Komianos's Blog

Από το Κοπανάκι Μεσσηνίας Πολιτιστικά Δρώμενα.

ΣΥΛΛΟΓΗ, ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ, ΑΠΟΞΙΡΑΝΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΡΙΓΑΝΗΣ ΣΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΟΡΕΙΝΗΣ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ

ΣΥΛΛΟΓΗ ΑΠΟΞΙΡΑΝΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΡΙΓΑΝΗΣ


ΠΟΡΙΚΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ

ΡΙΓΑΝΙΑύριο πρωί – πρωί πάω να μαζέψω το αγαπημένο μου μυρουδικό, την αδιαφιλονίκητη βασίλισσα του ψησήματος, την ρίγανη. το απαραίτητο και αγαπημένο μου μυρωδικό. Πιστεύω πως η ποιότητα της ρίγανης απο τήν περιοχή που μαζεύω είναι η καλύτερη Πανελλαδικά. Είναι κρίμα πράγματι για όποιον δεν έχει ρίγανι φυτεμένη στο μποστάνι του ή δεν γνωρίζει την περιοχή που μπορεί να την βρεί. Στην περιοχή μας  την Ορεινή Τριφυλία στην Κεφαλόβρυση  διαθέτει τις πλέον ιδανικές συνθήκες, υψόμετρο, εδαδος πετρώδες και κλίμα ξηρό ιδανικές συνθήκες επαναλαμβάνω για την καλλιέργειά της. Αυτός είναι και ο λόγος που η ελληνική ποικιλία ρίγανης θεωρείται από τις καλύτερες μπορώ να πω  παγκοσμίως. Τη ρίγανη την μαζεύουμε και την τοποθετούμε  σε τσουβάλι από κάναβι, εάν την βάλουμε σε νάϋλον τσάντα δεν βαστάει το χρώμα της αλλά μαυρίζει. Στο σπίτι σε σκιερό μέρος της αποθήκης μας την απλώνουμε για να στεγνώσει. Αφού στεγνώσει αφαιρούμε τα κάτω φύλλα της και αφήνουμε τα άνρη της στην πράσινη μορφή τους. Τα κάνουμε ματσάκια και τα κρεμάμε στο πατερό σε σκιερό μέρος. Γύρω στις 20 Αυγούστου έχουν πλέον ξεραθεί και είναι έτοιμα για επεξεργασία. Τα εργαλεία που χρειάζονται, είναι μία κρισάρα με αραιά ανοίγματα, το “αρίλογο” και ένα γάντι δερμάτινο που μας βοηθά να τρίψουμε τη ρίγανη. Η μυρωδιά της φρεσκοτριμένης ρίγανης δεν μπορεί να συγκριθεί με τίποτα. Η αποθήκευσή της σε γυάλινα ή τσίγγινα δοχεία και σφραγίζονται για να μην εξατμίζεται η ευωδία της και η σπιρτάδα της. Τα ξυλαράκια εγώ τα μαζεύω σε μια σακούλα και τα ρίχνω σε κάποια γωνιά με πέτρες και τα σκεπάζω με λίγο χώμα ρίχνοντας λίγο νεράκι. Αυτά σε λίγο καιρό θα πετάξουν νέο κλαράκι, νέα ρίγανη σε λίγο καιρό περιμένει να μαζέψουμε την  παραγωγή της. Ξέχασα να σου πω, πώς για να μαζέψω ρίγανη ξυπνάω πολύ πρωί, στις 5-6 η ώρα πρέπει να βρίσκομαι στον ριγανότοπο.  Όσο υπάρχει δροσιά η οξύτητα της μυρουδιάς είναι περιορισμένη. Εάν στεγνώσει το φυτό η οξύτητα είναι τόσο δυνατή που μπορεί να λοιποθυμήσεις. Η καλύτερη περιοχή για μάζεμα ρίγανης είναι η περιοχή ΚΟΣΣΕΣ της κεφαλόβρυσης Μεσσηνίας. Είναι μια πλαγιά λες και είναι σπαρμένη, έχει λίγο περπάτημα 1 1/2 χιλιόμετρο από το νεκροταφείο, αφήνεις το αμάξι και με τα πόδια κατηφορίζεις αφού διασχίσεις το δρόμο κάτω και αριστερά, αυτό το μποστανορίγανο έχει τρομερή μυρουδιά. Εάν ρωτήσεις κάποιον άλλο από άλλη περιοχή θα σου πει ότι η ρίγανη του τόπου του είναι μοναδική, εμείς όμως μιλούμε για την ρίγανη του τόπου μας. Αυτά τα μέρη μου τα είχε υποδείξει ο συχωρεμένος ο πατέρας μου ο θεός ας αναπαύει την ψυχούλα του.

Μου ιστορούσε ο Κυρ΄Αποστόλης από το λιθερό του κάτω Κοπανακίου, Παυλόπουλος, πως τα παλαιότερα χρόνια το περίφημο ζωοπανίγυρο του κομοπόλεως Κοπανακίου, συγκέντρωνε χιλιάδες επισκέπτες, αλλά και εμπόρους, όχι μόνο από τα γύρω χωριά, αλλά και από την κυπαρiσσία και τις κοντινές ή μακρινές πόλεις. Ποιος από τους παλιούς κατοίκους,δεν θυμάται τους λόφους από ρίγανι για πούλημα στην κεντρική πλατεία, το άρωμά της και η σπιρτάδα της σου έσπαζε τα ρουθούνια από το σταυροδρόμι της πόλεως 500 μέτρα μακρυά. Μέχρι να φθάσει το μεσημέρι δεν είχε μείνει ούτε φύλλο, τέτοια αγοραστική πέραση είχε. Το Κυριακάτικο παζάρι συνδυάζει την διασκέδαση, την εκδρομή, τα ψώνια, το εμπόριο, το κοινωνικό αντάμωμα, την επαφή των χωρικών της Ορεινής Τριφυλίας, την ανταλλαγή απόψεων και γνώσεων, το δέσιμο της γνωριμίας και της σχέσης και κυρίως την κατανάλωση παντώς είδους αγαθών και προϊόντων

Η ρίγανη είναι από τα σπουδαιότερα αρωματικά φυτά. Παίζει ένα σπουδαίο ρόλο στην καθημερινή μας ζωή, με το άρωμα της να είναι αναντικατάστατο. Στις Μεσογειακές χώρες ιδιαίτερα μα και στον υπόλοιπο κόσμο θεωρείται ένα από τα πιο σπουδαία αρωματικά αρτύματα. Η ρίγανη υπήρξε γνωστή από την αρχαιότητα. Τόσο σπουδαία την θεωρούσαν, ώστε το όνομα της (ορίγανον) που είναι σύνθετο και προέρχεται από τις λέξεις όρος (βουνό) και γάνος (λαμπρός) σημαίνει το φυτό που ομορφαίνει-λαμπραίνει το βουνό, ένα κόσμημα.

Η ΡΙΓΑΝΗ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΥΠΟ ΑΠΕΙΛΗ ΣΤΗΝ ΟΡΕΙΝΗ ΤΡΙΦΥΛΙΑ KAI ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΜΕΡΗ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΑΣ.

Δείτε αναλυτικά η απόφαση της Διεύθυνσης Δασών τι αναφέρει:

I. Απαγορεύουμε!!!

α) την εκρίζωση ή την ολοκληρωτική αποκοπή των βλαστών. παντός είδους αρωματικού, φαρμακευτικού, μελισσοκομικού, ανθοκομικού και διακοσμητικού φυτού, δενδρυλλίου, θάμνου, φρυγάνου ή πόας,

β) την συλλογή για εμπορία μαλοτήρας ματζουράνας ,(, φασκόμηλου και ρίγανης σε όλες τις περιοχές που είναι ενταγμένες στο δίκτυο προστασίας ΝΑΤΟΥΡΑ 2000.

γ) Οι ποινές για τους παραβάτες είναι αυστηρώτατες. Το μεταφορικό μέσο και τα εργαλεία κατάσχονται. Τα πρόστιμα πολύ βαριά…. 4 – 5 ματσάκια ανά αγροτική οικογένεια είναι αρκετά. Τα επιπλέον θεωρείται εμπορία.Επίσης πρέπει να αποφεύγουμε να κόβουμε την ρίγανη με μεταλικά αντικείμενα. Μόνο με το χέρι έστω και αν την ξεριζώνουμε μερικώς. Σε πολλές περιπτώσεις ανάλογα με την συσταση του εδάφους, το να χρησιμοποιήσουμε μαχαίρι, ψαλίδες, δράπανα, δηλητηριάζει το φυτό με αποτέλεσμα να σταματήσει η κανονική ανάπτηξή του και απόδοση για αρκετό καιρό.

