμη με τον α/κ “Πύργος-Τσακώνα”. Συνεπώς, αναμένουμε…

Α. Τζαβέλλας
Δικηγόρος
Λ. Αλεξάνδρας 40
Αθήνα, 11473
τηλ. 2108212049

Μαΐου 16, 2014 Posted by | Uncategorized | Γράψτε ένα σχόλιο

Ο ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ ΚΑΙ Η ΔΗΜΗΤΡΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΑΝ ΜΙΑ ΟΜΟΡΦΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΔΗΜ

Οι Pipis Komianos και Dimitra Papadopoulou κοινοποίησαν τη φωτογραφία του χρήστη Χαχα.
Φωτιά σε εφορία …
http://www.xaxa.gr/?p=24677
Φωτιά σε εφορία …

 

ΕΦΟΡΙ

 

 

 

Μαΐου 8, 2014 Posted by | Uncategorized | Γράψτε ένα σχόλιο

ΤΣΑΠΕΛΟΣΥΚΑ ΣΤΗΝ ΟΡΕΙΝΗ ΤΡΙΦΥΛΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΓΥΡΩ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ – ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

 

ΣΥΚΙΑ ΚΑΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ:

ΤΣΑΠΕΛΟΣΥΚΑΔύο είναι οι μυθολογικες ερμηνείες για την εμφάνηση της συκιάς. Κατά την πρώτη σε αυτή μεταμορφωθηκε ο Τιτάνας Συκέας από την μητέρα του γη προκειμένου να σωθεί από την καταδίωξη του Δία. Κατά την δεύτερη η θεά της γεωργίας Δήμητρα όταν πληροφορηθηκε την εξαφάνηση της κόρης της Περσεφόνης εγκατέλειψε τον Όλυμπο. Έψαχνε μεταμοτφωμένη σε γριά και βαθύτατα εξοργισμένη όπως ήταν, εμποδισε την γη να παράγει καρπούς. Στην Ελευσίνα φιλοξενήθηκε από τον βασιλιά της Φύταλο. Και σε αντάλαγμα της φιλοξενείας του,επέτρεψε την βλάστηση τηη γλυκόκαρπης συκιάς και του δίδαξε τον τρόπο της καλλιέργειά της. Έτσι προέκυψε η γνώμη των Αθηναίων ότι η συκιά προέρχεται από την αττική. Σύμφωνα με τον Ηρόδοτο, η απόφαση του Ξέρξη για την κατακτηση της Αττικής πάρθηκε όταν δοκίμασε για πρώτη φορά ξερά σύκα από την Αθήνα. Οι Αθηναίοι υπεραγαπούσαν τα σύκα τα οποία συνιστούσαν το δείπνο τους. Για τον λόγο αυτ Υπήρχαν ειδικές αμοιβέςό σε όσους κατηγγελαν κλοπές και η εξαγωγή των σύκων ήταν απαγορευμένη με νόμο αυστηρό. οι παρανομούντες είχαω το όνομα συκοφάντες. Επειδή υπήρξαν και πολλές ψευδείς καταγγελίες, ο όρος άλλαξε και πήρε την σημερινή του σημασία..Η συκή, στην αρχαία Ελλάδα σύμβολο της γονιμότητας και του Διονύσου, ένα προσωνύμιο του οποίου ήταν Συκίτης Τα σύκα στην αρχαιότητα συνδέονταν με τη λατρεία της Δήμητρας και του Διονύσου και αποτελούσαν βασική τροφή κατά τον δείπνο των αρχαίων Αθηναίων.Το σύκο αποτελούσε σημαντικό στοιχείο της διατροφής των μεσογειακών λαών στην αρχαιότητα, ήταν καλή πηγή εσόδων του αρχαίου αθηναϊκού κράτους. Στην αρχαιότητα τάιζαν τα ζώα που εξέτρεφαν για το συκώτι τους με σύκα, εξ’ αιτίας της οποίας προέκυψε η ετυμολογική συγγένεια των λέξεων σύκο και συκώτι. Το σύκο μάλλον σήμαινε στην αρχαιότητα το γυναικείο γεννητικό όργανο ως σεξουαλικό υπονούμενο ΠΩΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΆΖΟΥΜΕ ΤΑ ΤΣΑΠΕΛΟΣΥΚΑ:;  Πριν οριμάσουν στρώνουμε με σαίσματα ή πανιά η λαδόπανα το έδαφος κάτω από τις συκιές, μετά με μακρυά βεργόξυλα (ΔΕΜΠΛΕΣ) τινάζουμε με προσοχή τις κλάρες τις συκιάς για να μην πληγώσουμε τον καρπό και τον μαζεύουμε.Στην συνεχεια απλωνουμε τα συκα με την φλουδα επανω σε σχάρες ή σε καλαμωτές ή σε ψαθιά και τα σκεπαζουμε με ενα τουλι ή τουλπανι προφυλάσσοντας τον καρπό από τα εντομα.Τα λιάζουμε για 7-10 ημερες μεχρι να στεγνωσουν καλα, γυρνόντας τα κάθε μέρα. Εέν ο καιρός χαλάσει ή πριν το βράδυ για να τα προφυλάξουμε από την δροσιά, βάζουμε την μία ψάθα πάνω στην άλλη και τα σκεπάζουμε με σαίσματα.Μολις ετοιμαστούν και ξεραθούν τα σύκα στον ηλιο. Για οση ποσότητα  ξηραμένων σύκων, βράζουμε νερό σε μία χύτρα και τα βουτάγαμε για λίγο στον κόχλο, μετά τα βγάζου με και αφού τα πασπαλίσουμε με λίγη ρίγανη και ακόμα λιγότερο αλάτι, τα αφήνουμε για δύο ημέρες να στεγνώσουν. Για να γίνουν τσαπέλες, τα πιέζαμε και τα κάναμε πλάκα. Πέρναμε ένα βούρλο από τα ποτάμια  και τα κάναμε αρμαθιά. Ο πατέρας μου έφτιαχνε και ωραίους σταυρούς αρμαθιές.  