ΡΙΓΑΝΗ ΤΟ ΠΛΕΟΝ ΠΕΡΙΖΗΤΗΤΟ ΚΑΙ ΕΠΙΚΕΡΔΕΣ ΦΥΤΟ ΣΤΗΝ ΕΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ.

Είναι αυτοφυές φυτό, εντοπίζεται κυρίως σε ορεινές μας περιοχές της Ορεινής Τριφυλίας  και γενικά της ορεινής Ελλάδας με ασβεστοληθικά και βραχώδδη πετρώματα χωρίς αρκετή υγρασία.

Είναι μία από τις πλέον επικερδείς καλλιέργειες, εφ΄όσον καλιεργείται συστηματικά.Το κόστος παραγωγής μικρό και με ελάχιστες καλλιεργητικές φροντίδες.

Ο λόγος για τη γνωστή σε όλους ρίγανη που μπορεί να αξιοποιήσει πολλές κατηγορίες εδαφών, ακόμη και ορεινών αλλά και φτωχών σε έδαφος περιοχών.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται σημαντική αύξηση της καλλιέργειας της ρίγανης.Όπως επίσης και σε άλλες μεσογειακές χώρες, ακόμη και στην Βόρεια και Νότια Αμερική.

Η αγορά της ρίγανης ξεπερνά τα 20 δισ. ευρώ παγκοσμίως. Λόγω της μεγάλης ζήτησης που παρατηρείται στη βιομηχανία τροφίμων, στη φαρμακοβιομηχανία και στην αρωματοθεραπεία με αντικείμενο την παρασκευή αιθέριων ελαίων.

 Σε επίπεδο κατανάλωσης οι ΗΠΑ, η Γερμανία, η Ιαπωνία και η Γαλλία. Η Τουρκία, η Αίγυπτος, η Τυνησία και το Ισραήλ παράγουν και εξάγουν μεγάλες ποσότητες αρωματικών φυτών και βοτάνων και προϊόντων τους. Στην Ελλάδα, παρότι κλιματολογικά ευνοείται η καλλιέργεια αρωματικών φυτών και βοτάνων, εξακολουθεί να θεωρείται μια νέα μορφή καλλιέργειας και δεν έχει αναπτυχθεί επαρκώς, καθώς οι καλλιεργούμενες εκτάσεις σήμερα δεν ξεπερνούν τα 30.000 στρέμματα.

Η Ελλάδα θεωρείται μία από τις πλουσιότερες χώρες σε αρωματικά και φαρμακευτικά φυτά, γεγονός που ανοίγει νέους και αρκετά προσοδοφόρους δρόμους στις αγροτικές καλλιέργειες, αν υπάρξει η απαιτούμενη οργάνωση για να αξιοποιηθούν. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο κλάδο θεωρούνται μικρές, αλλά το μέγεθός τους δεν είναι περιοριστικό όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα στη διεθνή αγορά.

Το έδαφος και το κλίμα της χώρας μας ευνοούν ιδιαίτερα την ανάπτυξη αυτού του αρωματικού φυτού που δίνει ένα προϊόν εξαιρετικής ποιότητας.

Σε όλες τις διεθνείς αγορές η ζήτηση για προϊόντα φυσικής προέλευσης είναι αυξανόμενη.

Τα αρωματικά φαρμακευτικά φυτά, αλλά και τα πολύ υψηλότερης οικονομικής αξίας δευτερογενή προϊόντα τους -αιθέρια έλαια / εκχυλίσματα- έχουν ιδιαίτερα σημαντική θέση σε αυτήν την κατηγορία φυτικών προϊόντων, λόγω των πολλών και διαφορετικών χρήσεων και εφαρμογών τους σε τομείς όπως: βιομηχανία τροφίμων και ποτών, φαρμακοβιομηχανία, αρωματοποιία και αρωματοθεραπεία, βιομηχανία καλλυντικών, σαν αντιοξειδωτικά ή συντηρητικά, σαν καρυκεύματα – αρτύματα κ.ά.

Ομως, για τη σωστή ανάπτυξη του κλάδου αυτού, οι δράσεις θα πρέπει να βασίζονται και στη λειτουργία αντίστοιχων μεταποιητικών μονάδων (επεξεργασίας, τυποποίησης, μεταποίησης – παραγωγής αιθέριων ελαίων – εκχυλισμάτων και άλλων υψηλής προστιθέμενης αξίας προϊόντων).

Τα τελευταία χρόνια γίνονται αρκετές επενδυτικές προσπάθειες με δραστηριοποίηση στον χώρο των φυσικών προϊόντων, ορισμένες εκ των οποίων έχουν ήδη εδραιωθεί και θεωρούνται επιτυχημένες.

Αλλά και μικρότερες μονάδες έχουν ξεκινήσει και εγκατασταθεί, όπως και πολλοί ιδιώτες – παραγωγοί επιθυμούν να ασχοληθούν με την καλλιέργεια των αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών παράλληλα με κάποιας μορφής μεταποίηση.

Η ρίγανη είναι αυτοφυές φυτό. Αναπτύσσεται σε ποικιλίαεδαφών, αντέχει στην ξηρασία

Η ρίγανη συναντάται ως αυτοφυές φυτό σε μεγάλη ποικιλία εδαφών και κλιμάτων από παραθαλάσσιες έως ορεινές περιοχές, στη νησιώτικη και την ηπειρωτική Ελλάδα, σε πλούσια και φτωχά εδάφη. Αναπτύσσεται σε ποικιλία εδαφών, με καλή στράγγιση. Δεν είναι φυτό απαιτητικό σε θρεπτικά στοιχεία, καθώς έχει μικρές απαιτήσεις σε άζωτο, φώσφορο και κάλιο, με τη λίπανση γίνεται στο τέλος φθινοπώρου έως τις αρχές του χειμώνα.

Η ρίγανη αντέχει στην ξηρασία και μπορεί να καλλιεργηθεί ως ξηρικό είδος. Σε περίπτωση παρατεταμένης ξηρασίας, ιδίως την περίοδο της άνοιξης, ένα ή και δύο ποτίσματα είναι απαραίτητα, αυξάνοντας την απόδοση, χωρίς να μειώνεται ιδιαίτερα η ποιότητα.

Υπερδιπλάσιες αποδόσεις από τις βιολογικές καλλιέργειες

Με τις εταιρείες που παράγουν και εμπορεύονται αρωματικά φυτά να προτιμούν εκείνα που μπορεί να πιστοποιηθούν και ως βιολογικά, η οικονομική απόδοση της ρίγανης φτάνει να είναι υπερδιπλάσια όταν η καλλιέργεια είναι βιολογική.

Η ρίγανη αποδίδει ικανοποιητικά από το τρίτο έτος και μετά, φτάνοντας έως 300 κιλά στο στρέμμα όταν η καλλιέργεια είναι αρδευόμενη. Η περιεκτικότητα σε ριγανέλαιο είναι δυνατόν να φτάσει μέχρι και 7%, με τον μέσο όρο να κυμαίνεται από 3 έως 4%. Το κόστος εγκατάστασης μιας φυτείας ρίγανης εκτιμάται στα 220 ευρώ ανά στρέμμα, συμπεριλαμβανομένων και των δαπανών του φυτωρίου, με την τιμή της ξηρής δρόγης να κυμαίνεται από 1,8 ευρώ έως 2,3 ευρώ όταν αφορά σε συμβατική καλλιέργεια και τα 5-6 ευρώ όταν πρόκειται για βιολογική καλλιέργεια. Τα έσοδα ανά στρέμμα ξεκινούν από 400 ευρώ και μπορούν να ξεπεράσουν τα 1.000 ευρώ, όταν η καλλιέργεια είναι πιστοποιημένη βιολογικά.

Στο κόστος παραγωγής, το μεγαλύτερο ποσοστό των δαπανών καταλαμβάνει το αναλώσιμο κεφάλαιο και ιδιαίτερα το κόστος καταπολέμησης των ζιζανίων. Επιπροσθέτως, θα πρέπει να υπολογισθεί και το ενοίκιο της ξηρικής γης, καθώς και η αμοιβή της ξένης μηχανικής εργασίας, κυρίως για τη συγκομιδή.

Το μέσο κόστος παραγωγής ανέρχεται στα 1,04 ευρώ το κιλό. Για να είναι βιώσιμη η καλλιέργεια, η τιμή πώλησης του προϊόντος θα πρέπει να είναι πάνω από 0,7 ευρώ ανά κιλό, προκειμένου να καλυφθούν οι δαπάνες παραγωγής του προϊόντος. Η συγκομιδή της ρίγανης ξεκινάει από το δεύτερο έτος. Η συλλογή γίνεται όταν το φυτό είναι σε πλήρη άνθηση, με χορτοκοπτικό μηχάνημα και σε ύψος 8-10 εκατοστά πάνω από το έδαφος. Δεν πρέπει να συγκομίζεται η ρίγανη ύστερα από βροχή, αλλά πρέπει να περάσει περίπου μία βδομάδα. Η ποσότητα που συλλέγεται μεταφέρεται για ξήρανση είτε σε χώρο με σκιά, είτε σε ξηραντήριο.

Σε διαφορετική περίπτωση, αφήνεται στο χωράφι για μια μέρα να στεγνώσει και μετά δένεται σε μπάλες ή αλωνίζεται με θεριζαλωνιστική σιταριού που έχει υποστεί μετατροπές. Η απόδοση σε χλωρή μάζα φτάνει τα 300-400 κιλά ανά στρέμμα, που αντιστοιχεί σε 100-150 κιλά ξηρό βάρος ανά στρέμμα.

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι παραγωγοί

Η καλλιέργεια της ρίγανης είναι ξηρική και χρειάζεται πότισμα κατά την εγκατάσταση στο χωράφι αλλά και μετά τη συγκομιδή, ώστε να αντεπεξέλθουν τα φυτά καλύτερα από το σοκ. Γενικά, όμως, όσο πιο συχνά ποτίζουμε, τόσο μειώνεται η περιεκτικότητα σε αιθέριο έλαιο.

Ο σπόρος σπέρνεται σε σπορεία, όπως ο καπνός, που ετοιμάζονται είτε τέλη Ιουλίου με αρχές Αυγούστου (φθινοπωρινή εγκατάσταση), είτε μέσα Ιανουαρίου με αρχές Φεβρουαρίου (ανοιξιάτικη εγκατάσταση).

Η άριστη θερμοκρασία ανάπτυξης της ρίγανης κυμαίνεται από 18-22°C με όρια ανάπτυξης από 4 έως 33°C, ενώ το ριζικό της σύστημα σε καλά ανεπτυγμένα φυτά αντέχει σε ακραίες θερμοκρασίες. Επιβιώνει και σε χαμηλά επίπεδα φωτισμού, αλλά για να επιτευχθεί υψηλή περιεκτικότητα σε αιθέρια έλαια το φως είναι απαραίτητο.

Η ρίγανη πολλαπλασιάζεται κυρίως με σπόρο ή με παραφυάδες και διαίρεση φυτών που λαμβάνονται από παλιές φυτείες. Μπορεί επίσης να πολλαπλασιασθεί με μοσχεύματα. Η εγκατάσταση της καλλιέργειας γίνεται τόσο το φθινόπωρο όσο και την άνοιξη.

Η ποιότητα της ρίγανης καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από το συστατικό καρβακρόλη που βρίσκεται στο ριγανέλαιο και κυμαίνεται από 70 έως 85%, ενώ σε αυτοφυείς πληθυσμούς μπορεί να ξεπεράσει και το 90%. Πρέπει να σημειωθεί ότι η απόδοση σε ριγανέλαιο και το ποσοστό της καρβακρόλης έχουν σχέση με τον καλλιεργούμενο πληθυσμό, ποικιλία ή κλώνο, το κλίμα, το έδαφος, το υψόμετρο, καθώς και τις συνθήκες της καλλιέργειας (άρδευση, λίπανση κ.λπ.).

Το αιθέριο έλαιο της ρίγανης και τα συστατικά που το αποτελούν χρησιμοποιούνται για τις αντιμικροβιακές τους ιδιότητες στη βιομηχανία τροφίμων, αυξάνοντας την ικανότητα συντήρησής τους και μειώνοντας την ανάπτυξη του αντίστοιχου μικροβιακού πληθυσμού.

Το αιθέριο έλαιό της παρουσιάζει ισχυρή αντιβακτηριακή δράση κατά διαφόρων μικροοργανισμών και αναστέλλει την ανάπτυξη μυκήτων.

Παρουσιάζει ισχυρή τοξική δράση εναντίον ιών και καρκινογόνων κυττάρων, καθώς και αντιοξειδωτική δραστηριότητα που σχετίζεται ιδιαίτερα με την παρουσία της καρβακρόλης και της θυμόλης, αλλά και γλυκοσιδίων, φλαβονοειδών και φαινολικών οξέων.

Φεβρουαρίου 14, 2014 Posted by | ΡΙΓΑΝΙ - ΜΑΖΕΜΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ, Uncategorized | Γράψτε ένα σχόλιο

ΘΡΟΥΜΠΙ – ΘΥΜΟΣ- ΓΑΙΔΟΥΡΟΘΥΜΟΣ- ΕΡΠΥΛΛΟΣ- ΧΑΜΟΘΡΟΥΜΠΙ- ΓΑΪΔΟΥΡΟΘΥΜΟΣ Πηγή: www.pentapostagma.gr Πηγή: galifabee.blogspot.gr

Θυμάρι ή Θρούμπι (Θρούμπα) το θαυματουργό!

 

 Θυμάρι ή Θρούμπι (Θρούμπα) το θαυματουργό!

Το θυμάρι είναι ένα φυτό των μεσογειακών χωρών. Φυτρώνει σε ηλιόλουστα μέρη, σε βραχώδη εδάφη και σε θαμνότοπους. Οι ονομασίες του είναι πολλές.Μπορεί να ακούσετε να το λένε θρούμπι, θύμος ο έρπυλλος, χαμοθρούμπι και γαϊδουροθυμό.

Μετά την φασκομηλιάσειρά έχει η θρούμπα ένα αρκετά καλό μελισσοκομικό φυτό που οι μέλισσες επιδιώκουν να επισκέπτονται.
Η θρούμπα είναι ένα φυτό αρωματικό θαμνώδες, ευδοκιμεί σε όλη την Μεσόγειο και ιδιαίτερα σε ξηρές και πετρώδεις περιοχές . Από την αρχαιότητα χρησιμοποιείται σαν βότανο για τις διάφορες ασθένειες αλλά και σαν αρωματικό στη μαγειρική.
Στην αρχαία Ελλάδα το έβαζαν στο κρασί (θρυμβίτης οίνος) ακόμα και σήμερα χρησιμοποιούν αφέψημα θρουμπιού για να ξεπλένουν τα βαρέλια πριν βάλουν το κρασί για να σκοτώσουν τους παραμύκητες. Οι αρχαίοι Ρωμαίοι το χρησιμοποιούσαν για αφροδισιακό.

Παλιά όταν είχαν πληγές στο στόμα ή στο λάρυγγα, έκαναν γαργάρα με αφέψημα από θρούμπι και κρασί και μετά το κατάπιναν, 3-4 σταγόνες από το χυμό του φυτού στα αφτιά πριν τον ύπνο βελτιώνουν την ακοή και σταματούν τον βόμβο. Το αφέψημα από θρούμπι θεωρείται διεγερτικό και τονωτικό και δρα κατά της πνευματικής και σωματικής κούρασης, βοηθάει το άσμα, την ναυτία, την πέτρα στα νεφρά και είναι κατά της διάρροιας, ακόμα σκοτώνει βακτηρίδια μικρόβια και μύκητες.
Οι παλιοί Κρητικοί καταπολεμούσαν τις φθειρειάσεις των ζώων τους με αφέψημα από θρούμπι, σκέπαζαν ακόμα με φύλλα από θρούμπι το τυρί που έβαζαν στην άλμη για να πάρει το τυρί το άρωμά του.
Τα φύλλα της θρούμπας ψιλοκομμένα μπαίνουν σε διάφορα φαγητά και ως αρωματικό αλλά και λόγω των αντιτοξικών ιδιοτήτων που έχουν.

 Θυμάρι ή Θρούμπι (Θρούμπα) το θαυματουργό!Το θρούμπι ήταν πολύ γνωστό κατά την αρχαιότητα για τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Σε αρχαίο κείμενο αναφέρεται σαν δριμύ και θερμό. Αυξάνει την ροή των ούρων και της εμμηνορρυσίας.Επίσης πρέπει να συμπληρώσω ότι σε φυσιολογικούς τοκετούς συντομεύει την γέννα, όμως επισπεύδει και τις αποβολές. Αν το πιούμε μονορούφι καθαρίζει τα ευγενή εσωτερικά όργανα του σώματος.

Συλλέγεται κατά την διάρκεια της ανθοφορίας του, από τον Ιούνιο μέχρι τις αρχές του φθινοπώρου. Όπως και άλλα βότανα είναι πιο αποτελεσματικό, εάν το μαζέψουμε κάτω από τον μεσημεριανό ήλιο. Το θυμέλαιο χρησιμοποιείται για περιπτώσεις παράλυσης, εγκεφαλικού, σκλήρυνσης κατά πλάκας, ατροφίας των μυών, ρευματισμών και διαστρεμμάτων.