και τα κρεμάγαμε στο κατώϊ στο πάτερο, μετά τα σιγουρεύαμε σε κασόνια ή σε πιθάρια και βαστάγανε όλο το χειμώνα. Τα τρώγαμε έτσι και εάν θέλαμε τα φτιάχναμε και μαρνελάδα. Σε πολλές περιπτώσεις    φιαχνουμε ενα μιγμα απο καρύδια και σουσάμι και με ενα μικρό κουτάλι τα ανοίγουμε με προσοχή και τα γεμίζουμε.Σε ενα ταψι τοποθετούμε τα συκα ορθια να μην χυθει η γεμιση.Ανάβουμεε το φουρνο στους 100 βαθμους και βάζουμε το ταψι με τα συκα μεσα να φουρνιστούν για 15 λεπτα ή μεχρι να ροδισουν ελαφρά (αυτο τα προφυλασει απο το σκουλικι και τα κανει και νοστιμοτερα.Οταν κρυωσουν οχι εντελως πέρνουμε ενα κιούπι πίλινο και βαζουμε μεσα λαδόκολλα( δηλ κάντε το κιούπι φόρμα) τοποθετούμε μεσα ενα-ενα τα συκα κοντα κοντα και καθε δυο σειρες να τα πατάμε ελαφρα ωστε να κολήσουν.Οταν γεμίσουμε το κιούπι κλείνουμε καλα τη λαδοκολλα. Μετα βάζουμε το καπάκι και κλείνουμε καλά ετσι τα διατηρούμε μαλακα και μακρια απο τις πεταλουδες που αφήνουν το σκουλίκι τους όπως στα όσπρια.Τα σύκα αποτελούν ένα από τα αγαπημένα καλοκαιρινά φρούτα των Μεσογειακών λαών.   η περίοδος που ωριμάζουν είναι από τα τέλη Ιουλίου έως τον Αύγουστο και το Σεπτέμβριο. Φυσικά, μπορούμε να τα απολαμβάνουμε σε όλη την διάρκεια του χρόνου εφόσον  αποξηραίνονται και έτσι αποτελούν σημαντική τροφή για το χειμώνα και μια τέλεια επιλογή ως σνακ ανάμεσα στα κύρια γεύματα μας.Τα ξηρά σύκα είναι πλούσια σε βιταμίνες A,B,C και σε μέταλλα όπως ασβέστιο, φώσφορο, κάλλιο και σίδηρο.Επιπλέον των παραπάνω, τα ξηρά σύκα περιέχουν ΣΥΚΑ ΞΗΡΑμεγάλο ποσοστό φυτικών ινών οι οποίες βοηθούν στη μείωση της χοληστερίνης και των τριγλυκεριδίων αφού μέσω αυτών καθαρίζουν και αποτοξινώνουν τον οργανισμό. Το νερό των φυτικών ινών κάνει τα σύκα εύπεπτη τροφή, ενώ η ιδιότητά τους να δεσμεύουν την χοληστερίνη που προσλαμβάνεται από άλλες τροφές έχει σαν αποτέλεσμα να την απομακρύνουν από τον οργανισμό προτού αυτή απορροφηθεί , διατηρώντας την τελικά σε χαμηλά επίπεδα. Εκατό γραμμάρια ξηρών σύκων περιέχουν 6-7 γραμμάρια φυτικών ινών τη στιγμή που η ελάχιστη ημερήσια πρόσληψη ινών προερχόμενη από διάφορες πηγές είναι 20-35 γραμμάρια.Αξίζει επίσης να αναφερθεί και η υψηλή περιεκτικότητα των ξηρών σύκων σε ασβέστιο, η οποία φτάνει αυτή του γάλακτος του οποίου 100 γραμμάρια μπορούν να καλύψουν 17% των ημερήσια συνιστώμενων αναγκών.Λόγω της υψηλής υπακτικής αξίας χρησιμοποιούνται στη φαρμακολογία ως φυτικό- φυσικό υπακτικό έναντι άλλων χημικών σκευασμάτων.Το σύκο της Μεσσηνίας είναι ένα μοναδικό προϊόν, αναγνωρισμένο από την Ευρωπαϊκή Ένωση,  ως προϊόν με Προστατευμένη Ονομασία Προέλευσης. Είναι παραδοσιακό και παράγεται αποκλειστικά στη περιοχή του Μεσσηνιακού κάμπου.Η διαδικασία παραγωγής του Μεσσηνιακού σύκου αρχίζει το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου και ολοκληρώνεται στα τέλη Σεπτεμβρίου.Οι καρποί συλλέγονται από το δένδρο σε ώριμη κατάσταση και τοποθετούνται σε ξύλινα πλαίσια (τελάρα ) ή καλαμωτές όπως είναι για να αποξηρανθούν για 7 – 8 ημέρες. Ή επεξεργάζονται όπως αναφέρω ανωτέρω. Κατόπιν, τα σύκα τοποθετούνται αφού τελειώσει η διαδικασία αποξήρανσης. Το προϊόν με την τελική του μορφή τοποθετείται σε πλαστικά κιβώτια 25 κιλών και μεταφέρεται στους αποθηκευτικούς χώρους του Συνεταιρισμού μας την “συκική”. Εδώ πλέον γίνεται ο ποιοτικός ελεγχος από τον ελεγκτή και το προϊόν κατανέμεται σε ποιοτικές κατηγορίες. Η συσκευασία γίνεται χειρωνακτικά, λόγω της ιδιαίτερης μορφής του τελικού προϊόντος χωρίς να γίνεται χρήση συντηρητικών, ώστε το Σύκο να παραμένει πάντα φυσικό προϊόν και να δικαιολογεί τον ιδιότυπο χαρακτήρα του. Η όλη επεξεργασία γίνεται αποκλειστικά από τους παραγωγούς – μέλη του Συνεταιρισμού.Το σύκο αποτελούσε σημαντικό στοιχείο της διατροφής των μεσογειακών λαών στην αρχαιότητα, ήταν καλή πηγή εσόδων του αρχαίου αθηναϊκού κράτους. Στην αρχαιότητα τάιζαν τα ζώα που εξέτρεφαν για το συκώτι τους με σύκα, εξ’ αιτίας της οποίας προέκυψε η ετυμολογική συγγένεια των λέξεων σύκο και συκώτι. Το σύκο μάλλον σήμαινε στην αρχαιότητα το γυναικείο γεννητικό όργανο ως σεξουαλικό υπονούμενο