Είναι ένα πολύ παλιό φυτικό φάρμακο για τις ασθένειες του αναπνευστικού συστήματος. Όταν λοιπόν ακούσετε κάποιον να βήχει συνέχεια, χωρίς να μπορεί να σταματήσει, τότε το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να σκεφτείτε είναι ένα σιρόπι από θυμάρι.
Μπορεί να καταπολεμήσει τα κρυολογήματα σε πολύ γρήγορο χρονικό διάστημα. 
Από προσωπική πείρα θα σας πω ότι έχει εντυπωσιακά αποτελέσματα σε ξερόβηχα.

Πολλές φορές ξεχνάμε ότι, όταν πίνουμε παγωμένα μπορεί να μας δημιουργηθεί χρόνια βρογχίτιδα (ιδιαίτερα σε παιδιά) η οποία αργότερα μπορεί να εξελιχθεί σε εμφύσημα.
Ένα αφέψημα που αποτελείται από ίσα μέρη θυμαριού και πεντάνευρου, στο οποίο θα προσθεσετε ακατέργαστη ζάχαρη και λεμόνι θα είναι ιδανικό για τον κοκίτη, το φλέγμα των πνευμόνων και το βρογχικό άσθμα. Εδώ το μόνο που θα πρέπει να προσέξετε είναι να είναι φρέσκο το αφέψημα, ακόμα και αν χρειαστεί να το ετοιμάσετε πολλές φορές σε μια μέρα.
Εξαιρετικά χρήσιμο φυτό και από τα καλύτερα αντισηπτικά και τονωτικά βότανα. Είναι μάλλον το φυτό με τις περισσότερες ευεργετικές ιδιότητες. Το εκχύλισμά του μπορεί να προλάβει το κρύωμα, ρίχνει τον πυρετό, καταπολεμά τη γρίπη, τις εντερικές διαταραχές και δερματικές λοιμώξεις. Αντισπασμωδικό των πεπτικών οδών, διευκολύνει την πέψη, ηρεμεί τις νευρικές συσπάσεις του στομάχου και του εντέρου. Ακόμη βοηθά στην μείωση του άγχους και της πνευματικής κατάπτωσης. 

Εσωτερική χρήση - Εκχύλισμα: Βάζουμε τρία κουταλάκια σε ένα λίτρο καυτού νερού. Το αφήνουμε 15 – 20 λεπτά και μετά το στραγγίζουμε. Πίνουμε τρία φλιτζάνια την ημέρα κατά προτίμηση μετά το φαγητό, ή κατά περίπτωση για την αντιμετώπιση εντερικών διαταραχών, στο βήχα στη γρίπη, για την τόνωσή μας, για τη μείωση του άγχους. Δεν συνιστάται συνεχής χρήση. Εναλλακτικά μπορούμε να ρίξουμε ένα κουταλάκι θυμαριού, σε ένα μπρίκι με νερό, να το αφήσουμε να βράσει και αφού το σουρώσουμε να το πιούμε.

Εξωτερική χρήση - Με θυμαρέλαιο μπορούμε να κάνουμε επάλειψη και καθαρισμό πληγών. Θυμαρέλαιο φτιάχνουμε τοποθετώντας κλαδάκια από θυμάρι μέσα σε ένα μπουκάλι από ελαιόλαδο για 15 μέρες περίπου.

Ένα ζεστό μπάνιο με νερό που περιέχει εκχύλισμα θυμαριού, προσφέρει ευεξία, ξεκούραση και ανακουφίζει από τους πόνους των ρευματικών παθήσεων.
Στη μαγειρική χρησιμοποιείται (ξερό ή δροσερό) για τις εξαιρετικές αρωματικές του ιδιότητες. Αρωματίζει ευχάριστα, κρέατα, ψάρια, κόκκινες σάλτσες, ακόμη και όσπρια. Με το θυμάρι μπορούμε να φτιάξουμε νόστιμες μαρινάδες , ενώ με το θυμαρέλαιο αρωματίζουμε τα φαγητά και τις σαλάτες μας.
Τέλος πρέπει να αναφερθεί ότι από το θυμάρι παράγεται το εξαιρετικής ποιότητας «θυμαρίσιο μέλι», με το γνωστό υπέροχο άρωμα και γεύση και τις ευεργετικές του ιδιότητες. 

Μια άλλη θεραπευτική ιδιότητα του είναι οι πόνοι του στομάχου, των εμμήνων καθώς και οι κράμπες στο υπογάστριο. Θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί με δύο τρόπους. Εσωτερικά και εξωτερικά. Ο ένας τρόπος όπως σας ανέφερα είναι το αφέψημα, ο άλλος τρόπος είναι το μαξιλαράκι. Το μαξιλαράκι δεν είναι τίποτε άλλο από το να γεμίσουμε ένα ύφασμα με θυμάρι και να το ράψουμε. Αυτό, αφού το ζεστάνουμε μπορούμε να το τοποθετήσουμε στο σημείο του πόνου, πάνω στην κοιλιακή χώρα ή το στομάχι αντίστοιχα. Αυτός ο τρόπος βοηθάει πολύ και σε κακώσεις ή πρηξίματα.

Το θυμάρι βοηθάει επίσης σε περιπτώσεις αλκοολισμού. Αρκεί μόνο να φτιάξουμε ένα αφέψημα και να δίνουμε μια κουταλιά της σούπας κάθε 15 λεπτά. Με αυτόν τον τρόπο θα τους φέρει ναυτία και εμετούς, θα αυξήσει την αφόδευση και την εφίδρωση αλλά επίσης θα φέρει μεγάλη όρεξη και δίψα.

Ένα λουτρό από θυμάρι θα μπορούσε να ανακουφίσει νευρική υπερδιέγερση ή κατάθλιψη. Σαν βάμμα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί κάνοντας εντριβές για να δυναμώσουν μέλη του σώματος.

Προσοχή στη χρήση
Όπως όλα τα βότανα και αρωματικά φυτά έτσι και το θυμάρι πρέπει να καταναλώνεται με προσοχή. Η συνεχής και αλόγιστη χρήση του μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργία του θυρεοειδούς  καθώς και ζαλάδες, διάρροια και καρδιακή κατάπτωση. Επίσης δεν συνιστάται η χρήση του από υπερτασικούς γιατί ανεβάζει την αρτηριακή πίεση.

Πηγή: www.pentapostagma.gr
Πηγή: galifabee.blogspot.gr

Read more: http://www.proionta-tis-fisis.info/thimari-i-throumpi-throumpa-to-thavmatourgo.html#ixzz2sNQfDUMo

Φεβρουαρίου 11, 2014 Posted by | ΘΡΟΥΜΠΙ Η ΘΥΜΑΡΙ, Uncategorized | Γράψτε ένα σχόλιο

ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΥ ΣΕ ΕΝΑ ΟΜΟΡΦΟ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ ΑΡΘΡΟ

ΣΤΕΛΛΑ ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΥΤΑΛΑΝΤΟΥΧΟΣ, ΕΥΑΙΣΘΗΤΗ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΧΑΡΑΧΤΗΡΙΣΘΕΙ ΑΡΙΣΤΟΚΡΑΤΙΣΣΑΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΗΤΡΙΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ. ΛΕΞΕΙΣ, ΝΟΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΠΟΥ ΑΓΓΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΨΥΧΗ, ΣΕ ΚΑΝΟΥΝ ΝΑ  ΑΝΑΠΟΛΕΙΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΟΥΡΑΝΙΑΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ. ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ.

Λόγια της δημιουργού : Η ΠΙΣΤΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΧΕΡΙ ΠΟΥ ΑΠΛΩΝΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΑ ΔΩΡΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ…ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΗ ΧΕΡΙΑ ΚΑΙ ΨΥΧΗ ΜΕΝΟΥΝ ΑΔΕΙΑ!!

Αφιερωμένο με ειληκρινή αγάπη και αισθήματα στους φίλους και επισκέπτες του ιστότοπου που με φιλοξενεί.