Πρόκειται για Δικοτυλήδονο φυτό της οικογένειας Μορεϊδών που ανήκει στο γένος Φίκος. Στην Ελλάδα το φυτό της Συκιάς καταγράφεται για πρώτη φορά στην Ιστορία το 700 πΧ από τον ποιητή Αρχίλοχο.

Η συκιά μαζί με τις ελιές και το αμπέλι, αποτελούσε ένα από τα κύρια συστατικά της διατροφής των Αρχαίων Ελλήνων.

Στην σύγχρονη Ελλάδα μεγάλη εισαγωγή μοσχευμάτων , ήρθε από την περιοχή της Σμύρνης το 1908 και μοιράστηκαν σε Αγρότες της Μεσσηνίας. Την περίοδο 1930-1935 η παραγωγή σύκων στην Μεσσηνία ανήλθε σε 10.200 τόνους, ενώ το 1994 τα στοιχεία δείχνουν παραγωγή 5.236 τόνων.

Μαΐου 4, 2014 Posted by | ΤΣΑΠΕΛΟΣΥΚΑ, Uncategorized | Γράψτε ένα σχόλιο

ΑΝΝΑ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗ ΚΕΙΜΕΝΑ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ – Μοίρα μου -Ξαφνικός έρωτας- Αννα Μπιθικώτση

 

ΑΝΝΑ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗ

ΑΝΝΑ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗ

ΑΝΝΑ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗ ΠΟΙΗΤΡΙΑ- ΠΕΖΟΓΡΑΦΟΣ- ΧΡΟΝΙΚΟΓΡΑΦΟΣ, ΚΟΡΗ ΤΟΥ SER ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ. ΣΕ ΜΙΑ ΟΜΟΡΦΟ   ΜΟΥΣΙΚΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ – ΑΠΑΓΓΕΛΙΑ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΤΟY ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Λόγια της ιδίας: ΘΕΛΩ ΚΑΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΘΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ, ΣΤΟΛΙΔΙ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑ.
Καλησπέρα ακριβοί μου φίλοι !!!!!!!!!
Όσο υπάρχουν άνθρωποι σαν κι εσας θα μπορώ να ελπίζω σε ένα κόσμο καλύτερο!!!!!!!!!!!!