Στέλλα Καραμολέγκου

Η ζωή είναι ένα παράξενο παραμύθι, για να το διαβάσεις πρέπει να σκύψεις στις χιλιάδες μικρές λεπτομέρειες …εκείνες που έχουν σχέση με τις λεπτές αποχρώσεις.Εκεί κρύβεται η ουσία της ! 
Εκεί στις μκρές μυστικές γωνιές της ψυχής που αποκαλύπτονται πάνω στον έρωτα…πάνω στον θυμό… πάνω στον πόλεμο που κάνει το εγώ. για να μην παραδεχτεί την ήττα του .
Εκεί…
Γι αυτό χρειάζεται χρόνος… για να δεις να καταλάβεις και πολλή περισσότερο να κατανοήσεις… το βάθος της ιστορίας ,της κάθε ιστορίας που γράφεται γύρω σου… και μέσα σου… καθώς προχωράς βήμα το βήμα προς την αναγνώριση του εσώτερου εαυτού σου και του άλλου του απέναντι. 
Εκείνου που έδειξε η μοίρα ότι ήρθε για να σου μάθει κάτι καινούργιο .
Και καθώς ο χρόνος λιγοστεύει …όσο μεγαλώνει ο ταξιδιώτης , πολλές φορές παίρνει τη σκυτάλη η πείρα για να του δείξει το τοπίο, άλλες πάλι τον οδηγεί το ένστικτο αλλά τις περισσότερες αφήνεται στα χέρια του χρόνου για να του αποκαλύψει τα μυστικά πεδία που κρύβονται κάτω από τα λαγούμια της οφθαλμαπάτης …
Βλέπεις η ζωή είναι ένα παραμύθι ,που πρέπει να μάθεις να το διαβάζεις χωρίς παραμορφωτικά γυαλιά…
και να το μεταφράζεις μέσα από το τατουάζ της γνώσης και του πόνου που σου αφήνει η αναγνωσή του. 
Καλή νύχτα σε όλους του φίλους μου!

Φεβρουαρίου 10, 2014 Posted by | Uncategorized | Γράψτε ένα σχόλιο

ΝΤΙΝΑ ΓΕΩΡΓΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΣΕ ΜΙΑ ΥΠΕΡΟΧΗ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ – ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΦΙΛΑΡΑΚΙ

ΝΤΙΝΑ ΓΕΩΡΓΑΝΤΟΠΟΥΟΥΝΤΙΝΑ ΓΕΩΡΓΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ – ΑΞΙΟΠΡΟΣΕΚΤΟΣ ΡΥΘΜΟΣΤΙΧΟΣ, ΡΟΜΑΝΤΙΚΑ ΣΦΙΚΤΟΔΕΜΕΝΟΣ. ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΑ ΝΟΗΜΑΤΑ, ΣΤΙΧΟΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΙ ΜΕ ΜΙΑ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΠΗΓΑΙΑ ΚΑΙ ΑΜΜΕΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΥΣΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΟΣ.

Ντίνα Γεωργαντοπούλου

Στο υπόγειο καπνός τσιγάρωπου αγνοεί
τη φιλοσοφία των ιδεών
ζεσταίνεται στα χνώτα του κονιάκ

μεθύσι πάθους κι όμως

κυρία μου οι άντρες κλαίνε
στο στόμα ο έρωτας
φτιάχνει γέφυρα με το Θεό
κι η κραυγή γίνεται τάληρο
σε ένα τζουκ μποξ που κλαίει.

Πίσω από τη πόρτα
στη ξύλινη κρεμάστρα η ζωή
ξεχασμένη σε κυκλικά βήματα
χαράζει επιτόπιους δρόμους
που δε βιάζονται να ξημερώσει.

Ντίνα

Φεβρουαρίου 9, 2014 Posted by | ΝΤΙΝΑ ΓΕΩΡΓΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ, Uncategorized | 1 σχόλιο

ΜΑΛΟΥΣΑ-ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΙΗΤΙΚΟ ΤΗΣ ΕΡΓΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ – ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ. Leave a comment

ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥ ΕΡΓΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ – ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ.   Leave a comment

Η ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ – ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ ΒΡΑΒΕΥΣΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ-ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ (ΜΑΛΛΟΥΣΑ).

ΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ : Οι ψυχές μας ολόλευκες είναι… Ευλογημένες μοναξιές… Και τα κορμιά μας ΝΑΟΣ!!!

 ΜΑΛΛΟΥΣΑ ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ ΣΤΟ ΚΟΠΑΝΑΚΙ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ. ΚΑΤΟΙΚΩ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ ΑΡΚΑΔΙΑΣ. ΑΓΑΠΩ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ, ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΖΩ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ. ΓΡΑΦΩ ΠΗΓΑΙΑ, ΑΥΘΟΡΜΗΤΑ, ΑΙΣΘΑΝΤΙΚΑ ΚΑΠΟΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΜΕ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΗΧΟ. ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΜΟΥ, Ν’ ΑΓΓΙΞΕΙ Η ΨΥΧΗ ΜΟΥ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΣΟΥ.

Σχόλιο :«Μια νέα Σαπφώ. Η Σαπφώ της Μεσσηνίας έχει γεννηθεί. Ποίηση ερωτική. Πλούσιος ο αισθησιασμός. Λόγος καρδιάς, ποίηση ψυχής, εκχύλισμα σιναισθήματος.» Παρασκευόπουλος στάθης.

Στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του…Κατά την εκδήλωση βραβεύτηκαν με τιμητική πλακέτα της Ομοσπονδίας ο καθηγητής προϊστορικής Αρχαιολογίας κ Κορρές Γεώργιος για την ανασκαφή και ανάδειξη των αρχαιοτήτων της Τριφυλίας και η ποιήτρια συγγραφέας από το Κοπανάκι κύρια Γεωργία Αγγελοπούλου-Παπαβασιλειου για το συγγραφικό της έργο. Τον κ. Κορρέ προσφώνησε ο συμπατριώτης μας εκπαιδευτικός και πρόεδρος του Συνδέσμου Ιστορικών Συγγραφέων κ.  Στάθης Παρασκευόπουλος και την κυρία Αγγελοπούλου, ο ιστορικός μελετητής και διδάκτωρ του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου κ. Γιαννικόπουλος Ηλίας.

DSC08736

Μετά την απονομή τον λόγο πήρε η συμπατριώτισσά μας, κα Γεωργία Αγγελοπούλου – Παπαβασιλείου:
Σεβασμιώτατε, την ευλογία σας.
Εκλεκτοί προσκεκλημένοι, καλώς ήλθατε.
Αγαπητοί κύριοι της Ομοσπονδίας Συλλόγων – Συνδέσμων Τριφυλίας, σας χαιρετώ και σας συγχαίρω.
Κύριε Πρόεδρε, αποκαλύπτομαι. 
Όταν κάποιοι είμαστε κομμάτια δημιουργίας με τη σωστή συνειδητότητα, μπορούμε να καταφέρουμε εκπληκτικά και καταπληκτικά αποτελέσματα. Και μην ξεχνάμε πως έχουμε το επώνυμο Έλληνες και όλα αυτά γίνονται «Δια την κοινήν της Πατρίδος ωφέλειαν»! 
Με αγάπη και μόνο αγάπη προς όλους, εύχομαι καλή χρονιά, ευλογημένη και δημιουργική.
Προσωπικά, ευχαριστώ από καρδιάς. Έχω τη μεγάλη τιμή, απόψε, να είμαι εδώ μπροστά σας. Τη δέχομαι με περίσσια χαρά και σεβασμό. Είναι σημαντικό να με αναγνωρίζουν οι συμπατριώτες μου. Με τον πνευματικό μου αγώνα προσπαθώ να διασώσω την έννοια της λέξης, Άνθρωπος! Ν’ αγγίξει η ψυχή μου, την ψυχή σας!
Ομολογώ, ταπεινά, πως είμαι πολύ «μικρή» για να αισθάνομαι «μεγάλη».
Με λόγια όχι «πολλά», αλλά τα «κατάλληλα», όπως έλεγε ο μεγάλος μας Σοφοκλής, ελπίζω να περάσω κι εγώ το μήνυμά μου.
Μέσα σ’ αυτό το υπέροχο Σύμπαν στο οποίο υπάρχουμε, το πιο θαυμαστό πλάσμα, το πιο τέλειο δημιούργημα, είναι ο Άνθρωπος.
«Κατ’ εικόνα και ομοίωση» του πλαστουργού του, έχει την ελευθερία και τη δυναμική, να μεγαλουργεί στο «καθείς εφ’ ώ ετάχθη». Η ιδιαιτερότητα ενός εκάστου, είναι μια έκφραση ξεχωριστή. Με τη δική του γλυκιά τυραννία, από το δικό του αγνάντευμα, πλάθει νόηση, συνείδηση, πλάθει πολιτισμό. Στόχος του, να προσφέρει υπεύθυνα «παν έργον αγαθόν».
Η ζωή, μας χαρίστηκε. Αλλά, κατά τη δική της οικονομία στο δικό της αυστηρό συλλαβισμό, μια εσωτερική φωνή μας αναστατώνει. Είναι η φωνή της σοφίας. Η σοφία, η οποία πηγάζει από την πληρότητα και από την επίγνωση. Η σοφία, η οποία απαντά σε οποιαδήποτε ερώτηση, στους δύσκολους καιρούς, τους οποίους εξελικτικά, πορεύεται η ανθρωπότητα.
Όλοι μας, γεννηθήκαμε για τα «κάλλιστα» κι όχι τα «χείριστα». Μέσ’ από κοινή δράση και συντροφικότητα, μέσ’ από το «εμείς» κι όχι το «εγώ», έτσι μπορούμε μόνο, να έχουμε μέλλον ως «κοινωνίες» κι ως «είδος» πάνω σ’ αυτόν τον πλανήτη. Με κοινό βηματισμό στη σχέση ανθρώπου και δημιουργίας, δεν αφυδατώνεται η ύπαρξή μας, στη ζωή! Πάνω από το «πηγαινέλα» της, πάνω απ’ ό,τι αποτελεί την «αγωνία» της, αγαπώντας την ως «δώρο», ας εκμεταλλευτούμε ευεργετικά, τα «τάλαντα» με τα οποία «σφραγιστήκαμε». 
Μόνο έτσι θα δικαιώσουμε την παρουσία μας πάνω στη γη. Να παραμείνουμε Άνθρωποι!!!