κείμενα-δημιουργικό: Αννα Μπιθικώτση
11 Δεκεμβρίου 2010
Αφιερωμένο σε κάθε ξαφνικό έρωτα που λέγεται “μοίρα”…

Ήταν μια νύχτα που σε γνώρισα τυχαία
Ήταν μια ώρα που χε ανάγκη η καρδιά
Και εσύ που ήσουνα τραγούδι του αγέρα
Και εγώ που ήμουνα πνιγμένη στα ρηχά
Μου είπες «αύριο χαράζει άλλη μέρα»
Κα μου ακούμπησες το χέρι στα μαλλιά

Ήταν μι α νύχτα που ήταν όλα νικημένα
Ήταν μια ώρα που περπάταγε σιγά
Και εγώ που είχα αδειανά τα δυο μου χέρια
Και εσύ που ήσουν μια θάλασσα βαθειά
Μου είπες «δίπλα σου η νύχτα είναι μέρα»
Και έτσι χαράξαμε πορεία στα τυφλά»

Ήταν γραμμένο να αφεθώ μες τη ζωή σου
Τα πληγωμένα μου να μάθεις μυστικά
Όλα τα γλύκανε η κιθάρα και η φωνή σου
Κι ας ήταν όλα γεγονότα εκρηκτικά
Μπορείς να υφαίνεις μ΄ ένα χάδι τη ψυχή μου
Μπορώ να υπάρχω μέσα από σένα τελικά

Τώρα αντέχω τη ζωή γιατί σε έχω
Σε αγαπώ γιατί μονάχα σ, αγαπώ
Μόνο αγάπη μόνο αγάπη σου παρέχω
Με δίχως όρκους και υποσχέσεις σε αγαπώ

Αννα Μπιθικώτση

Μαΐου 2, 2014 Posted by | Uncategorized | Γράψτε ένα σχόλιο

ΦΑΣΚΟΜΗΛΙΑ – ΑΛΙΦΑΣΚΙΑ ΤΟ ΦΥΤΟ ΤΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΣ -ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΦΑΣΜΟΜΗΛΙΑΤα φυτά του είδους Salvia officinalis (ή Dalmatian sage) ανήκουν στο γένος Salvia (φασκόμηλο) και είναι πολυετείς αειθαλείς θάμνοι. Το S. fruticosa είναι γνωστό και ως Greek sage ή Σάλβια η φαρμακευτική ή αλλιώς φασκομηλιά ή αλιφασκιά.
Αναπτύσσεται στις μεσογειακές χώρες και είναι και αυτό πολυετές με λοβωτά φύλλα. Είναι φυτό πολυετές με πολλά κλαδιά μέχρι 50 εκ. ύψος, ξυλώδη στη βάση τους και τρυφερά στις κορυφές. Τα φύλλα του είναι στενόμακρα μυτερά χνουδωτά και γκριζοπράσινα. Κάθε χειμώνα βγάζει καινούριους τρυφερούς βλαστούς. Στο τέλος της άνοιξης βγαίνουν τα λουλούδια με χρώμα πολύ ανοιχτό βιολετί.

Το φασκόμηλο κυρίως βρίσκεται στην Νότια Ελλάδα (Πελοπόννησο- Νησιά), αλλά γενικά στη χώρα μας υπάρχουν 20 είδη φασκόμηλου. Προτιμά ηλιόλουστες περιοχές και πετρώδη, άγονα εδάφη. Μάλιστα πολλοί το θεωρούν το ίδιο με το τσάι του βουνού, αλλά το λάθος είναι μεγάλο και σημαντικό, διότι οι ιδιότητές τους διαφέρουν, όπως άλλωστε και η γεύση τους. Σε αρκετούς θάμνους σχηματίζονται σκληρά, χνουδωτά σφαιρίδια, οφειλόμενα σε προσβολή εντόμων. Επειδή μοιάζουν με καρπούς, ο λαός τα αποκαλεί «μήλα της φασκομηλιάς», απ’ όπου το φυτό πήρε το όνομά του. Παλιότερα τα μασούσαν για να καθαρίσουν τα δόντια τους. Το αφέψημά του χρησιμοποιείται στη θεραπεία της ουλίτιδας και των δερματικών παθήσεων. Το αιθέριο έλαιό του κατά του πονόδοντου.
Το S. fruticosa είναι ενδημικό των μεσογειακών και μεσοανατολικών χωρών. Προκειται για το κοινότερο είδος του γένους στην Ελλάδα. Φύεται σε περιοχές χαμηλών υψομέτρων (κάτω των 300 m), εκτός από την Κρήτη όπου φύεται μέχρι τα 1000 – 1200 m. Το S. promifera είναι ενδημικό της Ν. Ελλάδας και των παραλίων της Μ. Ασίας, ενώ το S. sclarea, στην Ελλάδα, απαντάται ως αυτοφυές στην Ήπειρο και στη Μακεδονία (Simon, J.E 1984).

Έχει πάρει το λατινικό όνομά του «σαλβία» από το ρήμα salvere, που σημαίνει » είμαι υγιής». Θεωρήθηκε ιερό βότανο από τους Έλληνες που το αφιέρωσαν στο Δία και από τους Ρωμαίους που το πήγαν στη Βρετανία. Για το κοινό αυτό βότανο οι Άραβες λένε «πώς μπορεί να πεθάνει ένας άνθρωπος που έχει στο κήπο του φασκόμηλο;». Το φασκόμηλο ήταν γνωστό και στην αρχαιότητα και το αναφέρουν ο Διοσκορίδης, ο Αέτιος, ο Ιπποκράτης και ο Γαληνός, οι οποίοι το εκθείαζαν ιδιαιτέρως καθώς το χρησιμοποιούσαν στα δαγκώματα των φιδιών αλλά και γενικά ως τονωτικό του μυαλού και του σώματος. Οι γυναίκες στην αρχαία Ελλάδα υποδεχόταν τους άνδρες από τον πόλεμο με ένα ρόφημα από φασκόμηλο για να «διεγείρουν» τη γονιμότητα. Ο Διοσκουρίδης το συνιστούσε για τις αιμορραγίες και για την άτακτη περίοδο.