Αθήνα 27/1/2014
Ξενοδοχείο Στάνλεϋ – Δευτέρα 6:30μ.μ.

Σχόλιο προσωπικό: Το ιστολόγιο συγχαίρει την συμπαθή και αξιόλογο ποιήτρια και συγγραφέα συμπατριώτισσα μας Γεωργία Αγγελοπούλου – Παπαβασιλείου για το αξιόλογο έργο της. Συγχαρητήρια Γεώργία μου, εύχομαι πάντα να ομορφαίνεις την ζωή μας με τα βαθυστόχαστα υπέροχα δημιουργήματά σου. ΠΙΠΗΣ ΚΟΜΙΑΝΟΣ.

Φεβρουαρίου 7, 2014 Posted by | ΜΑΛΟΥΣΑ, Uncategorized | Γράψτε ένα σχόλιο

ΑΝΝΑ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗ ΠΟΙΗΤΡΙΑ- ΠΕΖΟΓΡΑΦΟΣ- ΧΡΟΝΙΚΟΓΡΑΦΟΣ, ΚΟΡΗ ΤΟΥ SER ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ. ΣΕ ΜΙΑ ΟΜΟΡΦΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ – ΑΠΑΓΓΕΛΙΑ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΤΟΥ ΙΣΤΤΟΛΟΛΟΓΙΟΥ .

ΑΝΝΑ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗ

ΑΝΝΑ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗ

ΑΝΝΑ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗ ΠΟΙΗΤΡΙΑ- ΠΕΖΟΓΡΑΦΟΣ- ΧΡΟΝΙΚΟΓΡΑΦΟΣ, ΚΟΡΗ ΤΟΥ SER ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ. ΣΕ ΜΙΑ ΟΜΟΡΦΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ – ΑΠΑΓΓΕΛΙΑ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΤΟY ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Λόγια της ιδίας: ΘΕΛΩ ΚΑΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΘΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ, ΣΤΟΛΙΔΙ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑ.

Καλησπέρα ακριβοί μου φίλοι !!!!!!!!!
Όσο υπάρχουν άνθρωποι σαν κι εσας θα μπορώ να ελπίζω σε ένα κόσμο καλύτερο!!!!!!!!!!!!

ΑΝΝΑ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗ ”ΗΧΗΡΕΣ ΣΙΩΠΕΣ…του έρωτα” (Α΄ΠΡΟΒΟΛΗ)

494 Προβολές Πριν από 2 εβδομάδες

«ΗΧΗΡΕΣ ΣΙΩΠΕΣ… του έρωτα»-Κείμενο — αφήγηση :Άννα Μπιθικώτση

Μουσική: Κώστας Νικολόπουλος.

Τιμής ένεκεν συμμετέχουν: Δημήτρης Καϊκής-Μαρία Αναματερού-

Κατερίνα Πρωτονοταρίου – Μάνια Σπαθή.

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ της συγγραφέως ΑΝΝΑΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗ,”ΗΧΗΡΕΣ ΣΙΩΠΕΣ… του έρωτα” 
που κυκλοφορεί από την ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ.
Το βιβλίο της Άννας, με τον χαρακτηριστικό αυτό τίτλο, έλαβε χωρα στο κατάμεστο Θέατρο “ΟΡΦΕΑΣ” στις 9 Δεκεμβρίου 2013.

Οι «ΗΧΗΡΕΣ ΣΙΩΠΕΣ… του έρωτα», είναι ένα κράμα Πεζογραφίας και Ποίησης στο οποίο εκτυλίσσεται η ιστορία μιας Μεγάλης Αγάπης που αφήνει την κραυγή ενός απαγορευμένου έρωτα μέσα από σκέψεις, προβληματισμούς και έντονα συναισθήματα. Πρωταγωνιστές, ο 47χρονος Αλέξης που δεν υλοποίησε τα “θέλω” του εγκλωβισμένος στο “κέλυφος” της συμβατικότητας και η 29χρονη Άννα που επέλεξε να αποτυπώνει πάνω στα χαρτιά της στιγμές της “αξιολάτρευτα αθώας ενοχής” τους. 
Μια Κυριακή κρίσιμης απόφασης για τη ζωή τους, θα αναπτύξουν μια ιδιότυπη εσωτερική αντίσταση με θιασώτες ιδεολογίες που εκτελούνται, την έκπτωση του πνευματικού κόσμου και τις υποκριτικές πλάνες των κοινωνικών συντηρητισμών που δεν επιτρέπουν να ακουστεί η φωνή της καρδιάς που λέει: «Χρωστάς αγάπη και για σένα».
Άραγε θα περάσουν την “οδό της τόλμης” ή θα παραμείνουν ναυάγια στη βυθισμένη τους ζωή;
Ενορχήστρωση -βιολί: Κώστας Αγέρης
Κιθάρα: Σπύρος Κονσολάκης

Ιανουαρίου 23, 2014 Posted by | ΑΝΝΑ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗ-ΠΟΙΗΤΡΙΑ-ΠΕΖΟΓΡΑΦΟΣ-ΧΡΟΝΙΚΟΓΡΑΦΟΣ, Uncategorized | Γράψτε ένα σχόλιο

ΑΣΤΕΙΑΚΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Η βασιλισσα


Ήταν ένας Έλληνας ένας Τούρκος και ένας Αλβανός. Πηγαίνανε στην Αμερική και το αεροπλάνο τους έπαθε μια βλάβη. Έπεσαν στην Αφρική και ήταν λιπόθυμοι και τους πήραν οι μαύροι και τους πήγαν στην βασίλισσα τους. Η βασίλισσα είπε:
- “Φέρε μέσα τον Αλβανό.”
Ο Αλβανός πήγε και η βασίλισσα ξεγυμνώνεται και λέει:
- “Χωρίς μαχαίρι και σπαθί πως έγινε αυτή η χαρακή;”
Και απαντάει ο Αλβανός:
- “Δεν ξέρω.”
Πάει μέσα ο Τούρκος και αυτός δεν ήξερε. Πάει ο Έλληνας η βασίλισσα ξεγυμνώνεται και λέει:
- “Χωρίς μαχαίρι και σπαθί πως έγινε αυτή η χαρακή;”
Και ο Έλληνας ξεγυμνώνεται και λέει:
- “Χωρίς χωράφι και νερό πως έγινε το αγγούρι αυτό;”

Ιανουαρίου 15, 2014 Posted by | Uncategorized | Γράψτε ένα σχόλιο

ΠΕΤΙΜΕΖΙ ΑΠΟ ΣΥΚΑ ΣΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΟΡΕΙΝΑΙΣ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ

ΣΥΚΑ : Η ΓΛΥΚΙΑ ΜΑΚΡΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ

ΤΣΑΠΕΛΟΣΥΚΑΜια φορά κι ένα καιρό, πριν από πολλά πολλά χρόνια, στην αυλή ενός πλούσιου Αθηναίου άρχοντα φυόταν ένα μακρόβιο δέντρο, που ο κορμός του, οι κλάδοι του και τα πεντάλοβα φύλλα του είχαν γαλακτώδη χυμό. Ο πλούσιος άρχοντας ήταν υπερήφανος για το στολίδι αυτού του κήπου του και έλεγε μάλιστα ότι ο Τιτάν Συκεύς είχε μεταμορφωθεί σ’ ένα τέτοιο δέντρο από την ίδια την μητέρα του τη Γη.
Κάθε πρωί μάζευε τους νόστιμους και γλυκύτατους καρπούς, τους οποίους και παρέθετε στα συμπόσια που οργάνωνε για τους φίλους του, είτε νωπούς είτε αποξηραμένους στον ήλιο, μαζί με άλλα επιδορπίσματα
Ένα πρωί, ο άρχοντας ανακάλυψε ότι κάποιος στην διάρκεια της νύχτας έκλεβε τους καρπούς από το δέντρο του και έβαλε ανθρώπους να ψάξουν όλη την πόλη για να βρουν τους κλέφτες. Το ίδιο έκαναν και οι υπόλοιποι άρχοντες, προσπαθώντας να προφυλάξουν κι αυτοί τα δικά τους δέντρα. Έτσι σχηματίσθηκε μια ειδική ομάδα ανδρών, οι οποίοι παρακολουθούσαν και κατήγγειλαν αυτούς που έκλεβαν ή έκαναν εξαγωγή των πολύτιμων για την Αττική καρπών. Οι άνδρες αυτοί ονομάστηκαν “συκοφάντες”.