Οι Κινέζοι το ονομάζουν ελληνικό βλαστάρι και το θεωρούν καλύτερο από το τσάι οι οποίοι εδώ και αιώνες έχουν αναπτύξει ένα μοναδικό σύστημα παραδοσιακής ιατρικής βασιζόμενης στα βότανα τον Μεσαίωνα αντάλλασσαν την τριπλάσια ποσότητα της καλύτερης ποιότητας τσαγιού με μια μικρή ποσότητα φασκόμηλου.

Οι Γάλλοι το ονομάζουν ελληνικό τσάι και το χρησιμοποιούν όπως και οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι όχι μόνο για φαρμακευτικούς αλλά και για μαγειρικούς σκοπούς. Στην αρχαιότητα οι πρόγονοί μας το χρησιμοποιούσαν σαν πολυφάρμακο και έχει εκθειαστεί από τον Ιπποκράτη, τον Διοσκουρίδη τον Γαληνό και τον Αέτιο. Οι Λατίνοι το θεωρούσαν ιερό φυτό και το χρησιμοποιούσαν σε τελετές. Ήταν το φυτό της αθανασίας.

Οι Ρωμαίοι το θεωρούσαν ιερό φυτό και οι γιατροί της Σχολής του Σαλέρνο πίστευαν ότι «όποιος έχει στο σπίτι του φασκόμηλο δε φοβάται το θάνατο».

Ο Καρλομάγνος βοήθησε σημαντικά στη διάδοσή του, ενώ ο γιος του συμπεριέλαβε το φασκόμηλο σε ένα διάταγμα στο οποίο αναφέρονται τα φυτά που έπρεπε να καλλιεργούνται στα βασιλικά κτήματα.

Αναφέρεται ότι στην μεγάλη επιδημία πανούκλας που ξέσπασε στην Τουλούζη το 1630, κάποιοι κλέφτες λεηλατούσαν τα πτώματα χωρίς να κολλήσουν οι ίδιοι. Στη δίκη που ακολούθησε, αντάλλαξαν της ζωές τους με το μυστικό της ανοσοποίησης τους, το οποίο ήταν μια αλοιφή που κατασκεύασαν από φασκόμηλο, θυμάρι, λεβάντα και δεντρολίβανο. Περίπου μετά από έναν αιώνα τους μιμήθηκαν κάποιοι άλλοι κλέφτες προσθέτοντας σε αυτό το έγχυμα και σκόρδο το οποίο έμεινε γνωστό ως «λάδι των 4 κλεφτών» και χρησιμοποιήθηκε προληπτικά και σε άλλες επιδημίες μολυσματικών ασθενειών.

Απριλίου 15, 2014 Posted by | ΦΑΣΚΟΜΗΛΟ, Uncategorized | Γράψτε ένα σχόλιο

ΝΤΙΝΑ ΓΕΩΡΓΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΣΕ ΜΙΑ ΥΠΕΡΟΧΗ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ – ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΦΙΛΑΡΑΚΙ

ΝΤΙΝΑ ΓΕΩΡΓΑΝΤΟΠΟΥΟΥΝΤΙΝΑ ΓΕΩΡΓΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ – ΑΞΙΟΠΡΟΣΕΚΤΟΣ ΡΥΘΜΟΣΤΙΧΟΣ, ΡΟΜΑΝΤΙΚΑ ΣΦΙΚΤΟΔΕΜΕΝΟΣ. ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΑ ΝΟΗΜΑΤΑ, ΣΤΙΧΟΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΙ ΜΕ ΜΙΑ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΠΗΓΑΙΑ ΚΑΙ ΑΜΜΕΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΥΣΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΟΣ.
Ντίνα Γεωργαντοπούλου

7 ώρες
Απογευματινό νανούρισμα
να έρθει γοργά το βράδυ
που η σελήνη θα ξεντυθείΝΤΙΝΑ
και έτσι γυμνή με τις κοιλότητες της
θα κατέβει χαμηλά στα πόδια σου
θα τα χαιδέψει
θα ανέβει ψηλά στο λαιμό
θα τον φιλήσει
κι έπειτα θα ντυθεί να ξαναγίνει
απόγευμα και προσμονής ψίθυρος.
ΝτίΝι

Απριλίου 10, 2014 Posted by | ΝΤΙΝΑ ΓΕΩΡΓΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ, Uncategorized | 1 σχόλιο

ΜΠΕΤΙΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΣΕ ΜΙΑ ΟΜΟΡΦΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΥΙΚΗ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ME TON ΤΙΤΛΟ “ΟΥΤΟΠΙΑ”

BETINA ECONOMOUΜΠΕΤΙΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΣΕ ΜΙΑ ΟΜΟΡΦΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΥΙΚΗ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ME TON ΤΙΤΛΟ “ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ”
BETINA ECONOMOUΜΠΕΤΙΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ, ΤΑΛΑΝΤΟΥΧΑ, ΕΥΑΙΣΘΗΤΗ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΟΚΡΑΤΙΣΣΑ ΠΟΙΗΤΡΙΑ. ΠΟΙΗΜΑ ΓΡΑΜΜΕΝΟ ΜΕ ΕΝΑ ΣΥΜΠΥΚΝΩΜΈΝΟ, ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΛΟΓΟ. ΜΙΑ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ ΥΦΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΠΕΡΙΤΟΛΟΓΙΕΣ. ΣΤΟΧΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΑΝΕΣΗ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ, ΜΙΑ ΗΘΙΚΗ ΛΕΞΕΩΝ, ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ, ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ. ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΜΑΓΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΡΟΧΟ. ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ” ΑΟΡΙΣΤΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ” ΤΟ ΦΙΛΟΞΕΝΩ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΕΠΟΝΤΑ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΛΗ ΜΟΥ ΜΠΕΤΙΝΑ. ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ

Ο Υ Τ Ο Π Ι Α………..
————-
Σε είδα χτες στον ύπνο μου,μ’ενα χιτώνα άσπρο
σαν φωτοδότης να γυρνάς.του ονείρου ισοβίτης
σε σπήλαιο μετέτρεψες της μοναξιάς το κάστρο
έρμαιο σκάφος η ψυχή και συ χαμένος θύτης!!
Υφαίνω με τη σκέψη μου τον ήχο της σιωπής μου
περγαμηνές στους στόχους μου ξεκίνησα να κάνω
μύθευμα ακατάλυτο η σκέψη της ντροπής μου
που μεσα απ’τα όνειρα σε βρίσκω και σε χάνω….
Ταυτίζω την εικόνα σου,με της ψυχής το δάκρυ
ξεριζωμός σε συμπλοκή,χαμένη σε πολέμους
σαν μια σειρήνα τριγυρνώ,κάθε γωνιάς την άκρη
άδηλα όνειρα στη γη σπαρμένα σε πολέμους!!
Σε είδα χτες στον ύπνο μου,να μου κρατάς τα χέρια
σαν μια σκιά που θύμιζε χαμένο υπνοβάτη
ένιωσα μέσα στη ψυχή να με κτυπούν μαχαίρια
γιατί μπροστά μου έβλεπα του ονείρου παραβάτη!!!!!!!!!!!!!
———————-
Μ.Ο.

Απριλίου 8, 2014 Posted by | Uncategorized | Γράψτε ένα σχόλιο

ΟΜΑΤΙΑ Η ΓΕΜΑΤΙΑ Η ΓΟΥΜΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΟΡΕΙΝΗ ΤΡΙΦΥΛΙΑ – ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

 ΟΜΑΤΙΕΣ Η ΓΕΜΑΤΙΕΣ Η ΓΟΥΜΙΔΙΑ
ΟΜΑΤΙΑΠαλιά στα χωριά, της Ορεινής Τριφυλίας την παραμονή της τσικνοπέμπτης ή και ανήμερα γίνονταν τα γουρουνοσφάγια, Ένα έθιμο που έχει τις ρίζες του πριν πολλά χρόνια, μέχρι τις μέρες μας, άλλες φορές συνηθίζουν να σφάζουν τα γουρούνια για το πολύτιμο κρέας τους λίγο πριν τα Χριστούγεννα. Εκείνα τα χρόνια της φτώχιας και της ανάγκης επειδή τίποτα δεν έπρεπε να πάει χαμένο, ετοίμαζαν πεντανόστιμες λιχουδιές με όλα τα μέρη του χοιρινού. Η χοιρινή σικωταριά λοιπόν και τα πνευμόνια με καλοπλυμένα μικρά η χονδρά έντερα ανακατεμένα με διάφορα άλλα υλικά και μυρουδικά μπαχαρικά και ευωδιαστά χορταρικά, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια, εκτός από τα χωριάτικα λουκάνικα μας έδεινε ένα υπέροχο και γευστικό μεζέ για το κρασί. Ονομάζεται οματιά η γουμιδιά ή γεματιά και μοιάζει με λουκάνικα, όμως δεν είναι… αν δεν τις ξέρεις από τη γιαγιά σου, ευκαιρία να τη δοκιμάσεις. Θα σου μείνει η γεύση της αξέχαστη. Την οματιά εκείνη την εποχή τη φτιάχνανε όταν σφάζανε το χοιρινό, γιατί δεν υπήρχαν τα ψυγεία, σήμερα μπορεί να γίνει οποτεδήποτε.