Ο Επικούρειος φιλόσοφος από τα Γάδαρα της Συρίας Φιλόδημος, ερμηνεύει την λέξη συκοφάντης : προήλθε εκ των προστίμων και εισφορών, που πλήρωναν άλλοτε στα σύκα και άλλοτε στο κρασί και το λάδι οι προμηθευτές, για τις δαπάνες του κράτους….

Αυτή θα μπορούσε με λίγη φαντασία να είναι η εισαγωγή σε μια μακριά ιστορία, που δεν διαφέρει πολύ από την πραγματικότητα και συνδέει την γη της  Αττικής με τη βασιλική συκή και τα σύκα με τους «συκοφάντες»

Σύμφωνα με τον Αιλιανό οι Αθηναίοι ήταν εκείνοι που πρώτοι «ανακάλυψαν» την ελιά και την συκιά..» Σ’ ένα μάλιστα απόσπασμα από το β΄ βιβλίο του Αθήναιου διαβάζομε: «Τι πράγματα Ιππόνικε, θαυμάσια η χώρα αυτή παράγει, που εξέχουνε σ’ όλη γενικώς την οικουμένη, το μέλι, το ψωμί, τα σύκα της. Σύκα μα το θεό, πολλά παράγει.»

 ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ ΣΥΚΙΑΣ ….ΣΤΗΝ ΜΙΝΩΙΚΗ ΚΡΗΤΗ

Αυτό βέβαια έρχεται σίγουρα να αντικρούσει η παλαιοβοτανολογία με ένα σημαντικό εύρημα στις Στέρνες Ακρωτηρίου Χανιών, θέση Αμυγαλοκεφάλι, όπου ανακαλύφθηκε μια μεγάλη ποσότητα σύκων σε Μινωική έπαυλη. Τα σύκα βρέθηκαν πάνω σε λίθινες πλάκες που ανήκαν στη στέγη ή στο δάπεδο του δευτέρου ορόφου.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα σύκα αποξηράθηκαν πριν καούν, επομένως μας παρέχουν την παλαιότερη μέχρι σήμερα ένδειξη για την αποξήρανση σύκων στην Μινωική Κρήτη.

Ο ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΈΝΟ ΤΟΥ ΣΎΚΟ 

Πάντως, για ένα τόσο διαλεχτό φρούτο δικαιολογείται η πληθώρα των στίχων, που αφιέρωσε ο Αριστοφάνης:

«Ουδέν γαρ όντως γλυκύτερον των ισχάδων, αλλ’ ουδέ το μέλι γλυκύτερον των ισχάδων».

Το σύκο να τ’ αδράχνω
Που φούσκωσε πάνω στο δέντρο
να το τρώγω χωρίς να το δαγκώνω (ΕΙΡΗΝΗ)  
Και τα σύκα τα νωπά
Μύρτα, μενεξέδες πλαί

Τις τσαπέλες με τα σύκα
Στο πηγάδι το κρασί,
Το γλυκό που δεν χτυπά
Και τις θρούμπες τις ελιές
 O Αριστοφάνης επίσης στο έργο του Ειρήνη μας δίνει ένα πολύ όμορφο κείμενο που περιγράφει ένα ζεστό, σπιτικό γεύμα:

Τι όμορφα που είναι σαν βρέχει κι έχει τελειώσει πια η σπορά… Έρχεται ένας γείτονας και λέει:
—Κωμαρχίδη, για πες, τι να κάνουμε με τέτοιον καιρό;
—Να σου πω, θέλω να το τσούξω λιγάκι, μια κι ο θεός τα φέρνει βολικά… Ε, γυναίκα, ζέστανε μας τρία πιάτα φασολάκια, και βάλε μέσα και λίγο σιτάρι… βγάλε μας και κάμποσα σύκα. Και κάποιος ας πάει να φωνάξει απ’ το χωράφι το Μανή, το δούλο. Με τέτοιο καιρό είναι αδύνατο σήμερα να γίνει βλαστολόγημα και σκάλισμα. Tο χωράφι είναι γεμάτο λάσπες.

ΤΑ ΕΙΔΗ  ΤΩΝ ΣΥΚΩΝ

Από πολύ νωρίς οι αρχαίοι Έλληνες εξέφρασαν την προτίμηση τους σε κάποια ήδη σύκων που φύονται σε διάφορα μέρη της Ελλάδας εκτός από την Αττική. Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις τα συγκρίνουν με τα της εξαιρετικής ποιότητας Αττικά σύκα.
Για παράδειγμα φημισμένα ήταν και τα ροδίτικα σύκα, που ο Σαμιώτης κωμωδιογράφος Λυγκεύς τα συγκρίνει με τα σύκα της Αττικής.

«Η αντιπαραβολή  των αγριοσύκων της Ρόδου, προς τα εν Αττική λακωνικά καλούμενα, μου φαίνεται ως φιλονικία επί υπεροχή των μούρων προς τα σύκα. Και ταύτα διέταξε να παραθέσουν στην τράπεζα, όχι στο τέλος του γεύματος, οπότε η όρεξις των συνδαιτυμόνων ήτο πλέον διαστραμμένη, λόγω των πολλών φαγητών, αλλά στην αρχή, οπότε η όρεξης βρίσκεται εν πλήρη ισχύι» (Αθήναιος , Γ32) 

Τα «βασιλικά» σύκα καλλιεργούνται ακόμη και σήμερα στο Μαρκόπουλο της Αττικής και οι καρποί τους αρχίζουν να ωριμάζουν γύρω στις 20 Ιουλίου.

Ο Επιγένης (κωμικός ποιητής της μέσης αττικής κωμωδίας, γύρω στο 380 π.Χ) μιλάει για τα «χελιδώνια σύκα»

«Κι έπειτα μας φέρνους πιάτο μικρό, γεμάτο από σύκα χελιδώνις, που΄ταν λίγο σκληρά»

Τα ασπρόσυκα τα αποκαλούσαν «λευκερίνεια» και μερικά που είχαν ξινή γεύση «οξάλια». 

Μερικές συκιές καρποφορούσαν όπως και σήμερα δυο φορές το χρόνο και λεγόταν «δίφορες».

Σεις που πήρατε ως τώρα
Συκόφυλλα από δίφορη συκιά
                                    (Αριστοφάνης Εκκλησιάζουσαι) 

 ΑΠΟ ΤΙΣ ΒΑΣΙΛΙΚΕΣ ΙΣΧΑΔΕΣ ΣΤΙΣ ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΕΣ ΣΥΚΟΜΑΪΔΕΣ

Εάν κανείς στο σπίτι του κλείσει πολύ χρυσάφι και λίγα σύκα, μαζί με δυο τρεις ανθρώπους, θα μάθει πόσο ανώτερα είναι τα σύκα από το χρυσάφι. Αυτή φυσικά είναι η γνώμη του Ανανίου 540 π.Χ. η οποία έρχεται σε αντίθεση  με εκείνη του
του αριστοτέχνη των γευμάτων , του Αρχέστρατου, ο οποίος τα θεωρεί τροφή ευτελής, κατάλληλη μόνο για τους φτωχούς: « Μα συ μην ακούς εκείνους, αλλά τρώγε φαγητά, όσα εγώ σε συμβουλεύω . Όλα τα άλλα, που προσφέρουν για να προκαλούν πιοτό, δεν είναι άλλο φυσικά, παρά δείγμα κακής φτώχειας, όπως είναι δηλαδή τα ρεβίθια τα βραστά κουκιά, ακόμα και τα μήλα και τα σύκα τα ξερά».
 

 

 

 ΣΥΚΟΜΑΪΔΕΣ  

Τα ξερά σύκα μαζί με τις ελιές μνημονεύονται και στα ονομαστά για την λιτότητα τους πυθαγόρεια γεύματα. Τα ξερά σύκα αναφέρονται ως βασιλικές ισχάδες, ενώ η λέξη «ισχάδες» χρησιμοποιήθηκε και στους βυζαντινούς, δηλώνοντας τα ξερά τα οποία φύλασσαν τον χειμώνα σε πήλινα δοχεία.