«ΟΜΑΤΙΑ» ΜΕΣΣΗΝΙΑ
ΥΛΙΚΑ

2 κιλά έντερα ψιλά και χονδρά χοιρινά
3 ματσάκια καυκαλίθρες (αρωματικά χορταρικά)
4 ματσάκια φρέσκα κρεμμύδια
½ κιλό ξερά κρεμμύδια
300 γρ. στάρι για πλιγούρι
2 ματσάκια λεργούδες (αγριόσκορδο) ή 8 σκελίδες σκόρδο
1 συκωταριά ψιλοκ. και πνευμόνι ψιλοκομμένο
ξύσμα από 2 πορτοκάλια
500 ml ελαιόλαδο
½ κ.γ. γαρύφαλλο (προαιρετικά)
αλάτι – πιπέρι -λεμόνι – 2 καυτερές πιπεριές (σπέτσες)

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

ΟΜΑΤΙΑ ΓΟΥΡΟΥΝΙΟΥΑφού σφάζαμε το γουρούνι καθαρίζαμε τα έντερα πολύ καλά, Εμείς οι κάτοικοι της πέρα ρούγας και του κάτω Κοπανακίου, αφού τεμαχίζαμε τα έντερα 30 – 50 πόντους, πηγαίναμε στην πηγή του κάτω Κοπανακίου και τα πλέναμε με το χλιαρό νερό που ανάβλυζε από την πηγή του Κρε – Κοπανάκι τρίβοντάς τα με λεμόνι για να σπάσουμε την μυρωδιά. Μετά με την βοήθεια μιας δρούγας, (ξύλινη λεπτή βέργα ανάλογου μήκους) τα γυρίζαμε από την ανάποδη και τα ξεπλέναμε καλά για να φύγει κάθε μυρουδιά και βρωμιά. Το λεμόνι πάντα απαραίτητο. Το χλιαρό νερό της πηγής τα καθάριζε τόσο καλά σαν καθρέπτη.

Η καλύτερη ποιότητα σταριού ήταν ο λεγόμενος Γκρινιάς. Τρίβουμε 300 γραμμάρια σιτάρι στην τριβάλα, το κοσκινίζουμε να φύγει το αλεύρι και το χοντροαλεσμένο το βράζουμε στο τσουκάλι ίσα ίσα να πάρει ένα κόχλο. και το αφήνουμε μαζί με το νερό όλο το βράδυ. Γίνεται το λεγόμενο πλιγούρι.

Την επόμενη ημέρα, Πλένουμε και ψιλοκόβουμε τις καυκαλίδες. Σε μία κατσαρόλα με λάδι τιγανίζουμε το κρεμύδι ψιλοκομένο και τα μυρωδικά ψιλοκομμένα να σοταριστούν. Ρίχνουμε την συκωταριά και το πνευμόνι ψιλοκομμένα. Αλατοπιπερώνουμε, ρίχνουμε το ξύσμα από το πορτοκάλι και το γαρύφαλλο μαζί με το πλιγούρι και τις καυκαλίθρες και τις λέχουρδες. Αφήνουμε να βράσουν με λίγο νερό, ώσπου να απορροφηθούν τα υγρά και να γίνει το μείγμα ομοιόμορφο και όχι σφιχτό.Όταν βράσουνε ρίχνουμε το μπλουγούρι να πάρει ένα χούχλο και μετά σβήνουμε τη φωτιά και το αφήνουμε να φουσκώσει. Δένουμε την άκρη κάθε εντέρου με σπάγκο. και με ένα χωνί και αρχίζουμε να τα γεμίζουμε.

Πρέπει να μην είναι πηχτό (αν πήξει ρίχνουμε ζεστό νερό) γιατί αν είναι πηχτό θα σπάσει το άντερο στο φούρνο (κάνει πουφ- πουφ και πετάγεται παντού).
Βουτάμε τα άντερα σε ζεστό νερό και τα γεμίζουμε με τη γέμιση έτσι όπως είναι ζεστή ακόμα.
Δεν γεμίζουμε πολύ τα άντερα γιατί το μπλουγούρι φουσκώνει στο ψήσιμο. Στα μέρη μας την μά άκρη δεν την δένοτυμε για να μην σκάσουν φουσκώνοντας. Τα ξεπλένουμε με ζεστό νερό και τα βάνουμε σε λαδωμένο ταψί. Ρίχνουμε μέσα λίγο νερό και ψήνουμε το φαγητό σε δυνατό φούρνο για μία ώρα περίπου.
Αν θέλουμε γυρίζουμε τα άντερα όσο ψήνονται να ροδίσουνε και από τη μια και από την άλλη μεριά. Μέσα στην εβδομάδα εκείνη την εποχή έπρεπε να καταναλωθουν. Σήμερα τα συντηρούμε στην κατάψυξη, μόλις τα βγάλουμε τα ψήνουμε στην σχάρα στην γωνιά.

Και καλή μας όρεξη!!!

Απριλίου 8, 2014 Posted by | Uncategorized | Γράψτε ένα σχόλιο

Τέλος και ο θεσμός των περίπτερων στην Ελλάδα με το πολυνομοσχέδιο. Ανάρτηση Sotiria Myria Maria από Eleni Topalidou

Τέλος και ο θεσμός των περίπτερων στην Ελλάδα με το πολυνομοσχέδιο
ΠΕΡΙΠΤΕΡΑΗ Ελληνική πρωτοτυπία πλέον καταργήθηκε με το Πολυνομοσχέδιο .
Τέλος λοιπόν και ο θεσμός των περίπτερων στην Ελλάδα ! Κάθε περιπτερουχος που βγαίνει στην σύνταξη θα κλείνει και την επιχείρηση.

Σε ανεργία υποχρεώνει η κυβέρνηση δώδεκα χιλιάδες περιπτεριούχους μαζί με τις οικογένειές τους, αφού με την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου, τα περίπτερα καταργούνται!!!

Σύμφωνα με την πρόταση που κατέθεσε το υπουργείο ανάπτυξης για τις διατάξεις των περιπτέρων που αφορούν τις μισθώσεις, η οποία είναι πλέον νόμος (μέσω της ψήφισης του πολυνομοσχεδίου), η άδεια δεν θα μπορεί να μεταβιβαστεί μετά τον θάνατό του κατόχου, με αποτέλεσμα η επιχείρηση να κλείνει οριστικά!

Όπως γίνεται κατανοητό, τα πάντα γίνονται προς όφελος των μεγάλων συμφερόντων και των Super Markets, με αντάλλαγμα το αίμα, την ανέχεια και τη δυστυχία των Ελλήνων.

Πηγή : Ανάρτηση Sotiria Myria Maria από Eleni Topalidou

Απριλίου 7, 2014 Posted by | ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ, Uncategorized | Γράψτε ένα σχόλιο

ΑΝΝΑ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗ ΠΟΙΗΤΡΙΑ- ΠΕΖΟΓΡΑΦΟΣ- ΧΡΟΝΙΚΟΓΡΑΦΟΣ, ΚΟΡΗ ΤΟΥ SER ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ. ΣΕ ΜΙΑ ΟΜΟΡΦΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΤΟΥ ΙΣΤΤΟΛΟΛΟΓΙΟΥ . “Οι ηχηρές σιωπές του έρωτα”

ΑΝΝΑ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗ

ΑΝΝΑ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗ

ΑΝΝΑ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗ ΠΟΙΗΤΡΙΑ- ΠΕΖΟΓΡΑΦΟΣ- ΧΡΟΝΙΚΟΓΡΑΦΟΣ, ΚΟΡΗ ΤΟΥ SER ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ. ΣΕ ΜΙΑ ΟΜΟΡΦΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ  ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΤΟY ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Λόγια της ιδίας: ΘΕΛΩ ΚΑΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΘΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ, ΣΤΟΛΙΔΙ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑ.
Καλησπέρα ακριβοί μου φίλοι !!!!!!!!!
Όσο υπάρχουν άνθρωποι σαν κι εσας θα μπορώ να ελπίζω σε ένα κόσμο καλύτερο!!!!!!!!!!!!

Κείμενο: Άννα Μπιθικώτση
Η πρώτη σκέψη στο μυαλό μου και η τελευταία είσαι εσύ.
Εσύ που δεν ορίζω..
Εσύ που μέχρι χθες δεν ήξερα τον ουρανό σου, τις θάλασσες σου..τη στεριά σου..
Εσύ, που με τα φωτεινά σου μηνύματα παρηγορείς τη βαλτωμένη μου ζωή και της χαράζεις ουρανοδρόμια για να μη χαθούν τα όνειρα σε κάθε τους λιόγερμα..
Εσύ, που αγγίζεις με διάφανο χάδι τις αισθήσεις μου πίσω από γυάλινες διαχωριστικές γραμμές…
Εσύ, που αγνοώ τα πάντα απ΄ τη ζωή σου και δε ρωτώ γιατί δε θέλω να στη κουρσέψω …μου φτάνει που υπάρχεις και γλυκαίνεις τις σιωπηλές ανάγκες μου..
Εσύ η μυστική περιουσία μου στις εποχές που χρεοκόπησαν οι αισθήσεις.
Εσύ, η αρμονία της νέα τάξης στη ζωή μου..
Εσύ, η σιωπηλή μου έκφραση… ο οδηγός της ερωμένης πένας μου…
Εσύ, το άναρχο μυστήριο του είναι μου…
Εσύ, το ιερό βαθιά μου παραμίλημα…
Εσύ, η παράφορη αναζήτηση και δίψα στις εκρήξεις του κορμιού μου…
Εσύ, που αρνιέμαι, για να καλύψω όσα δεν τολμώ να σου ομολογήσω…
Εσύ που σε όλα υπάρχεις για να υπάρχω..
Παντού και πάντα… Εσύ στο ίδιο καυτό κλίμα της ανάγκης μου στη παρουσία σου..
Εγώ ψυχή μου, θα΄μαι η ηχηρή σιωπή στα σύνορα των πρέπει που θα αντιστέκονται τα θέλω μου…
Θα είμαι η μυστική φωνή που θα σου ψιθυρίζει ”σ΄ αγαπω”, ”σε θέλω” σε ποθώ” ”σε νοιάζομαι”, ”σε χρειάζομαι”
Εγώ που δεν θα αγγίξω τίποτα δικό σου ..ακόμα και τη σκιά σου…
Γιατί είμαι αερικό, Θαλασσοπούλι του έρωτα, που ήρθα να αφήσω στη ζωή σου
αφίλητο φιλί στα χείλη σου, αόρατο χάδι στο κορμί σου…
Για να θυμάσαι το πέρασμα μου…
http://www.youtube.com/user/Annabithi…

Απριλίου 7, 2014 Posted by | ΑΝΝΑ ΜΠΙΘΙΚΟΤΣΗ, Uncategorized | Γράψτε ένα σχόλιο

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.