Οι Ρωμαίοι είχαν ανακαλύψει ένα διαφορετικό τρόπο διατήρησης των φρέσκων σύκων, ο οποίος μάλιστα καταγράφεται από τον Απίκιο ως

εξής : « Διάλεξε τα με προσοχή, μαζί με το μίσχο τους και τοποθέτησε τα στο μέλι, χωρίς ωστόσο να έρχονται σε επαφή μεταξύ τους.

Στην Βόρεια Ελλάδα τα ώριμα σύκα διατηρούνται βρασμένα σε ένα πηχτό σιρόπι από μούστο και ονομάζονται ρετσέλι.

Στα  αρχαία ελληνικά κείμενα αναφέρονται διάφορα είδη σύκων, όπως τα «δρακόντεια» τα «γεναία», τα «βαιά», τα «μελανόφαια», τα «ερινά»(καρποί άγριας συκιάς).

 Οι αρχαίοι Έλληνες έδειχναν μεγάλη αδυναμία στα φρέσκα αλλά και στα ξηρά σύκα τα οποία κατανάλωναν ως γλύκισμα, εκλεκτό μάλιστα, μετά από τα τσιμπούσια μαζί με διάφορους ξηρούς καρπούς. Για αιώνες οι Έλληνες συνήθιζαν κυρίως στα νησιά του Αιγαίου, στα Ιόνια, στην Κρήτη και στην Πελοπόννησο να αποξηραίνουν τα σύκα και να τα τρώνε ως γλύκισμα το χειμώνα. Τα ξηρά σύκα συχνά γεμίζονται με ξηρούς καρπούς ή βράζονται με ξηρούς καρπούς μέσα σε ένα ελαφρύ σιρόπι μελιού. Η συνταγή που ακολουθεί προέρχεται από τα Ιόνια νησιά και συγκεκριμένα από την Κέρκυρα. Τα σύκα παντρεύονται ιδανικά με τα μυρωδικά και το μούστο. Το αποτέλεσμα είναι ένας εξαιρετικός μεζές της ρακής ή του ούζου. Παραδοσιακά η συκομαΐδα, τυλιγόταν σε φύλλα καστανιάς ή καρυδιάς. Η δάφνη όμως δίνει καλύτερο άρωμα και τα συντηρεί καλύτερα.

 


ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΞΙΑ …..

Γύρω στο 1955-1960, «τα χονδρά», κατώτερης ποιότητας σύκα, εξάγονται από την Σμύρνη στην Γερμανία για της παρασκευή ενός είδους καφέ του περίφημου Feigen Kaffe.

Ο Αγάπιος ο Μοναχός ο Κρής (15ος αιωνας)κάνοντας μια χρωματολογική διάκριση στα σύκα συμβουλεύει τους καταναλωτές της εποχή του « ότι τα άσπρα είναι καλύτερα, δεύτερα είναι τα φαζά (ελαφρύ μωβ) και τρίτα τα μαύρα. Όλα όμως τα σύκα, ανεξαρτήτως χρώματος και ποιότητος είναι θρεπτικότερα από όλα τα οπωρικά, παύουν την δίψα, φθείρουν τις πέτρες της χολής και αυξάνουν το σπέρμα».

Οι ιατρικές ιδιότητες των σύκων ήταν γνωστές από την εποχή του Ιπποκράτη και μέχρι σήμερα γνωρίζουμε ότι οι θρεπτικότατοι αυτοί καρποί είναι ωφέλιμοι για το συκώτι, ανακουφίζουν τον βήχα, το άσθμα και την φαρυγγίτιδα, ενώ παράλληλα είναι άριστο καθαρτικό και διουρητικό. Η περιεκτικότητα τους σε ζάχαρο είναι μεγάλη, εκατό γραμμάρια φρέσκα σύκα περιέχουν περίπου 80 θερμίδες, ενώ τα ξηρά σύκα περιέχουν 274 θερμίδες το ένα !!

 

Ιανουαρίου 13, 2014 Posted by | ΠΕΤΙΜΕΖΙ ΑΠΟ ΣΥΚΑ, Uncategorized | Γράψτε ένα σχόλιο

ΚΑΛΑΝΤΑ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ ΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΗΜΕΡΑ, ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΑΠΕΙΡΕΣ ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΚΟΜΙΑΝΟΣ ΠΙΠΗΣ, comianos.wordpress.com

ΚΑΛΑΝΤΑ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ ΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΜΕΡΑ, ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΑΠΕΙΡΕΣ ΕΥΧΕΣ, Από ΚΟΜΙΑΝΟΣ ΠΙΠΗΣ, comianos.wordpress.com

ΚΑΛΑΝΤΑ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ

Ο γέρο χρόνος θα παραχωρήσει την θέση του στον νέο. Η ιστοσελίδα μας εύχεται σε όλους τους συναδελφους Blogers, ειδικά στον Δημητρη Γιαννόπουλο kopanaki news, την αγαπητή Άννα Μπιθικώτση και την οικογένειά της, συνεργάτες αρθρογράφους, επισκέπτες, γνωστούς, φίλους, και συγγενείς ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΤΕ ΧΑΡΟΥΜΕΝΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΕΣ, ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΤΕ. ΥΓΕΙΑ, ΑΓΑΠΗ, ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.

Αυτή την χρονιά θα σας τα πω Κερκυρέϊκα, έτσι, για… αλλαγή!!! Νοστάλγησα και εγώ τα κάλαντα της ιδιαίτερης πατρίδας μου, τι να κάνουμε… Φιλιά και ευχές στους απανταχού εκ Σταυρού Κερκύρας συγχωριανούς και συγγενείς μου. Και στους συγγενείς και πατριώτες μου Ναυπλιώτες.

Γιορτινές ημέρες έρχονται, και εάν κάποιο παιδάκι σας κτυπήσει την πόρτα για τα κάλαντα, ανοίχτε του, και αφήστε την μαγεία της παραμονής του νέου έτους να μπει και πάλι μέσα στην καρδιά σας. Κεράστε το ένα γλυκάκι και πάρτε κουράγιο για το δύσκολο 2014 που καταφθάνει… Μπορούμε να ατενήσουμε το μέλλον με αισιοδοξία!!!

Με ευχές και αγαπη από τον ΚΟΜΙΑΝΟ ΠΙΠΗ για ευτυχισμένο καινουργιο χρόνο.

Αρχιμην

ιά κι αρχιχρονιά, πρώτη του Γεναρίου

αύριο ξημερώνεται τ’ Αγίου Βασιλείου

Άγιος Βασίλης έρχεται, από την Καισαρεία
βαστάει εικόνα και χαρτί, χαρτί και καλαμάρι

Το καλαμάρι έγραφε και το χαρτί μιλούσε!
- Βασίλη πόθεν έρχεσαι και πόθε κατεβαίνεις;

- Από τη μάνα μ’ έρχομαι και στο σχολειό πηγαίνω,
να μάθω τ’ άγια γράμματα και τ’ άγιο Ευαγγέλιο!

Σ’ αυτήν την πόρτα που ‘ρθαμε, πέτρα να μη ραγίσει,
κι ο νοικοκύρης του σπιτιού, χρόνια πολλά να ζήσει!

Να ζήσει χρόνους εκατό και να τους απεράσει,
και στων παιδιών του τις χαρές κουφέτα να μοιράσει!

Κυρά χρυσή, κυρ’ αργυρή, κυρά μαλαματένια,
που σε χτενίζουν άγγελοι με τα χρυσά τους χτένια,

Άνοιξε το πουγκάκι σου το μαργαριταρένιο,
και δώσε μ’ ένα τάλληρο, ας είναι κι ασημένιο!

Και τώρα καληνύχτα σας, καλό ξημέρωμά σας,
κι ο Άγιος Βασίλειος να ‘ναι βοήθειά σας!

Το comianos.wordpress.com Σας εύχεται: Υγεία, χαρά και χρήματα “κυρίως χρήματα” με όποια “σειρά” θέλει ο καθένας…Εύχομαι να είμαστε όλοι κοντά και κανένας μόνος του. Επίσης εύχομαι λιγότερα λάθη και περισσότερα πάθη…

ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΚΟΜΙΑΝΟΣ ΠΙΠΗΣ, comianos.wordpress.com`

Δεκεμβρίου 30, 2013 Posted by | ΚΑΛΑΝΤΑ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ, Uncategorized | Γράψτε ένα σχόλιο

ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΕΝΑ ΚΑΛΟ ΦΙΛΑΡΑΚΙ THN ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΜΠΑΚΙΡΛΗ

Πολλά να’ναι τα χρόνια σου
καλά κι ευτυχισμένα
υγεία,αγάπη και χαρά
κι όλου του κόσμου τα καλά
ευχές είν’από μένα !!!
Αγαπημένε μου φίλε,
σου εύχομαι εκ βαθέων τα καλύτερα !!!

Δεκεμβρίου 20, 2013 Posted by | Uncategorized | Γράψτε ένα σχόλιο

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.